Szukaj

Informacje o Honda Civic X Hatchback 5d Type R

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2017, najnowsza, dziesiąta generacja modelu jest stylistycznie oparta o zastosowane w prototypach Civic Concept (2015 r.) i Civic Hatchback Prototype (2016 r.) rozwiązania. Stał się przełomowym modelem w rodzinie: odmiana hatchback jest oferowana w tej samej wersji na najważniejszych rynkach na całym świecie, co czyni go modelem globalnym. Powstał na nowej platformie podłogowej Honda World-Compact-Car-Platform (tak jak model CR-V piątej generacji). Wersję hatchback Civica zaprojektował Daisuke Tsutamori. Auto oferowane jest także z nadwoziem typu sedan oraz coupe. W odróżnieniu od Hondy Civic poprzedniej generacji nadwozie Hondy Civic X jest dłuższe, szersze i niższe. Ma także agresywny przedni pas nadwozia z wkomponowanymi wydatnymi nadkolami oraz wyprofilowane wloty powietrza z przodu i z tylu, a także krótsze zwisy. Honda Civic X została zaprojektowana od podstaw. Dzięki lekkiej, sztywnej karoserii uzyskano obniżenie środka ciężkości. O angażujące wrażenia podczas jazdy ma zadbać nowe zawieszenie auta. Podłoga samochodu jest umieszczona niżej niż u poprzednika, a zbiornik paliwa został przeniesiony. Pozwoliło to (wraz ze zmianami w podwoziu i zawieszeniu) obniżyć środek ciężkości o 10 mm. Uzyskano również dzięki wprowadzonym modyfikacjom obniżenie pozycji z kierownicą (o 35 mm obniżono siedzisko fotela), co podczas jazdy wzmaga sportowe wrażenia.
czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej ekspresjonistyczny kompakt na rynku. Styliści Hondy postawili na środki wyrazu, obok których trudno przejść obojętnie. Również, a może przede wszystkim dlatego: wielki plus.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Pomieszanie Poloneza z Godzillą i jeszcze jakąś postacią z japońskiego komiksu, której nazwy nie potrafimy nawet wymówić. Sam nie wiem, co to dokładnie jest, ale z jakiegoś perwersyjnego powodu mi się podoba.

~Luzacjusz

Honda Civic X Hatchback 5d Type R – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 12,6 m
Promień skrętu 6,3 m
Długość 4557 mm
Szerokość 1878 mm
Wysokość 1434 mm
Rozstaw osi 2594 mm
Rozstaw kół - przód 1605 mm
Rozstaw kół - tył 1528 mm
Prześwit 126 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 498 l
Wysokość progu załadowczego 702 mm
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

5,0
~jaro
Honda Civic X
Hatchback 5d Type R 2.0 i-VTEC Turbo 320KM 235kW
Podobno jestem rekordzistą Polski jeśli chodzi o przebieg TYPE R X generacji. Głównym kryterium przy podejmowanie decyzji o wyborze tego typu samochodu było to, czy oprócz walorów sportowych będzie on posiadał również normalne walory użytkowe, Słowem, czy nie będzie "urywał głowy" np. w czasie jazdy po bruku. Skoro jako 50 latek mogę nim pokonać dystans 1500 km i normalnie chodzić bez uszczerbku na kręgosłupie, tzn., że powyższy warunek został spełniony. Pojazd jest użytkowany zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Nadmieniam, że często podróżuję przez Niemcy i tam wykorzystuję jego potencjał. Kilka razy byłem na torze. (przy takiej eksploatacji średnie zużycie to 8,8 l/100km). No ale o tym jak type r radzi sobie w takich warunkach, to świadczą przejazdy zawodowców i osiągane czasy. Bardzo dobrze działają systemy wspomagające jazdę a w szczególności prowadzenie w pasie drogowym i aktywny tempomat. Opony... zużywają się znacznie szybciej niż w normalnych samochodach - nic za darmo, poza tym są czułe na temperaturę. Przez 121 tys. zuzyłem 3 komplety opon letnich i 1,5 zimowych. o zakładaniu opon tanich nie ma mowy, więc jeśli ktoś chce zaoszczędzić to ten samochód będzie jeździł jak po lodzie i stanie się niebezpieczny. Czy kupił bym nowy model? Poczekam na hybrydę 4X4. czyli XII generację najprawdopodobniej.
4,6
~Damian
Honda Civic X
Hatchback 5d Type R 2.0 i-VTEC Turbo 320KM 235kW
Auto które odtrącać może jedynie swoim ekstrawaganckim wyglądem. Jeśli komuś się podoba taka stylistyka nadwozia będzie zadowolony, jestem pozytywnie zaskoczony autkiem. Osobiście nie wyobrażam sobie po 3-ch latach użytkowania auta posiadania innej maszyny.
5,0
~Tomasz K.
Honda Civic X
Hatchback 5d Type R 2.0 i-VTEC Turbo 320KM 235kW
Fenomenalny samochód. Przed zakupem brałem pod uwagę również Mercedes A45 AMG, Audi S3, Focus RS, Golf R. Wszystkie testowałem. Type R ma to coś, czego nie mają inni. Już jak usiadłem pierwszy raz za kierownicą, nawet bez odpalenia silnika, poczułem ducha prawdziwego hot hatcha.

