Szukaj

Informacje o Honda Civic X Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW 2017-2019

Lata produkcji: 2017 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy Civic X hatchback jest pierwszym modelem Hondy w Europie oferowanym z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym VTEC TURBO 1.0 litra oraz czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką VTEC TURBO 1.5 litra.

Nowe konstrukcje VTEC TURBO mają oferować dynamiczną charakterystykę pracy Hondy Civic 10-tej generacji. Ich zaletą ma być również niskie zużycie paliwa i wysoka wydajność ekologiczna. Obie jednostki są dostępne z nową, sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną przekładnią CVT.
 

czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej ekspresjonistyczny kompakt na rynku. Styliści Hondy postawili na środki wyrazu, obok których trudno przejść obojętnie. Również, a może przede wszystkim dlatego: wielki plus.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Pomieszanie Poloneza z Godzillą i jeszcze jakąś postacią z japońskiego komiksu, której nazwy nie potrafimy nawet wymówić. Sam nie wiem, co to dokładnie jest, ale z jakiegoś perwersyjnego powodu mi się podoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2019 roku
Pojemność skokowa 988 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 129 KM (95 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 2250 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 78,7 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje W przypadku skrzyni CVT moment obrotowy 180@1700-4500
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~Marcel
Honda Civic X
Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW
Kiedy jechałem na jazdę testową miałem mieszane uczucia. Litr pojemności, tylko trzy cylindry. Zanim ocenisz to auto przejedź się nim. Koniecznie ! Jeśli masz ambicje wybitnie sportowe wybierz 1.5T lub oczywiście TypeR. Jeśli jednak twój samochód ma Cię sprawnie dowieźć do pracy i na wakacje, wracając do domu zapakować bardzo duże zakupy, nie ścigasz się ze wszystkim co stanie obok na światłach, i w końcu masz czerpać przyjemność z tego jak auto się prowadzi, wybór jest prosty. Rewelacyjne zawieszenie, świetna skrzynia, silnik słychać tylko na wysokich obrotach, wystarczająca moc , zadziwiająca kultura pracy i elastyczność , bogate wyposażenie i wygląd .... Na zdjęciach nie zrobił na mnie wrażenia. Zupełnie zmieniłem zdanie po spotkaniu w rzeczywistości ( I jeśli chodzi o wygląd jak i o silnik ). I proponuję od tego zacząć.
4,7
~Jakub
Honda Civic X
Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW
Świetna skrzynia, bardzo dobry układ jezdny oddaje idealnie wyczucie. Silnik 1.0 ma dobrą dynamikę tylko bardzo szybko kończy się zakres obrotów, lecz do codziennej eksploatacji jest wystarczający. Na pewno daje mi lepszą dynamikę niż moje poprzednie ufo 1.8. Średnie spalanie jest na poziomie 6,5-7l 70% trasa 30% miasto. Auto jest głośne tylko w zakresie wysokich obrotów, komfort jazdy bardzo dobry najlepszy z dotychczasowych hond ( jeździłem od VI do IX ). Cena jest wysoka natomiast całokształt auta wydaje się tego warty. Sylwetka jest niepowtarzalna i mam nadzieje, że utrzymywany poziom awaryjności będzie jak w poprzednich Hondach. Na minus na ten moment mogę tylko dodać światła, święcą dosyć słabo. Reszta daje poczucia komfortu i przyjemności z jazdy. Pozycja za kierownica? idealna przez przesunięcie baku regulacja jest optymalna dla każdej osoby.
4,3
~Wojciech
Honda Civic X
Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW
Świetny samochód, naprawdę jestem z niego bardzo zadowolony, użytkuję już jakiś czas i jeszcze mnie nie zawiódł. Ma wszystko czego potrzebuję, a komfort jazdy jest jak z bajki. To auto spełnia wszystkie moje wymagania i zanim ktoś napisze, że "kierowcy Civica nie bzykają". niech wejdzie na lg mojej znajomej: @pobudzenie, bo ten mit został tam przeze mnie obalony :) Pozdrawiam.

