Szukaj

Informacje o Honda Civic VI Sedan

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Honda Civic VI Sedan – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4450 mm
Szerokość 1695 mm
Wysokość 1390 mm
Rozstaw osi 2620 mm
Rozstaw kół - przód 1475 mm
Rozstaw kół - tył 1475 mm
Prześwit 150 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 945 mm
Długość siedziska przedniego 490 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 895 mm
Długość siedziska tylnego 465 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1815 mm
Całkowita szerokość wnętrza kabiny 1405 mm
Całkowita wysokość wnętrza kabiny 1140 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 335 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Marcin
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Honda Civic VI
Auto leciwe i widać to kiedy przesiada się do nowszych. Hałas w środku, auto koszmarnie nagrzewa się w upały tak że klima nie wyrabia z jego schłodzeniem. Totalny brak momentu obrotowego, jadąc w 4 os nie daj Boże z włączoną klima po autostradzie można zapomnieć o przyspieszaniu, nie mniej jednak jak już się rozpędzi to 140-150 przelotowo nie jest problemem i nie ma wiru w baku. Na podjazdach tak samo. Bardzo długa skrzynia biegów + konieczność kręcenia wysoko silnika powoduje to że nieraz na krajówkach tir-y wyprzedza się na 2 biegu (2 bieg do 110km/h), ale wtedy naprawdę fajnie się zbiera. Jest duży problem przy załadowaniu auta. 4 osoby + bagaże i auto jedzie zderzakiem po ziemi. Wymiana sprężyn nie pomogła. Auto uzytkuje intensywnie i pomimo 21 lat i prawie 300tys przebiegu nie można nażekać. W ostatnim roku pojawiło się sporo drobnych awarii, wynikających pewnie z wieku i przebiegu auta, wyznaję zasadę że jeżeli coś się zepsuje to wymieniam parami i wszystkie elementy wokół mogące wywoałć potencjalną awarię. Auto się odwdzięcza, w 5 lat przejechane 130 tys km i zero poważnych awarii. Zero, tego w nowszych autach sie nie spotyka, auto kilkakrotnie było w dalekich podróżach na bałkanach i zachodzie europy robioąc nie raz w 2 tygodnie nawet 6 tys km, zawsze wracało bez zająknięcia. Koszt jazdy na lpg to poniżej 20zł/100km, gaz sprawyje się rewelacyjnie. Pilnować tylko regularnej regulacji luzów zaworowych. Ogólnie jeżeli zaakceptuje się jego bolązki typu rdza w nadkolach, hałas w środku to jest to cudowny, wdzięczny samochodzik. Wsiadam i jadę, niczym sie nie martwie, nie ma problemy czy coś się stanie po drodze. Miałem takich aut kilka przejechałem nimi łącznie około 400tys km, w żadnej nigdy nic się nie stało, Gorąco polecam!
4,4
~Kondri6
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Honda Civic VI
Jest to moje pierwsze auto, dlatego ciężko mi porównywać z innymi. Oceniam na podstawie moich odczuć i oczekiwań i porównując do aut, w których jeździłem jako pasażer (no i oczywiście do kursanckiej toyoty yaris ;-)). Kupiłem w październiku 2012 r. bezwypadkowe, sprowadzane w 2008 r. Po pół roku przejechałem 10 tys. km. Nie znam historii tego auta i przebieg może być inny. Nie ma to dla mnie jednak większego znaczenia, bo auto spełnia moje oczekiwania. Chciałem samochodu do jazdy, prostego, bezawaryjnego, ekonomicznego. Honda civic jest właśnie takim autem. Widać, że auto skonstruowali ludzie z pasją, którzy wiedzieli co robią. Wszystko jest na swoim miejscu, jak się coś zużyje, to i tak najpierw daje tego wyraźne sygnały tak, że można w porę zainterweniować u mechanika. Spala mało, więc można ekonomicznie jeździć po mieście, a aerodynamiczna sylwetka i niskie zawieszenie powodują, że na trasy też się nadaje. Jedyny problem jest taki, że produkowali to auto do 2001 r. i pewnie dzisiaj ciężko kupić egzemplarz w dobrym stanie, bo i kto by chciał się takiego samochodu pozbywać. Sam trafiłem na to auto trochę przez przypadek. Jeśli komuś trafi się bezwypadkowy, niezajeżdżony egzemplarz to polecam. Sam chciałbym ten samochód kupić jeszcze raz tylko nowy :D.