Usterki Honda Civic X

Liczba wpisów: 18
cylinder
  • Honda Civic X Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW 2017-2019
  • układ napędowy
  • 45 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
civic 1.0 turbo , 3 lata jazdy przebieg 45 000 km i zatarty jeden z cylindrów spowodowany wadliwym paskiem rozrządu. koszt serwis hondy przedstawił na 28 000 pln i oczywiście odmówił wykonania naprawy na swój koszt. sprawa trafiła do sądu , po 1 roku sądowania wyrok honda musi naprawić na swój koszt auto albo zwrócić kwotę zakupu auta , zapłacić koszty sądowe oraz zastępstwo procesowe na koszt 11 000 pln. ze względu na inflancję wybrałem opcje naprawy auta i jego sprzedaż po wyżej cenie ALE TO JUZ MOJA OSTATNIA HONDA , HONDY NIGDY WIĘCEJ kupiłem sobie megane 1,3 / 140km i jezdzi sie duzo lepiel
Blok cylindra do wymiany
  • Honda Civic X Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW 2017-2019
  • silnik
  • 72 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 2
Po przejechaniu 72000 wyskoczył komunikat uszkodzony silnik cewka zapłonowa do wymiany ,po wymianie cewki po dwóch dniach znowu ten sam komunikat silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach .Auto zaholowany do serwisu Hondy po diagnostyce stwierdzono świece ,cewki przewody są prawidłowe defekt tkwi w pierwszym cylindrze nie trzyma kompresji zarysowany cylinder uszkodzony tłok pierścień cały blok do wymiany zbadano olej był prawidłowy auto serwisowane w ASO Podsumowanie wada fabryczna ukryta .Auto po gwarancji Producent odmówił przejęcia kosztów naprawy które wynoszą ponad 40000 tyś zł Kupiłam nowy samochód myśląc ze posłuży mi więcej niż 4 lata i nie będę mieć tak kosztownych napraw przy tak niewielkim przebiegu nigdy więcej Hondy nie kupię nie traktuje się poważnie klijenta ma się go za debila dod ze to moje drugie nowe auto od Hondy z pierwszym nie było problemów wiec zaufałam marce i kupiłam porażka drugi .Ostrzegam nie kupujcie hondy z silnikami turbo
2 komentarze
zapalania się żółtej kontrolki: "sprawdź poziom oleju"
  • Honda Civic X Sedan 4d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW 2017-2019
  • silnik
  • 32 tys. km
Problem dotyczy zapalania się żółtej kontrolki: "sprawdź poziom oleju". Wszyscy zachwalają silnik 1.5, natomiast ja od ponad roku borykam się z nierozwiązanym problemem. Po raz pierwszy w lipcu 2018 r. po przejechaniu 9000 km, na autostradzie A4 z Krakowa do Wrocławia, przed Opolem zaświeciła się żółta kontrolka: "sprawdź poziom oleju". Zjechałem więc do serwisu Hondy w Opolu, sprawdzono i poziom był powyżej średniej, czyli OK. Panowie stwierdzili, że to nie pierwszy przypadek i to prawdopodobnie wina czujnika, oprogramowania, bądź oleju. Podobno Honda nowe auta zalewa olejem 0W20 i w upalne dni olej może się "pienić" i dawać błędne info do czujnika. Po kilku minutach ostrzeżenie już się nie pojawiło. W październiku 2018 miałem przegląd i w serwisie poinformowali, że czekają na aktualizację oprogramowania czujnika. W okresie zimowym nie działo się nic niepokojącego, natomiast w maju i czerwcu 2019 kilka razy miałem taką samą sytuację na autostradzie - żółta kontrolka: "sprawdź poziom oleju", po sprawdzeniu poziom oleju był prawidłowy. W serwisie usłyszałem ponownie, że słyszeli o tym problemie i, że Honda pracuje nad aktualizacją oprogramowania czujnika. Twierdzą, że sprawdzali czujniki i są dobre i na dzisiaj nie ma potrzeby wymieniać czujnika oleju. Uznali, że olej 0W20 jest za rzadki i w czerwcu wymieniono olej na 5W30, dając gwarancję, że przez 7-9 tys. km będzie OK. Wczoraj (1 tys. km od wymiany) znowu na autostradzie przy prędkości 150 km/h: żółta lampka” sprawdź poziomu oleju”. Na bramkach autostradowych zgasiłem na chwilkę silnik, po ponownym uruchomieniu było OK. Dalej jadąc po drogach lokalnych nie miałem problemu.
Problem rozwiązany
19 komentarzy
Honda Civic X Hatchback 5d Type R