Szukaj

Informacje o Honda Civic VI Kombi

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Honda Civic VI Kombi – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4425 mm
Szerokość 1695 mm
Wysokość 1410 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1440 mm
Rozstaw osi 2620 mm
Rozstaw kół - przód 1475 mm
Rozstaw kół - tył 1470 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1300 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 410 l
Wysokość progu załadowczego 650 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(98%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Kierowca 80
Kombi 1.5 16V 114KM 84kW
Honda Civic VI
Jest to mój kolejny (drugi) Civic, poprzednik się sprawdził dlatego postanowiłem zakupić nowszą wersję. Auto jest dopracowanie mimo iż jest to wersja Kombi produkowana w Anglii, materiały wewnątrz są bardzo wytrzymałe, fotele wręcz rewelacyjne, świetnie trzymają na boki oraz wykonane są z grubego przyjemnego weluru. Jeżeli chodzi o środek to model kombi i 5D nie sa tak surowe jak wersje z Japonii. Dodatki imitujące szlachetne drewno świetnie komponują się z całością. Silnik (1.5 VTEC 114KM) jest dopracowany i zaskakująco ekonomiczny, mniej pali niż 1.4 90KM co było dla mnie zaskoczeniem. Skrzynia biegów pracuje bdb musi być tylko zalana olejem (10W40) na maxa tzn. 2 Litry. Zawieszenie też dobrze wytrzymuje eksploatacje na naszych drogach zdecydowanie lepiej niż aluminiowe z Audi i VW passata a do tego jest zdecydowanie tańsze w serwisowaniu niż u konkurencji. Auto pewnie się prowadzi. Przy wyprzedzaniu tira zalecam zredukować na 3 bieg. Podsumowując auto jest z całą pewnością godne polecenia gdyż jest bezawaryjne i tanie w eksploatacji , wystarczy przestrzegać podstaw serwisowania ( oleje itp.) Porównując z nowymi autami to CIVC jest taniutki w serwisowaniu. Polecam singlom jak i też rodzinom 2+2. BARDZO PRZESTRONNE WNETRZE JAK NA TEN SEGMENT AUTO BARDZO SOLIDNE I PRAKTYCZNE !!!
4,5
~Mrutek
Kombi 1.4 16V 90KM 66kW
Honda Civic VI
Kupiłem Hanię kombi tylko dlatego, że kiedyś chciałem ją mieć, żeby trochę pojeździć i bez żalu się pozbyć. Minęły 3 lata, a mnie za każdym razem , po kolejnej wizycie u jakiegoś dilera przechodzi ochota na nowe auto. Dałem za nią 5000 pln włoskiemu narzeczonemu teściowej. Daję 5 pkt za całokształt mimo paru wad. 240 000, 0 wycieków, 0 ubytków oleju, nadal wyciąga \"tylko\" 170km/h bo to kombi. Odpala zawsze, od razu. Silnik nigdy nie był naprawiany, chociaż poprzedni właściciel niespecjalnie o to auto dbał. Właściwie to nie dbał. Pasek rozrządu po raz pierwszy został wymieniony po 180 000... razem z pozostałymi. Raz udało mi się zapomnieć o wrzuceniu luzu po cofaniu pod górę więc zjechałem na wstecznym z górki do przodu. Zawyło, zadymiło - od tego czasu trochę mniej pali ;)Od tego czasu minęło 30 000km. Nie wiem co za ignorant czepia się aut robionych w Anglii? Może przez przypadki rdzy? Ojcowską naprawili na gwarancji, po 12 latach sprzedaje ją bo się mu znudziła. Kupuje Ceeda, naiwny. W mojej 0 rdzy, chociaż lakier już zmatowiał. Kumple, rodzina kupują kolejne modele civiców, ale to już niestety nie to samo. VII dosyć niezawodna -komfort jazdy żaden. Ufo - porażka -ciągle coś się psuje - głównie elektryka, pierdoły, ale jednak. Po rzetestowaniu paru egzemplarzy stwierdzam, że kolejnym autem nie będzie Civic. Silnik, mimo wszystko tak - reszta nie. Jeśli chodzi o części zamienne to są, jest ich duży wybór i nie są drogie. Byle nie w ASO. Aha! szyby są jak nowe, nieporysowane. Nie wiem dlaczego? Nawet myślałem, że były wymieniane, ale nie - są oryginalne po 12 latach i 240 000tys. kilometrów.
4,2
~tomasz3434
Kombi 1.4 16V 90KM 66kW
Honda Civic VI
kupiłbym ponownie. przejechane ponad 300 tys i ŻADNEJ usterki. wymiana raz pasek rozrzadu,tłumik i hamulce. poza tym jezdzi i NIE CHCE SIĘ ZEPSUC :) a czlowiek kupiłby coś nowszego a ten ciagle jezdzi... no to jeżdzę :)
Średnie spalanie dla Honda Civic VI Kombi
6,3 – 8,6
l/100 km
5,9
l/100 km
8,2 – 10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Kombi 1.8 16V VTi 169KM 124kW
Honda Civic VI
Jest dobrze, ale zawsze może być lepiej ;) Jak już pisałem sam silnik jak na swoje osiągi jest ekonomiczny, ale całość psuje skrzynia biegów ze swoimi przełożeniami. Poza tym buda kombi jest dosyć ciężka. Ceny części... Nie do wszystkich części mamy zamienniki. Jeśli mamy to ceny prostych napraw/eksploatacji są niskie. Sprawy typu rozrząd/świece itp są dwa razy tańsze niż np. w popularnym silniku 1.4 VW. Zdarzają się natomiast części które w zamienniku nie występują i w ASO mają bardzo wysokie ceny np. tłumik końcowy czy mechanizm wycieraczek.
5,9
Kombi 1.5 16V 114KM 84kW
Honda Civic VI
Silnik dynamiczny i zaskoczony jestem, że tak oszczędny. Zimą niestety spalanie znacznie wzrasta (max. w trasie 6,9). Cotygodniowa trasa (Tarnów - Kraków - Nowy Targ - Kraków - Tarnów) i po zatankowaniu pod korek zawsze wychodzi średnio w okolicach 6L. Kiedy często wyprzedzam, albo cisnę pod "czerwone pole" spalanie na całym baku zwiększa się o około 0,5 - 1L. Podam jeszcze ciekawą obserwację w trasie (350 km) średnia 80km/h spalił około 5,5, a wracałem autostradą średnio 140km/h i spalanie doszło do 8,4L! Kiedy pali się lampka "econo" spalanie do około 6, a kiedy nie wiadomo... Co do oleju to lubi brać kiedy auto załadowane i kiedy często jest kręcone. Bierze max 1L/1000km.
7,1
Kombi 1.5 16V 114KM 84kW
Honda Civic VI
Więc tak, 10L spalił zimą przy -25stopniach gdy jeździłem tylko do pracy tj 2-3km i tylko miasto. Najmniej palił na trasie, zrobiłem sobie wycieczkę na dystansie 900km spalanie wyszło 5,2 przy prędkości 90-100km/h. Gdy jadę 140-160 spalanie rośnie do 7,5L. Dodam że często kręcę go do 7 tyś wtedy wyprzedzanie to czysta bajka. Na prawdę V-tec duuużo daje,gdy chcesz jeździsz ekonomicznie,a kiedy potzreba pokazuje pazurki. Jeszcze jedno, lampkę "ECONO" wyjąłem bo trochę przeszkadza świadomość,że "nie jeździsz ekonomicznie" ;D Pozdrawiam. PS. Nie gazuję ,przy takim spalaniu się nie opłaca.

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 68
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Honda Civic VI Kombi