4,3
~michal
Sedan 1.4 i 90KM 66kW
Honda Civic VI
Auto kupiłem jako 7 latka z przebiegiem 107 tysięcy ( raczej rzeczywisty) auto było po przejściach - uszkodzony bagażnik, przez co cały czas dostawała się do bagażnika niewielka ilość wody, po drugie rdza na nadkolach niestety wkońcu wyjdzie( gdy auto miało 13 lat) Teraz auto sprzedałem 15 latek prawie 190 tysięcy przebiegu. O auto dbam wszystko na czas wymieniane, olej co 10 tysięcy itd. Bębny od nowości nie robione, zawieszenie prawie nie dotykane ( tylko cukierki , kilka tulei i 1 wachacz wszystko po 170 tysiącach), po 15 latach termostat wysiadł. Największy wydatek to nieszczęsne łożyska w skrzynii, przy 150 troche było je słychać później głośniej i przy 180 wymieniłem chociaż jak by ktoś chciał i mu nie przeszadzało to można było jeszcze jeździć. Auto maksymalnie spaliło mi 10 litrów - zima -20 i megaa korki, normalnie spalał mi jakieś 7,3 , natomiast lpg 7,5-8,4. LPG założyłem przy przebiegu 160 tysięcy , koszt 2300 i jestem zadowolony, zero problemów , co prawda uważam że lpg to grzech ale opłacalny :) dlatego polecam. Auto bardzo dynamiczne, auto tej klasy z europy musi mieć z 1,8 pod maską żeby mogło konkurować, do tego świetne zawieszenie bardzo dobrze trzyma się drogi. Słabo wyciszony to niestety jego mankament ale jak na takie leciwe auto to chyba do przeżcycia. Auto w zime na dębicach spisywało się idealne, tam gdzie większość aut się zakopywała , ja jechałem bez najmniejszych problemów. Auto szczerze polecam, jeżeli ktoś nie trafi na jakiś zajechany egzemplarz, napewno się ucieszy. To że ja byłem zadowolony niech świadczy to że kupiłem też civic ale z 2007 roku.
Średnie spalanie dla Honda Civic VI Sedan
6,5 – 9,2
l/100 km
8,2 – 9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Sedan 1.4 i 90KM 66kW
Honda Civic VI
instalacja Zenit Pro OBD na wtryskach Hercules i reduktorze AT09 , wielozawór Tomasetto (pisze nie dla reklamy tylko dla zasady na jakim sprzecie pracuje moja Hania). Jestem zadowolony bardzo, nawet zaskoczyło mnie spalanie (w tym pozytywnym znaczeniu) nie sądziłem że w trasie mogę zejść do 7,2 l/100km , normalnie troche miasta/wsi/prostej(ok 40 km dziennie dojeżdzam do pracy) średnio 7,6 l to chyba nie zbyt wiele, a nogę nie mam lekką, lubię jeździć dynamicznie , dynamicznie przyspieszać i utrzymać wysoką prędkość. Nie piłuje mojej Hani ale też nie daje jej się nudzić. Ogólnie to sie rozpisałem ale podsumowując zdecydowanie polecam Civica do zagazowania
8,5
Sedan 1.4 i 90KM 66kW
Honda Civic VI
Instalacja w mojej Hondzie ma już niestety 8 lat, więc podejrzewam, że kiedyś paliła zdecydowanie mniej, ale mimo wieku można powiedzieć, że jest to bardzo ekonomiczne autko. Miesięczne, średnie spalanie to 8,8 litra gazu na 100 kilometrów. Większość cyklu spędzam na trasie, jeżdżąc 750 kilometrów tygodniowo trasy (czasem nieco mniej - 500) i ok 70 kilometrów po mieście. Na trasie (autostrada 90%), przy stałej prędkości 120 km/h, z 4-5 osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem spala poniżej 9 litrów. Jednak gdy w samochodzie jest 5 mężczyzn + full bagażnik + prędkość 130-140 potrafi wtedy spalić 10,5 litra na 100 kilometrów (na trasie 370 kilometrów). Tankuję przeważnie gaz na stacji Statoil, zawsze do pełna. Na benzynie nigdy tym samochodem nie jechałem, ani nie próbowałem oszacować ile spala. Rekordowo niskie spalanie zanotowałem jadąc zieloną falą przez Trójmiasto z prędkością 55 kilometrów na godzinę przez 32 kilometry. Spalił wtedy jedynie 6,8 litra. Na drodze krajowej nigdy go nie męczyłem i przy 100-110 km/h Honda pochłania raptem 8,5 litra gazu, co moim zdaniem jest bardzo ładnym wynikiem. Części tanie, choć ciężko dostać oryginalne części blacharskie, które niestety (jak to w japońcach) nie są dobrej jakości.