Usterki Honda Civic X

Liczba wpisów: 18
cylinder
  • Honda Civic X Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW 2017-2019
  • układ napędowy
  • 45 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
civic 1.0 turbo , 3 lata jazdy przebieg 45 000 km i zatarty jeden z cylindrów spowodowany wadliwym paskiem rozrządu. koszt serwis hondy przedstawił na 28 000 pln i oczywiście odmówił wykonania naprawy na swój koszt. sprawa trafiła do sądu , po 1 roku sądowania wyrok honda musi naprawić na swój koszt auto albo zwrócić kwotę zakupu auta , zapłacić koszty sądowe oraz zastępstwo procesowe na koszt 11 000 pln. ze względu na inflancję wybrałem opcje naprawy auta i jego sprzedaż po wyżej cenie ALE TO JUZ MOJA OSTATNIA HONDA , HONDY NIGDY WIĘCEJ kupiłem sobie megane 1,3 / 140km i jezdzi sie duzo lepiel
Blok cylindra do wymiany
  • Honda Civic X Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW 2017-2019
  • silnik
  • 72 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 3
Po przejechaniu 72000 wyskoczył komunikat uszkodzony silnik cewka zapłonowa do wymiany ,po wymianie cewki po dwóch dniach znowu ten sam komunikat silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach .Auto zaholowany do serwisu Hondy po diagnostyce stwierdzono świece ,cewki przewody są prawidłowe defekt tkwi w pierwszym cylindrze nie trzyma kompresji zarysowany cylinder uszkodzony tłok pierścień cały blok do wymiany zbadano olej był prawidłowy auto serwisowane w ASO Podsumowanie wada fabryczna ukryta .Auto po gwarancji Producent odmówił przejęcia kosztów naprawy które wynoszą ponad 40000 tyś zł Kupiłam nowy samochód myśląc ze posłuży mi więcej niż 4 lata i nie będę mieć tak kosztownych napraw przy tak niewielkim przebiegu nigdy więcej Hondy nie kupię nie traktuje się poważnie klijenta ma się go za debila dod ze to moje drugie nowe auto od Hondy z pierwszym nie było problemów wiec zaufałam marce i kupiłam porażka drugi .Ostrzegam nie kupujcie hondy z silnikami turbo
4 komentarze
zapalania się żółtej kontrolki: "sprawdź poziom oleju"
  • Honda Civic X Sedan 4d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW 2017-2019
  • silnik
  • 32 tys. km
Problem dotyczy zapalania się żółtej kontrolki: "sprawdź poziom oleju". Wszyscy zachwalają silnik 1.5, natomiast ja od ponad roku borykam się z nierozwiązanym problemem. Po raz pierwszy w lipcu 2018 r. po przejechaniu 9000 km, na autostradzie A4 z Krakowa do Wrocławia, przed Opolem zaświeciła się żółta kontrolka: "sprawdź poziom oleju". Zjechałem więc do serwisu Hondy w Opolu, sprawdzono i poziom był powyżej średniej, czyli OK. Panowie stwierdzili, że to nie pierwszy przypadek i to prawdopodobnie wina czujnika, oprogramowania, bądź oleju. Podobno Honda nowe auta zalewa olejem 0W20 i w upalne dni olej może się "pienić" i dawać błędne info do czujnika. Po kilku minutach ostrzeżenie już się nie pojawiło. W październiku 2018 miałem przegląd i w serwisie poinformowali, że czekają na aktualizację oprogramowania czujnika. W okresie zimowym nie działo się nic niepokojącego, natomiast w maju i czerwcu 2019 kilka razy miałem taką samą sytuację na autostradzie - żółta kontrolka: "sprawdź poziom oleju", po sprawdzeniu poziom oleju był prawidłowy. W serwisie usłyszałem ponownie, że słyszeli o tym problemie i, że Honda pracuje nad aktualizacją oprogramowania czujnika. Twierdzą, że sprawdzali czujniki i są dobre i na dzisiaj nie ma potrzeby wymieniać czujnika oleju. Uznali, że olej 0W20 jest za rzadki i w czerwcu wymieniono olej na 5W30, dając gwarancję, że przez 7-9 tys. km będzie OK. Wczoraj (1 tys. km od wymiany) znowu na autostradzie przy prędkości 150 km/h: żółta lampka” sprawdź poziomu oleju”. Na bramkach autostradowych zgasiłem na chwilkę silnik, po ponownym uruchomieniu było OK. Dalej jadąc po drogach lokalnych nie miałem problemu.
Problem rozwiązany
22 komentarze
Honda Civic X Hatchback 5d