Szukaj

Informacje o Honda Civic VI Kombi 1.4 16V 90KM 66kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 124 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 79 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Mrutek
Kombi 1.4 16V 90KM 66kW
Honda Civic VI
Kupiłem Hanię kombi tylko dlatego, że kiedyś chciałem ją mieć, żeby trochę pojeździć i bez żalu się pozbyć. Minęły 3 lata, a mnie za każdym razem , po kolejnej wizycie u jakiegoś dilera przechodzi ochota na nowe auto. Dałem za nią 5000 pln włoskiemu narzeczonemu teściowej. Daję 5 pkt za całokształt mimo paru wad. 240 000, 0 wycieków, 0 ubytków oleju, nadal wyciąga \"tylko\" 170km/h bo to kombi. Odpala zawsze, od razu. Silnik nigdy nie był naprawiany, chociaż poprzedni właściciel niespecjalnie o to auto dbał. Właściwie to nie dbał. Pasek rozrządu po raz pierwszy został wymieniony po 180 000... razem z pozostałymi. Raz udało mi się zapomnieć o wrzuceniu luzu po cofaniu pod górę więc zjechałem na wstecznym z górki do przodu. Zawyło, zadymiło - od tego czasu trochę mniej pali ;)Od tego czasu minęło 30 000km. Nie wiem co za ignorant czepia się aut robionych w Anglii? Może przez przypadki rdzy? Ojcowską naprawili na gwarancji, po 12 latach sprzedaje ją bo się mu znudziła. Kupuje Ceeda, naiwny. W mojej 0 rdzy, chociaż lakier już zmatowiał. Kumple, rodzina kupują kolejne modele civiców, ale to już niestety nie to samo. VII dosyć niezawodna -komfort jazdy żaden. Ufo - porażka -ciągle coś się psuje - głównie elektryka, pierdoły, ale jednak. Po rzetestowaniu paru egzemplarzy stwierdzam, że kolejnym autem nie będzie Civic. Silnik, mimo wszystko tak - reszta nie. Jeśli chodzi o części zamienne to są, jest ich duży wybór i nie są drogie. Byle nie w ASO. Aha! szyby są jak nowe, nieporysowane. Nie wiem dlaczego? Nawet myślałem, że były wymieniane, ale nie - są oryginalne po 12 latach i 240 000tys. kilometrów.
4,9
~aroon77
Kombi 1.4 16V 90KM 66kW
Honda Civic VI
Za te pieniądze w tej klasie bardzo trudno znaleźć coś lepszego. Samochód jest bezawaryjny, nawet części eksploatacyjne np. amortyzatory i wiele innych wytrzymują dłużej niż te z konkurencji (Ford, Opel, VW itd.). Części zamienne (oczywiście omijam ASO bardzo dużym łukiem:) są porównywalne do ww. marek. Przy normalnej jeździe z 2-letnim dzieckiem na pokładzie auto jest bardzo ekonomiczne; ci którzy nie muszą obracać każdej złotówki nie powinni go nawet zagazowywać (więcej roboty niż pożytku, ale to jest tylko moje zdanie). W środku auto jest bardzo dobrze wykończone, pianka na desce rozdzielczej, nic nie piszczy, po prostu wszystko na swoim miejscu. Krótko mówiąc: następne auto to też będzie HONDA, może ACCORD z fenomenalnym silnikiem diesla!
4,3
~tomasz_rowinski@onet.pl
Kombi 1.4 16V 90KM 66kW
Honda Civic VI
Doskonały samochód. Rzecz jasna ma pewne drobne przypadłości ale są one naprawdę drobne i nie uprzykszają użytkownikowi zbytnio życia. A co najważniejsze nie psują radości z posiadania tego samochodu i z jazdy nim. To jest mój pierwszy "japończyk", ale teraz już wiem, że w przyszłości będą już tylko "japończyki". Niestety chyba już nie honda, gdyż każda kolejna wersja pokazuje coraz dobitniej jak można "zepsuć" piękno samochodu... Polecam wszystkim samochody generacji 5 (z lat 95 - 01), bo to bardzo dobre, niezawodne i pieknie prezentujące się samochody.

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 68
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Honda Civic VI Kombi