Szukaj

Informacje o Honda Civic X

Lata produkcji: 2017 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2017, najnowsza, dziesiąta generacja modelu jest stylistycznie oparta o zastosowane w prototypach Civic Concept (2015 r.) i Civic Hatchback Prototype (2016 r.) rozwiązania. Stał się przełomowym modelem w rodzinie: odmiana hatchback jest oferowana w tej samej wersji na najważniejszych rynkach na całym świecie, co czyni go modelem globalnym. Powstał na nowej platformie podłogowej Honda World-Compact-Car-Platform (tak jak model CR-V piątej generacji). Wersję hatchback Civica zaprojektował Daisuke Tsutamori. Auto oferowane jest także z nadwoziem typu sedan oraz coupe. W odróżnieniu od Hondy Civic poprzedniej generacji nadwozie Hondy Civic X jest dłuższe, szersze i niższe. Ma także agresywny przedni pas nadwozia z wkomponowanymi wydatnymi nadkolami oraz wyprofilowane wloty powietrza z przodu i z tylu, a także krótsze zwisy. Honda Civic X została zaprojektowana od podstaw. Dzięki lekkiej, sztywnej karoserii uzyskano obniżenie środka ciężkości. O angażujące wrażenia podczas jazdy ma zadbać nowe zawieszenie auta. Podłoga samochodu jest umieszczona niżej niż u poprzednika, a zbiornik paliwa został przeniesiony. Pozwoliło to (wraz ze zmianami w podwoziu i zawieszeniu) obniżyć środek ciężkości o 10 mm. Uzyskano również dzięki wprowadzonym modyfikacjom obniżenie pozycji z kierownicą (o 35 mm obniżono siedzisko fotela), co podczas jazdy wzmaga sportowe wrażenia.
czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej ekspresjonistyczny kompakt na rynku. Styliści Hondy postawili na środki wyrazu, obok których trudno przejść obojętnie. Również, a może przede wszystkim dlatego: wielki plus.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Pomieszanie Poloneza z Godzillą i jeszcze jakąś postacią z japońskiego komiksu, której nazwy nie potrafimy nawet wymówić. Sam nie wiem, co to dokładnie jest, ale z jakiegoś perwersyjnego powodu mi się podoba.

~Luzacjusz

Oceny Honda Civic X

Liczba ocen: 149
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Borczin
Honda Civic X
Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Ogólna ocena na plus, adekwatna do ceny samochodu, ja póki co bez problemów chociaż co nieco mogę od siebie dodać po ponad roku użytkowania. Samochód w białym kolorze z przyciemnionymi szybami prezentuje się nienagannie. Zwraca na siebie uwagę, bagażnik spory, można uznać ze wystarczający jednakże kosztem bagażnika i miejsca na nogi tracimy na wielkości baku paliwa, samochód posiada jedynie 40l, co uważam za niezbyt uciążliwa sytuacja ale komuś mogłoby to przeszkadzać. Bardzo słabe wykonanie klapy bagażnika od wewnątrz, wręcz mizerne na poziomie fiata jak i podczas większej prędkości na autostradzie ja zauważam trzęsąca się maskę przednia. Prymitywne oświetlenie w wnętrzu samochodu. Z reszty jestem bardzo zadowolony, wiec musze uznać ze na czymś musieli ugrać żeby coś innego nie zawodziło. Użytkuje Hanię nadal i uważam ze jeśli ktoś nie chce wydawać aż tyle kasy na niemieckie samochody i popiera japońska motoryzacje to zdecydowanie warty temat to rozważenia
3,6
~Slay 76
Honda Civic X
Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Samochód bardzo dobrze wyposażony jak na taką klasę auta . Jednakże od początku spotkałem się z wieloma usterkami : 1.trzeszcząca podsufitka. 2.korozja drzwi wewnątrz 3.sprężarka od klimy Powyższe usterki usunięte na gwarancji . Kwestia jakości wykonania detali -marna jakość.Obicia drzwi przetarcia po obu stronach. Lampka obrysu lewa strona -przeciek i rozszczelnienie ,wygląda to tragicznie ! Serwis niestety nie pomógł w temacie bo jak twierdzą gesty handlowe u nich dla aut wiekiem nie starszym niż 5 lat! Honda Motor Europa Pan manager Maksymilian Cz. również podtrzymał to stanowisko serwisu.
4,6
~Michał
Honda Civic X
Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Samochód całkiem spoko. Silnik dynamiczny przy wyższych obrotach, choć z dołu też niczego sobie. Natomiast skrzynia i a szczególnie wsteczny bieg to tragedia. Ergonomia wnętrza jak i przestronność wnętrza na bardzo dobrym poziomie, choć użyte materiały mogły by być lepsze. Również wykonanie wnętrza i wszechobecne świerszcze ( szczególnie przy szklanym dachu). Trakcja i prowadzenie, tutaj nie ma się do czego przyczepić, klasa sama w sobie. Całokształt psują drobnostki, wadliwe skraplacze klimy, drobna korozja, skrzypiące fotele kierowcy, czujnik deszczu żyjący swoim życiem, wycierająca się tapicerka. Ale nie ma aut idealnych.

