Szukaj

Informacje o Honda Civic VII Coupe 1.7 i 120KM 88kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nie przypominająca w niczym swoich poprzedników, zmieniona stylistycznie, nie do poznania siódma generacja Hondy Civic zadebiutowała na rynku w 2001 r. Krótki przód auta oraz znacznie wyższa i węższa karoseria sprawiły, że auto oddaliło się znacznie od wcześniej utrwalonego, sportowego charakteru, nawiązując kształtami raczej do rodzinnego minivana. Model przeszedł face-lifting w roku 2004, a rok później zakończono jego produkcję.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1668 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 152 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 94,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

1,9
~McFly
Honda Civic VII
Coupe 1.7 i 120KM 88kW
Ten model Civica, dokładnie wersja Coupe EM2, to niestety wtopa Hindy po całości. Silnik 1.7 120KM bez Vtec jest albo przed remontem lub po remoncie. Pada UPG, padają łożyska w skrzyni biegów, lubi się wysypać immobiliser. Legendarna bezawaryjność Hondy, tak, ale nie w tym modelu. Wykończona w środku lepiej od EP2, więcej miękkich materiałów. Dosyć pojemny bagażnik. Niestety deska rozdzielcza skierowana ku górze, co mocno przeszkadza w obsłudze np radia. Linia auta to już indywidualna sprawa, dla mnie średnio się prezentuje. Wersja 3d bardziej zadziorna. Generalnie tą wersję omijać szerokim łukiem.
4,6
~Paweł
Honda Civic VII
Coupe 1.7 i 120KM 88kW
Auto bardzo dynamiczne, genialny 2 bieg, który przy wyższych obrotach wgniata w fotel. Silnik bardzo elastyczny, przy niskich obrotach i wysokim biegu nie dusi się, nie szarpie. Eksploatacyjnie tylko olej, klocki, filtry. Brakuje trochę 6 biegu bo przy jeździe 100-120 km/h auto ma już wysokie obroty i jest dość głośny. Z minusów "miękka" blacha - każde dotknięcie drzwiami przez pojazd stojący obok = wgniotka. Każdy żołądź który spadnie na samochód = wgniotka. Antykorozja jak na Hondę - ok 4/5. Jazda na lpg - bajka. Można deptać, jechać 160 km/h na autostradzie, a spalanie wyjdzie max. 11 l /100 lpg.
3,5
~eloczek
Honda Civic VII
Coupe 1.7 i 120KM 88kW
Honda Civic to Quasimodo wśród konkurentów rynkowych. W żadnym wypadku nie urzeka designem, a styl wykończenia wnętrza i jego jakość są tak samo ekscytujące jak lepienie pierogów przy nutach Radio Maryja. Jeśli jednak przyjrzeć się elastyczności silnika i fantastycznie dopasowanej skrzyni biegów, brzydkie kaczątko przeobraża się w pięknego łabędzia. Perfekcyjny układ kierowniczy z bardzo dobrze trzymającymi kubełkowymi fotelami dają namiastkę sportowej jazdy. Autko ryczy jak atakujący tygrys, a dobrze dobrany układ zawieszenia sprawia, że równie dobrze trzyma się w zakrętach. Do tej surówki ambiwalentnych cech należy dodać ogromną żywotność silnika. Na rynku znaleźć można masę zastępczych części i każdy serwis sprosta wyzwaniu naprawy naszego troglodyty. Samochód godny polecenia ludziom nie mającym gustu, smaku, ludziom szarym, którzy za żadne skarby nie chcą się wyróżnić z tłumu. Na plus – bezawaryjność . Auto rewelacyjnie spisuje się na gazie. Za 100 zł przy normalnym stylu jazdy robię około 600-630 km. Na minus – design i dość wysoka cena w stosunku do oferowanych roczników. Jeśli przyjąć, że autko uznawane jest za pseudo-sportowe, wygląda jak kastrat wśród aktorów filmów porno.
Średnie spalanie dla Honda Civic VII Coupe 1.7 i 120KM 88kW 2001-2005
7,4
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Honda Civic VII
Coupe 1.7 i 120KM 88kW
Samochód może spalić bardzo mało lub baaardzo dużo w zależności od naszej nogi. Przy bardzo spokojnej jeździe można osiągnąć wynik 5.6 litra na odcinku 200 kilometrów po krajowych drogach i to na oponach 215/40/17, więc mysle, że wynik jest świetny. Oczywiście jeśli wiecej "deptamy" to wciągnie nawet i 15 litrów, ale najcześciej w mieście jest to 8/9 litrów przy dosyć dynamicznej jeździe, autostrada na odcinku 1000km (140/150km/h) to średnia 7.5 litra. Wszystko oczywiście z włączoną klimatyzacja.
6,7
Honda Civic VII
Coupe 1.7 i 120KM 88kW
Mam ten samochod pare miesięcy ale moim zdaniem jeśli chodzi o spalanie bardzo dobrze ( jak pisałem cykl mieszany w moim wydaniu poniżej 7 l) , części eksplatacyjne raczej tanie, sporo zamienników, jedyne czego bym się obawiał to koszty napraw blacharskich, lakierniczych przy niewielkiej stłuczce itp. Zderzaki są lakierowane itp. Samochód jest dośc niski , można coś uszkodzić więc proponuje AC. Poprzednia hondzina była całkowicie bezawaryjna liczę że ta też będzie, choć robiona w USA a nie w Japonii i tą różnicę niestety widać w detalach. Genaralnie myślę że koszty utrzymania nie będą wysokie.
12,0
Honda Civic VII
Coupe 1.7 i 120KM 88kW
WITAM. AUTO SUPER, DOBRZE SIĘ NIM JEŹDZI, SPROWADZONE Z USA W 2005 ROKU. NIEWYKLUCZONE, ŻE PRZEKOSZONE, PRZYPUSZCZAM,ŻE BITE. PIĘKNIE SIĘ PREZENTUJE, ALUSY 16CALOWE, AUTOMAT.NIESTETY ŻRE PALIWO STRASZNIE. OK.14LITRÓW/100KM. DLATEGO TEŻ PRZEROBIŁEM AUTO NA GAZ.(WTRYSK SEKWENCYJNY) NIE ZA PIĘKNIE ZE SPALANIEM GAZU..15.4L/100KM Zmieniałem dość dużo już rzeczy w tym samochodzie by obniżyć spalanie, ale nadal niesamowite ma zużycie! OCZYWIŚCIE KLIMY NIE WŁĄCZAM. SAMOCHÓD PODŁĄCZAN BYŁ KILKUKROTNIE DO KOMPUTERA NIE POJAWIAŁY SIĘ BŁĘDY -ANI CZUJNIKA TEMPERATURY -ANI EGR -ANI SONDY LAMBDA -ANI KATALIZATORA -ANI WTRYSKU PALIWA Robione były: *Zawory *świece zapłonowe *Przepustnica (kiepsko zapalał na zimnym silniku) *filtr oleju *filtr kabiny * *sprawdzane na bieżąco ciśnienie w oponach do GAZU: *regulacja gazu *nowa listwa (ta od instalacji gazowej w wyniku przepalenia się) *POZA TYM OSTATNIO PRZY ZMIANIE KLOCKÓW HAMULCOWYCH PRAWY PRZÓD NIERÓWNO STARTY. RÓŻNICA KOLOSALNA. (PRZECZYSZCZONO SIŁOWNIK-BO STWIERDZONO, ŻE TRZYMAŁ KLOCEK.) (A MOŻE TO ZBIEŻNOŚĆ & GEOMETRIA - CZY WARTO SPRAWDZIĆ - CZY MA TO JAKIKOLWIEK ZWIĄZEK ZE SPALANIEM???) DRODZY UŻYTKOWNICY HOND I CZYTELNICY - POMÓŻCIE!!!

