Szukaj

Informacje o Honda Civic VI Sedan 1.5 i 114KM 84kW 1995-2001

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1493 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 114 KM (84 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 138 Nm przy 5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 84,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Marcin
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Honda Civic VI
Auto leciwe i widać to kiedy przesiada się do nowszych. Hałas w środku, auto koszmarnie nagrzewa się w upały tak że klima nie wyrabia z jego schłodzeniem. Totalny brak momentu obrotowego, jadąc w 4 os nie daj Boże z włączoną klima po autostradzie można zapomnieć o przyspieszaniu, nie mniej jednak jak już się rozpędzi to 140-150 przelotowo nie jest problemem i nie ma wiru w baku. Na podjazdach tak samo. Bardzo długa skrzynia biegów + konieczność kręcenia wysoko silnika powoduje to że nieraz na krajówkach tir-y wyprzedza się na 2 biegu (2 bieg do 110km/h), ale wtedy naprawdę fajnie się zbiera. Jest duży problem przy załadowaniu auta. 4 osoby + bagaże i auto jedzie zderzakiem po ziemi. Wymiana sprężyn nie pomogła. Auto uzytkuje intensywnie i pomimo 21 lat i prawie 300tys przebiegu nie można nażekać. W ostatnim roku pojawiło się sporo drobnych awarii, wynikających pewnie z wieku i przebiegu auta, wyznaję zasadę że jeżeli coś się zepsuje to wymieniam parami i wszystkie elementy wokół mogące wywoałć potencjalną awarię. Auto się odwdzięcza, w 5 lat przejechane 130 tys km i zero poważnych awarii. Zero, tego w nowszych autach sie nie spotyka, auto kilkakrotnie było w dalekich podróżach na bałkanach i zachodzie europy robioąc nie raz w 2 tygodnie nawet 6 tys km, zawsze wracało bez zająknięcia. Koszt jazdy na lpg to poniżej 20zł/100km, gaz sprawyje się rewelacyjnie. Pilnować tylko regularnej regulacji luzów zaworowych. Ogólnie jeżeli zaakceptuje się jego bolązki typu rdza w nadkolach, hałas w środku to jest to cudowny, wdzięczny samochodzik. Wsiadam i jadę, niczym sie nie martwie, nie ma problemy czy coś się stanie po drodze. Miałem takich aut kilka przejechałem nimi łącznie około 400tys km, w żadnej nigdy nic się nie stało, Gorąco polecam!
4,4
~Kondri6
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Honda Civic VI
Jest to moje pierwsze auto, dlatego ciężko mi porównywać z innymi. Oceniam na podstawie moich odczuć i oczekiwań i porównując do aut, w których jeździłem jako pasażer (no i oczywiście do kursanckiej toyoty yaris ;-)). Kupiłem w październiku 2012 r. bezwypadkowe, sprowadzane w 2008 r. Po pół roku przejechałem 10 tys. km. Nie znam historii tego auta i przebieg może być inny. Nie ma to dla mnie jednak większego znaczenia, bo auto spełnia moje oczekiwania. Chciałem samochodu do jazdy, prostego, bezawaryjnego, ekonomicznego. Honda civic jest właśnie takim autem. Widać, że auto skonstruowali ludzie z pasją, którzy wiedzieli co robią. Wszystko jest na swoim miejscu, jak się coś zużyje, to i tak najpierw daje tego wyraźne sygnały tak, że można w porę zainterweniować u mechanika. Spala mało, więc można ekonomicznie jeździć po mieście, a aerodynamiczna sylwetka i niskie zawieszenie powodują, że na trasy też się nadaje. Jedyny problem jest taki, że produkowali to auto do 2001 r. i pewnie dzisiaj ciężko kupić egzemplarz w dobrym stanie, bo i kto by chciał się takiego samochodu pozbywać. Sam trafiłem na to auto trochę przez przypadek. Jeśli komuś trafi się bezwypadkowy, niezajeżdżony egzemplarz to polecam. Sam chciałbym ten samochód kupić jeszcze raz tylko nowy :D.
4,7
~kowalski
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Honda Civic VI
Wersja 4d japonska,nie wiem czemu tak jezdza po angielskich wersjach. Jezdzilem wczesniej sporo 1,5 vtec-e 90 koni wersja 5D i szczerze powiem była ekonomiczniejsza od wersji 1,5 lsi 115 KM. System vtec w wersji 115 koni zalacza sie juz przy 3,5 tys obrotow,w vtec 90 koni przy 4 tys. Co z tego ? A to ze dluzej sie swiecila lampka econo,w wersji 90 KM az do 3,7 tys obrotow to jest 150 km/h (niemiecka autostrada). Econo w wersji 115 koni swieci sie tylko do 125 km/h. Reasumujac silnik ma wiecej 25 KM i czuc to znacznie, 110 km/h na dwojce! Siedzenia, wykonczenie, wyciszenie (chociaz nieznacznie) w anglikach na plus. Blachy, uszczelki w drzwiach, aerodynamika na plus w japonskiej wersji, ktora wersje polecam? chyba jednak japonska! Podejrzewam ze ma mniej drobnych usterek,bo te w 15-letnim angliku stawaly sie coraz bardziej dokuczliwe. Dobre auto na krótkie trasy i do miasta, trasa najlepiej do 120 km/h wtedy jest cholernie ekonomiczny i akceptowalnie cichy. 5 nie moge dac za slabe wyciszenie. Jak gdzies slyszalem, robisz trasy kup accorda i to chyba oddaje przeznaczenie civica.