Raporty spalania Honda Civic X

Liczba raportów: 191
Średnie spalanie dla Honda Civic X
6,2 – 9,9
l/100 km
5,2 – 5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Honda Civic X
Sedan 4d Facelifting 1.5 VTEC TURBO 182KM 134kW
Przejechałem nim w 5 miesięcy już oko 7 tys. Średnia ze stacji z tego przebiegu to 7.14. Komputer zniża średnio o 0.5 l (różnie- od 0.3 do 0.8). Przez pierwsze 4-5 tys. km raczej ostrożnie operując obrotami, dla świetego spokoju. Myślałem, że po "dotarciu" zaobserwuję jakieś spadki w spalaniu, ale niespecjalnie to widzę. Z drugiej strony zacząłem też sobie pozwalać na wyższe obroty, więc pewnie się to bilansuje. Średnia maksymalna z jazdy po Warszawie (poza godzinami szczytu), średnia minimalna z trasy z autostradami (do 140-150km/h) i ekspresówkami oraz z 3 pasażerami na pokładzie. Ogólnie uważam się w pewnym stopniu za eco-drivera, ale z tych bardziej dynamicznych. Myślę, że dałoby się zejść ze spalaniem w okolice 6l jeżdżąc spokojniej. Jak na automat i taką moc myślę, że spalanie jest jak najbardziej akceptowalne. Trochę szkoda, że tak mały bak (46l), a do tego komputer zaniża realny zasięg o jakieś 50-100km (info z salonu Hondy, samemu przejechałem jakieś 30-40km na zasięgu wskazującym 0, po czym zatankowałem).
5,3
Honda Civic X
Sedan 4d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Ekonomiczny, bardzo elastyczny i zrywny. Małe zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe, przy stosowaniu odpowiedniego oleju rekomendowanego przez producenta (0-20w). U mnie przy bezynie98 średnie spalanie przy normalnej jeździe to trasa/miasto 5,2l .Ciekawe jak z żywotnością jednostki, jak na razie 60tys bez zastrzeżeń.
5,2
Honda Civic X
Sedan 4d Facelifting 1.5 VTEC TURBO 182KM 134kW
Samochód, bardzo oszczędny przy przepisowej jeździe. Jak dla mnie rewelacja. Jestem bardzo mile zaskoczony. Do tego cichy, z niezłym kopytem. Dynamiczna jazda z prędkościami autostradowymi na trasie 300 km - spalanie 6,1. Miasto przepisowa jazda, bez szaleństw - 6 litrów żaden problem. Econ kastruje nie miłosiernie a efektów specjalnych nie ma. Jeszcze nie miałem spalania większego jak 6,1 -6,3. Standard to 5,1-5,5 - w cyklu miasto 70/30 trasa.

