Szukaj

Informacje o Honda Civic VI Sedan 1.6 115KM 85kW 1995-1998

Lata produkcji: 1995 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1600 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 144 Nm przy 5000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,6 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 90 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Średnie spalanie dla Honda Civic VI Sedan 1.6 115KM 85kW 1995-1998
7,7
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Sedan 1.6 115KM 85kW
Honda Civic VI
W zimie w mieście potrafi spalić 11 litrów na trasie średnio 9. Latem w mieście ok. 10l i na trasie można zejść do 8miu. Spalanie podane dla przeciętnego stylu jazdy, nie szaleje i prowadzę jak dziadek. W lato dość szybko można przełączyć na gaz 1-2 min. jazdy. Zimą nieraz trzeba nawet 5 minut czekać aż się nagrzeje, bo inaczej może dostać za niskich obrotów na gazie i zgasnąć. Spalania benzyny nigdy nie mierzyłem. Podczas codziennej podróży do pracy przez miasto do pracy (ok 18km) na 5-6 dni leje latem benzyny za 20zł i gazu za 30, zimą pół na pół po 25zł. Silnik naprawdę daje radę, zero problemów z wyprzedzaniem i można nawet poszaleć. Wadą auta jest zdecydowanie zawieszenie.
7,3
Sedan 1.6 115KM 85kW
Honda Civic VI
"Przeciętnie" to komplement. Poza miastem spalanie jest OK, w mieście, a do tego jeszcze w "sezonie grzewczym" - tragedia! Ceny przeglądów zależą od rangi warsztatu. Firmowy, autoryzowany - ceny słone, czasem korzystam z mniej prestiżowej opcji (np. w celu naprawy tłumika, albo drobnych napraw blacharsko-lakierniczych.
8,8
Sedan 1.6 115KM 85kW
Honda Civic VI
Wydaje mi się, że jak na silnik 1.6 z automatyczną skrzynią biegów, dość ciężką nogą i najgorszymi do oszczędnej jazdy warunkami (ech, stolica...) wynik jest więcej niż zadowalający. Auto jest naprawdę dynamiczne, wydaje mi się, że nie każe sobie wiele płacić za oferowane osiągi.

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 67
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Honda Civic VI Sedan