Szukaj

Informacje o Honda Civic VII Sedan 1.4 i 16V 90KM 66kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nie przypominająca w niczym swoich poprzedników, zmieniona stylistycznie, nie do poznania siódma generacja Hondy Civic zadebiutowała na rynku w 2001 r. Krótki przód auta oraz znacznie wyższa i węższa karoseria sprawiły, że auto oddaliło się znacznie od wcześniej utrwalonego, sportowego charakteru, nawiązując kształtami raczej do rodzinnego minivana. Model przeszedł face-lifting w roku 2004, a rok później zakończono jego produkcję.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Honda Civic VII Sedan 1.4 i 16V 90KM 66kW 2001-2005
6,8
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Honda Civic VII
Sedan 1.4 i 16V 90KM 66kW
Tu wielka porażka. Sprawdziłem wszystkie możliwe cykle. Sam cykl miejski przy bardzo delikatnej jeździe - 9 litrów. Cykl mieszany pół na pół - 7,5 litra. Sama trasa - około 6,5 litra. Dla mnie rozczarowanie. Wyniki na ten silnik powiny być co najmniej o litr mniejsze. W jednorazowe trasy poniżej 8 kilometrów nie nadaje się. Zresztą sami to przyznają w instrukcji. Ja ma do pracy w jedną stronę 5 kilometrów i 6 świateł. Prznajmniej zimą, miałem wrażenie, że samo odpalenie silnika powoduję, że wskaźnik poziomu paliwa gwałtownie przesuwa się o 1/4 kreski w dół.
7,1
Honda Civic VII
Sedan 1.4 i 16V 90KM 66kW
Trudno ocenić spalanie ale jeżdżę 2/3 w korkach Warszawy i 1/3 na tłocznej trasie i pali 6,5. Warunki dla takiego wyniku. Niezgodnie z zaleceniami szybki start 1,2,3 i potem jazda na minimalnym gazie równo 4> 45km/h, 5>55km, 6>70. Redukuję bieg gdy obroty
6,8
Honda Civic VII
Sedan 1.4 i 16V 90KM 66kW
Minimalne srednie w miescie to 6,8 l/100km. Jazda oszczedna malo stania w korkach itp. Maksymalne srednie spalanie 9.1l/100 km Autostrada predkosc do 190km/h spalanie jednostkowe okolo 10 l/100km. Jezeli nie przekracza sie 120 km na godzine na trasie spal

Usterki Honda Civic VII

Liczba wpisów: 49
Elektryka
  • Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Żarówki, problem ze stykami, palące się często razem z bezpiecznikami, dziś przy -7 otwarła mi się szyba i nie reaguje.. pada śnieg, trzeba było zabezpieczyć na szybko drzwi.. klima przestała działać, podświetlanie pokręteł nawiewu. W wydechu dziura, rdza na karoseri, zwłaszcza tylna klapa.. I zacinająca się przy okazji. Dziś pociągłem za rączkę od przedniej maski, irwała się.. spryskiwacze przestały działać przy najgorszych możliwych warunkach... zawieszenie całe do roboty po 250000km. Trochę się zawiodłem, liczyłem na coś więcej od Japończyka.
Temperatura, obroty
  • Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005
  • silnik
  • 265 tys. km
Z reguły jeżdżę na gazie, problemów z samochodem jest sporo, z niewiadomych mi przyczyn temperatura skacze do czerwoności bez reguły, mogę jechać spokojnie przez 5 minut i się zagrzeje, a mogę jechać 2h i wszystko będzie okej. Dzieje sie to bardzo rzadko, mniej więcej raz na miesiąc. Często musze dolewać też płyn chłodniczy oraz olej. Ostatnio auto na gazie dziwnie wibruje, na postoju czuć to dużo bardziej, falują też wtedy obroty, na benzynie jest okej. Na zimnym silniku przy dodaniu gazu czasem reakcja jest po 2-3 sekundach. Sporadycznie zapali też się check engine z sondy, którą już wymieniałem.
Oczekuje na rozwiązanie
KOROZJA
  • Honda Civic VII Hatchback 2.0 i 16V Type S 160KM 118kW 2004-2005
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Rdza, podwozie i błotniki tylne, reszta zdrowiuteńka bo nie ruszana. Sprowadzony z NIEMIEC 15-latek z przebiegiem 70oookm, zero konserwy, rdzy sporo na podwoziu, szczotka, szlifiera i jazda, zabezpieczenie, konserwacja, podwozie, profile, progi, drzwi maska, klapa. Tylne błotniki robione ale raczej z obtarć. Pomalowane i zabezpieczone na maxa. Będzie spokój parę lat. reszta bez zastrzeżeń, magiel po poprawce wady fabrycznej, stukanie. Wymiana custom ślizg, regulacja docisku listwy. Teraz igła. Jazda niczym nówką.
Honda Civic VII Sedan