Usterki Honda Civic X

Liczba wpisów: 18
cylinder
  • Honda Civic X Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW 2017-2019
  • układ napędowy
  • 45 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
civic 1.0 turbo , 3 lata jazdy przebieg 45 000 km i zatarty jeden z cylindrów spowodowany wadliwym paskiem rozrządu. koszt serwis hondy przedstawił na 28 000 pln i oczywiście odmówił wykonania naprawy na swój koszt. sprawa trafiła do sądu , po 1 roku sądowania wyrok honda musi naprawić na swój koszt auto albo zwrócić kwotę zakupu auta , zapłacić koszty sądowe oraz zastępstwo procesowe na koszt 11 000 pln. ze względu na inflancję wybrałem opcje naprawy auta i jego sprzedaż po wyżej cenie ALE TO JUZ MOJA OSTATNIA HONDA , HONDY NIGDY WIĘCEJ kupiłem sobie megane 1,3 / 140km i jezdzi sie duzo lepiel
Blok cylindra do wymiany
  • Honda Civic X Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW 2017-2019
  • silnik
  • 72 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 3
Po przejechaniu 72000 wyskoczył komunikat uszkodzony silnik cewka zapłonowa do wymiany ,po wymianie cewki po dwóch dniach znowu ten sam komunikat silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach .Auto zaholowany do serwisu Hondy po diagnostyce stwierdzono świece ,cewki przewody są prawidłowe defekt tkwi w pierwszym cylindrze nie trzyma kompresji zarysowany cylinder uszkodzony tłok pierścień cały blok do wymiany zbadano olej był prawidłowy auto serwisowane w ASO Podsumowanie wada fabryczna ukryta .Auto po gwarancji Producent odmówił przejęcia kosztów naprawy które wynoszą ponad 40000 tyś zł Kupiłam nowy samochód myśląc ze posłuży mi więcej niż 4 lata i nie będę mieć tak kosztownych napraw przy tak niewielkim przebiegu nigdy więcej Hondy nie kupię nie traktuje się poważnie klijenta ma się go za debila dod ze to moje drugie nowe auto od Hondy z pierwszym nie było problemów wiec zaufałam marce i kupiłam porażka drugi .Ostrzegam nie kupujcie hondy z silnikami turbo
4 komentarze
zapalania się żółtej kontrolki: "sprawdź poziom oleju"
  • Honda Civic X Sedan 4d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW 2017-2019
  • silnik
  • 32 tys. km
Problem dotyczy zapalania się żółtej kontrolki: "sprawdź poziom oleju". Wszyscy zachwalają silnik 1.5, natomiast ja od ponad roku borykam się z nierozwiązanym problemem. Po raz pierwszy w lipcu 2018 r. po przejechaniu 9000 km, na autostradzie A4 z Krakowa do Wrocławia, przed Opolem zaświeciła się żółta kontrolka: "sprawdź poziom oleju". Zjechałem więc do serwisu Hondy w Opolu, sprawdzono i poziom był powyżej średniej, czyli OK. Panowie stwierdzili, że to nie pierwszy przypadek i to prawdopodobnie wina czujnika, oprogramowania, bądź oleju. Podobno Honda nowe auta zalewa olejem 0W20 i w upalne dni olej może się "pienić" i dawać błędne info do czujnika. Po kilku minutach ostrzeżenie już się nie pojawiło. W październiku 2018 miałem przegląd i w serwisie poinformowali, że czekają na aktualizację oprogramowania czujnika. W okresie zimowym nie działo się nic niepokojącego, natomiast w maju i czerwcu 2019 kilka razy miałem taką samą sytuację na autostradzie - żółta kontrolka: "sprawdź poziom oleju", po sprawdzeniu poziom oleju był prawidłowy. W serwisie usłyszałem ponownie, że słyszeli o tym problemie i, że Honda pracuje nad aktualizacją oprogramowania czujnika. Twierdzą, że sprawdzali czujniki i są dobre i na dzisiaj nie ma potrzeby wymieniać czujnika oleju. Uznali, że olej 0W20 jest za rzadki i w czerwcu wymieniono olej na 5W30, dając gwarancję, że przez 7-9 tys. km będzie OK. Wczoraj (1 tys. km od wymiany) znowu na autostradzie przy prędkości 150 km/h: żółta lampka” sprawdź poziomu oleju”. Na bramkach autostradowych zgasiłem na chwilkę silnik, po ponownym uruchomieniu było OK. Dalej jadąc po drogach lokalnych nie miałem problemu.
Problem rozwiązany
22 komentarze
Honda Civic X