Średnie spalanie dla Honda Civic VI Sedan 1.5 i 114KM 84kW 1995-2001
6,5
l/100 km
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Honda Civic VI
Silnik ma 114 km, niższa klasa średnia sedan, spala mniej od swoich konkurentów. Konstrukcja, której pozazdrościć mogą dzisiejsi konstruktorzy downsizingowych silników. Średnio auto pali około 6.5 - 7.5 litra. Jeżdżę do pracy (10 - 13 km), w ciągu dnia służbowo muszę przejechać się czasami na krótkich odcinkach (2-5 km). Poza tym czasem zdarzy się wyjazd służbowy gdzieś dalej albo wycieczka. Najniższe spalanie na trasie Górny Śląsk - Poznań, Poznań - Górny Śląsk + 100 km po Poznaniu w tym w korkach. Spalanie wyszło 5.38 l. Jechałem sam po dk 11, spokojnie, ale bez przesady (zdarzało się wyprzedzać jadących bardziej spokojnie). Myślę,że gdyby nie to 100 km po Poznaniu, to zszedłbym lekko poniżej 5, do tego opony zimówki miałem założone. Maksymalne spalnie zimą, kiedy więcej bylo krótkich odcinków, a mało trasy. Jeżdżę normalnie, bez szaleństw. utrzymuję obroty 2000 - 3300, powyżej 3500 włącza się vtec. Ja korzystam z niego tylko przy wyprzedzaniu na jednojezdniowych dk, albo na autostradach. Bardzo ważne, żeby nie schodzić poniżej 2000, a najlepiej poniżej 2200 obrotów, bo zamula i dużo pali. Za wymianę wszystkich filtrów i oleju zapłaciłem 300 zł (materiały i robocizna). Oleju bierze minimalne ilości, przez 10 tys. km od zakupu nie dolewałem. Poza tym kabelek rozrusznika 150 zł, końcówki drążków ze zbieżnością na obie osie 280 zł.
6,7
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Honda Civic VI
Podstawowa sprawa - 1.5 114KM to Vtec-e i taki właśnie posiadam w moim autku. Silniki są tutaj źle oznaczone. Auto najwięcej co mi spaliło przy kręceniu przez jakieś 50 kilometrów prawie do odcięcia to 12l/100km. Przy mieszanej jeździe po mieście tzn. raz z lampką econo, od czasu do czasu z przygazowaniem mieści się w 8 litrach. Trasa cały czas econo można zejść nawet do 5.5 litra, ale to już trzeba się baaardzo starać. Normalnie wychodzi na trasie koło 6. Najmniej w jeździe miejskiej udało mi się zejść nieco poniżej 7 litrów. Ogólnie autko bardzo polecam, jest dynamiczne a przy tym oszczędne. Pieruńsko pakowne! Trochę łapie korozja, ale ponoć to normalne w tym modelu.
6,2
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Honda Civic VI
Dla uzupełnienia informacji silnik D15Z6. Jest to również VTEC-E, z systemem wyłączenia 4 z 16 zaworów. Wersja JHMEK3 (sedan często mylony jest z hatchbackiem). Obydwa przejazdy na trasie. Najniższy wynik uzyskany w trybie ECON, czyli maks do 120km/h z ograniczonym redukowaniem i wyprzedzaniem. Rozpędzanie do 2800 obrotów. Średnie minimalne spalanie przejazd m.in. po A2 prędkość do 180km/h (pierwszy przejazd od zakupu). Średnia prędkość na autostradzie jak dozwolona 140km/h. Przy ostrym dociskaniu silnika może pojawić się lekkie przepalanie oleju silnikowego. Przy kalkulacji trasy liczę około 6 litrów 95. Przy słabej jakości paliwa 95 silnik może się krztusić - należy wtedy poszukać innej stacji benzynowej (może to się zdarzyć nawet na koncernowych stacjach). Rada dla przyszłych właścicieli - płyn wspomagania tylko w ASO (nazwa PSF), chyba że już jakiś kowal wymienił na "zamiennik". Bardzo drastycznie pilnować okresu wymiany paska rozrządu, co 60 tyś. km. - uszkodzenie paska oznacza mniejsze lub większe uszkodzenie silnika i remont. Silnik z ręczną regulacją zaworów - również zaleca się co 60 tyś. km. Koszty napraw relatywnie niskie przy DBANIU o samochód (można wymieniać dopiero pogięty wahacz, ale równie dobrze można wcześniej wymienić sworznie gumowo-metalowe). Dbać o przeguby (osłony) - koszt wymiany to 50zł, przegub to 360zł.

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 67
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Honda Civic VI Sedan