Usterki Honda Civic VII

Liczba wpisów: 49
Elektryka
  • Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Żarówki, problem ze stykami, palące się często razem z bezpiecznikami, dziś przy -7 otwarła mi się szyba i nie reaguje.. pada śnieg, trzeba było zabezpieczyć na szybko drzwi.. klima przestała działać, podświetlanie pokręteł nawiewu. W wydechu dziura, rdza na karoseri, zwłaszcza tylna klapa.. I zacinająca się przy okazji. Dziś pociągłem za rączkę od przedniej maski, irwała się.. spryskiwacze przestały działać przy najgorszych możliwych warunkach... zawieszenie całe do roboty po 250000km. Trochę się zawiodłem, liczyłem na coś więcej od Japończyka.
Temperatura, obroty
  • Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005
  • silnik
  • 265 tys. km
Z reguły jeżdżę na gazie, problemów z samochodem jest sporo, z niewiadomych mi przyczyn temperatura skacze do czerwoności bez reguły, mogę jechać spokojnie przez 5 minut i się zagrzeje, a mogę jechać 2h i wszystko będzie okej. Dzieje sie to bardzo rzadko, mniej więcej raz na miesiąc. Często musze dolewać też płyn chłodniczy oraz olej. Ostatnio auto na gazie dziwnie wibruje, na postoju czuć to dużo bardziej, falują też wtedy obroty, na benzynie jest okej. Na zimnym silniku przy dodaniu gazu czasem reakcja jest po 2-3 sekundach. Sporadycznie zapali też się check engine z sondy, którą już wymieniałem.
Oczekuje na rozwiązanie
KOROZJA
  • Honda Civic VII Hatchback 2.0 i 16V Type S 160KM 118kW 2004-2005
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Rdza, podwozie i błotniki tylne, reszta zdrowiuteńka bo nie ruszana. Sprowadzony z NIEMIEC 15-latek z przebiegiem 70oookm, zero konserwy, rdzy sporo na podwoziu, szczotka, szlifiera i jazda, zabezpieczenie, konserwacja, podwozie, profile, progi, drzwi maska, klapa. Tylne błotniki robione ale raczej z obtarć. Pomalowane i zabezpieczone na maxa. Będzie spokój parę lat. reszta bez zastrzeżeń, magiel po poprawce wady fabrycznej, stukanie. Wymiana custom ślizg, regulacja docisku listwy. Teraz igła. Jazda niczym nówką.
Honda Civic VII Coupe