6,0
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Honda Civic VI
Silnik ma 114 km, niższa klasa średnia sedan, spala mniej od swoich konkurentów. Konstrukcja, której pozazdrościć mogą dzisiejsi konstruktorzy downsizingowych silników. Średnio auto pali około 6.5 - 7.5 litra. Jeżdżę do pracy (10 - 13 km), w ciągu dnia służbowo muszę przejechać się czasami na krótkich odcinkach (2-5 km). Poza tym czasem zdarzy się wyjazd służbowy gdzieś dalej albo wycieczka. Najniższe spalanie na trasie Górny Śląsk - Poznań, Poznań - Górny Śląsk + 100 km po Poznaniu w tym w korkach. Spalanie wyszło 5.38 l. Jechałem sam po dk 11, spokojnie, ale bez przesady (zdarzało się wyprzedzać jadących bardziej spokojnie). Myślę,że gdyby nie to 100 km po Poznaniu, to zszedłbym lekko poniżej 5, do tego opony zimówki miałem założone. Maksymalne spalnie zimą, kiedy więcej bylo krótkich odcinków, a mało trasy. Jeżdżę normalnie, bez szaleństw. utrzymuję obroty 2000 - 3300, powyżej 3500 włącza się vtec. Ja korzystam z niego tylko przy wyprzedzaniu na jednojezdniowych dk, albo na autostradach. Bardzo ważne, żeby nie schodzić poniżej 2000, a najlepiej poniżej 2200 obrotów, bo zamula i dużo pali. Za wymianę wszystkich filtrów i oleju zapłaciłem 300 zł (materiały i robocizna). Oleju bierze minimalne ilości, przez 10 tys. km od zakupu nie dolewałem. Poza tym kabelek rozrusznika 150 zł, końcówki drążków ze zbieżnością na obie osie 280 zł.

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 68
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
3,3
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Honda Civic VI
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Zakładałem u nich instalację STAG, montaż został zrobiony po łebkach szybko i niechlujnie, jeździłem kilka razy na poprawki, ze strony warsztatu zbywanie klienta i brak zainteresowania problemem. Zamontowali niewłaściwe wtryskiwacze, potem niewłaściwe dysze - łącznie 4 wizyty z czego 2 razy odesłali mnie żeby przyjechać kiedy indziej bo akurat nikt nic nie wie/ nie ma szefa...
5,0
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Honda Civic VI
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
mam civica d15z6 z 2000r.,na bezynie palil 5,7 a na gazie 6,3/na 28 l zbiorniku przejezdzam 420- 440km/,przed zalozeniem instalacji zmienilem swiece i reg zaworow.Jadac srednio 170km/h uttrzymywalem 4500 obr/min przejechalem ok 250km tj okolo 12 l/km autostrada krakow wroclaw.Jestem b.zadowolony.Zakladajac instalacje zdalem sie na opinie fugazi w krakowie,3400,-tyle...
5,0
Sedan 1.4 i 90KM 66kW
Honda Civic VI
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Od zawsze słyszałem , że Japończyki lubią gaz i sam zdecydowałem się na założenie instalacji gazowej . Instalator zaproponował mi instalacje firmy Lovato z tego co wiem włoski producent . Samochodem przejechałem ponad 50 tyś km i nie miałem żadnych problemów. Spalanie w granicach 8 litrów przy spokojnej jeździe maxymalnie 10 litrów przy cięższej nodze :)
Honda Civic VI Sedan