Szukaj

Informacje o Honda Civic VII Sedan 1.3 IMA 83KM 61kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nie przypominająca w niczym swoich poprzedników, zmieniona stylistycznie, nie do poznania siódma generacja Hondy Civic zadebiutowała na rynku w 2001 r. Krótki przód auta oraz znacznie wyższa i węższa karoseria sprawiły, że auto oddaliło się znacznie od wcześniej utrwalonego, sportowego charakteru, nawiązując kształtami raczej do rodzinnego minivana. Model przeszedł face-lifting w roku 2004, a rok później zakończono jego produkcję.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1339 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 83 KM (61 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 1000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 80 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Widoczność - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,9
~DominikP
Sedan 1.3 IMA 83KM 61kW
Honda Civic VII
Pisałem wcześniej ocenę z 7 miesięcy użytkowania. Teraz piszę po 3 latach użytkowania. Nadal jest to samochód niezawodny na którym zawsze mogę polegać. Wymienione w tym czasie : 2 żarówki mijania (od nowości nie wymieniane), tarcze i klocki hamulcowe (stare od nowości), gumy i łączniki stabilizatorów (tył), akumulator (stary był yuasa od nowości czyli 13 letni) i 2 komplety opon. Tyle nie licząc płynów. Oprócz wymian trzeba było rozwiązać problem z kontrolką IMA (pojawiła się przy ok 120 000km). Zakupiłem w necie w USA ładowarkę do konserwacji baterii a teraz musiałem dać do naprawy dmuchawę chłodzenia baterii. Kontrolka już się nie zapala. Przy odnowionej dzięki temu baterii samochód jest zrywniejszy i łatwo zamielić kołami przy ruszaniu. Rekord spalania przy ekstremalnym ecodrivingu to 3.4 L/100km (błąd pomiaru komputera max 0.3L/100km). Maksymalne spalanie na autostradzie przy maksymalnych prędkościach to 6.5L/100km w lato a w zimę po mieście (odcinki kilka km) max 10L/100km (mrozy). Zwykle w lato pali średnio 5.6 a w zimę 6.5 (50% miasto).
4,9
~DominikP
Sedan 1.3 IMA 83KM 61kW
Honda Civic VII
Wygodne fotele, porządne materiały wykończeniowe, stylizowany na mini accorda. Cudowny cichy, oszczędny silnik z hondowskim brzmieniem. Nowoczesna technologia (auto start stop), dobre wyposażenie.
4,7
~Olek
Sedan 1.3 IMA 83KM 61kW
Honda Civic VII

Usterki Honda Civic VII

Liczba wpisów: 43
Tlucze w kierownicę i dzwoni
  • Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005
  • układ kierowniczy
  • 159 tys. km
Występowanie usterki:
Witam. Po kupnie auta z 158tys zauwazylem po przejechaniu 1000km w pare dni jak mi tlucze na wybojach i dziurach przy wolnej jezdzie w drazek kierowczniczy. Nie przyjemny odgłos jakby mialo cos sie stac. Na dwuch diadnostykach niczego nie zauwazyli. Twierdze po jezdzie ze drazeki kierownicze z koncowkami drazkow mam do wymiany lub maglownica poluzowana ale niby jest sztywna. Pol os jakby pekla to ujechalbym eogule gdzies czy tez moze byc przyczyna? Nie moge znalesc usterki a musze jak najszybciej wymienic. Tak samo przy wdepnieciu gazu lekko dzwoni jakby swierszcz siedzial gdzies wokol maski, czy to zawory do regulacji czy lozyska w skrzyni do wymiany? Pozdrawiam.
Tłucze
  • Honda Civic VII Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW 2001-2005
  • układ kierowniczy
  • 159 tys. km
Występowanie usterki:
Witam. Po kupnie auta z 158tys zauwazylem po przejechaniu 1000km w pare dni jak mi tlucze na wybojach i dziurach przy wolnej jezdzie w drazek kierowczniczy. Nie przyjemny odgłos jakby mialo cos sie stac. Na dwuch diadnostykach niczego nie zauwazyli. Twierdze po jezdzie ze drazeki kierownicze z koncowkami drazkow mam do wymiany lub maglownica poluzowana ale niby jest sztywna. Pol os jakby pekla to ujechalbym eogule gdzies czy tez moze byc przyczyna? Nie moge znalesc usterki a musze jak najszybciej wymienic.
Stukanie podczas jazdy
  • Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005
  • inne
  • 270 tys. km
Podczas jazdy słychać rytmiczne stukanie z przodu samochodu nasilające się wraz z prędkością. Stukanie jest odczuwalne w formie wibracji podłogi, a teraz najlepsze, stojąc w miejscu na luzie i gazując do 4000 obrotów nic się nie dzieje, a podczas jazdy stukanie zmniejsza się w okolicy 2000 obrotów, a zanika całkowicie przy 2000 obrotach jadąc pod górkę, albo przyspieszając - pedał gazu musi być wciśnięty. Ktoś ma pomysł co to jest, samochód i tak idzie do mechanika bo stukanie jest bardzo głośne, ale jestem ciekaw opinii internetów
Oczekuje na rozwiązanie
Honda Civic VII Sedan