Szukaj

Informacje o Honda Civic X Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW od 2017

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy Civic X hatchback jest pierwszym modelem Hondy w Europie oferowanym z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym VTEC TURBO 1.0 litra oraz czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką VTEC TURBO 1.5 litra.

Nowe konstrukcje VTEC TURBO mają oferować dynamiczną charakterystykę pracy Hondy Civic 10-tej generacji. Ich zaletą ma być również niskie zużycie paliwa i wysoka wydajność ekologiczna. Obie jednostki są dostępne z nową, sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną przekładnią CVT.
 

czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej ekspresjonistyczny kompakt na rynku. Styliści Hondy postawili na środki wyrazu, obok których trudno przejść obojętnie. Również, a może przede wszystkim dlatego: wielki plus.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Pomieszanie Poloneza z Godzillą i jeszcze jakąś postacią z japońskiego komiksu, której nazwy nie potrafimy nawet wymówić. Sam nie wiem, co to dokładnie jest, ale z jakiegoś perwersyjnego powodu mi się podoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 182 KM (134 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1900-5000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 89,5 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Arkadiusz Jaroń
Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Honda Civic X
Dlaczego kupiłem - bo auto wygląda zadziornie, świetnie się prowadzi i przyśpiesza. Wrażenia z jazdy o niebo lepsze od Leona czy Golfa, i o zgrozo od mazdy 6 i forda mondeo który pływa i ma się wrażenie, że nie panujesz nad autem. Wygodne zarówno dla kierowcy i ludzi na tylnej kanapie. Po dwóch latach nie mogę do niczego się przyczepić - nawet najmniejszej usterki (wady fabrycznej czyli czujników pasa przedniego piszczących podczas deszczu nie liczę bo salon sam zaproponował wymianę a usterka nie miała charakteru nagminnego). Polecam każdemu kierowcy, szczególnie ludziom lubiącym święty spokój przez 2 lata nawet przez chwilę nic się nie zepsuło i to w dwóch autach (mój brat kupił jedno-czasowo taki sam). Następna też będzie Honda
4,8
~Piotr
Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Honda Civic X
nie interesuje mnie specjalnie co piszą malkontenci ale powiem tak auto jedzie bardzo dobrze , przyśpiesza świetnie jest dość wygodne mam 1,5 sport plus czyli wyposażenie bogate które bardzo ułatwia życie, nietuzinkowy wygląd i wzrok tych którzy je często na forach opluwaja a jest na czym powiesić oczy, miałem akcje z serwisem czyli wymianę przedniego pasa związane z reagowaniem czujników parkowania i wymianę podsufitówki w ramach gwarancji- jakaś taśma trzeszczała i wymienili. bardzo polecam auto dla 4 osób i jedna ważna uwaga dla oczytanych nie ma paliwa w oleju ani oleju w paliwie to bełkot troli zwolenników starych dreswagonów koncerny VAG.
4,7
~szymek101
Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Honda Civic X
Ktoś, kto lubi prowadzić, będzie w tym samochodzie po prostu zakochany. Dzięki stosunkowo nisko położonemu środkowi ciężkości, precyzyjnemu i bezpośredniemu układowi kierowniczemu (zaledwie nieco ponad 2 obroty kierownicą między skrajnymi położeniami), dopracowanemu zawieszeniu, które świetnie łączy ogień z wodą, czyli stabilność w zakrętach z jednoczesnym komfortem (stawiając jednak na to pierwsze), a także dość szerokim oponom - jeździ po prostu wybornie. Wisienką na torcie jest silnik, który zapewnia zdecydowanie wystarczające osiągi, przyjemnie brzmi i ma bardzo fajną charakterystykę, gdyż w przeciwieństwie do większości turbodoładownych motorów, rozwija moc liniowo, a przy tym zaskakująco łagodnie obchodzi się z paliwem. Fantastyczna jest też pozycja za kierownicą, gdyż siedzi się "po sportowemu" - przyjemnie nisko. Jedynie jakość plastików we wnętrzu i ich spasowanie mogłoby być na wyższym poziomie - niestety czasem pojawiają się lekkie trzaski. Wyciszenie też pozostawia trochę do życzenia, czego przyczyną jest kiepskie wygłuszenie nadkoli. Widać, że producentowi zależało, by masa samochodu była jak najniższa. I to się w sumie udało, bo dzięki temu frajda z jazdy jest ogromna.
Średnie spalanie dla Honda Civic X Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW od 2017
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Honda Civic X
Samochodem jeżdżę dość delikatnie, nie wolno, ale spokojnie operując pedałami. Kilka pomiarów: Jazda 50km (35/15) autostrada/drogi krajowe - w tym autostrada około 110km/h -- 5.2-5.5l Jazda 50km (35/15) autostrada/drogi krajowe - w tym autostrada około 140km/h -- 6l (nie mogłem w to uwierzyć) Jazda wiślanką (droga ekspresowa z częstymi ograniczeniami do 70. Prędkość 70-95 (pomiar z odcinka 20km trasy) -- 4.1l Jazda mieszana, miasto, krótkie 2km odcinki, troszkę dłuższych, po kilka, kilkanaście km. -- do 8l. Odkąd mam samochód z kilkudziesięciu, kilkuset km, średnie nie przekroczyło mi 8l. Średnia z 1000 km -- 6.4l
6,8
Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Honda Civic X
Przeglądy i wymiana oleju należą do stosunkowo tanich, w porównaniu np do poprzedniej Mazdy 3 2.2 diesel. Auto jak na benzynę jest ekonomiczne i nie jest przesadnie zachłanne na paliwo - choc to zależy już od kierowcy i stylu jazdy. Można spokojnie zejść poniżej 6 litrów ale przy piłowaniu auta > 10 litrów nie będzie zaskoczeniem. Opony 17 calowe w rozmiarze 235/45 R17 należą do stosunkowo niedrogich a części do auta po pewnym czasie powinny być łatwo dostepne i (miejmy nadzieję) nienajdroższe.
6,7
Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Honda Civic X
- W momencie podawania powyższych wyników, auto miało przejechane od nowości w sumie około 1100 km. - Auto posiadane od 2 tygodni, zatem średnia wychodzi w okresie wiosenno/letnim, fabryczny olej. Auto używane w Irlandii, klimat łagodniejszy niż w Polsce. Temperatury w przeciągu ostatnich 2 tygodni to max 20 stopni a minimalnie 8, - Średnie maksymalne wychodzi przy całkowicie miastowej jeździe, czyli 5 dni w tygodniu razy dojazd z i do pracy 13 km (w jedną stronę). Czas dojazdu rano to około 20-30 minut, powrót do domu około 40-60 minut. Auto start prawie w ogóle się nie załącza w jeździe porannej, w drodze powrtotnej nieregularnie. Do 8.5 litra wychodzi przy dystrybutorze, - Jazda typowo autostradowa to prędkości do 150 km/h, przeważnie w zakresie 120-140 km/h. Teren zróżnicowany, pagórkowaty, często pod górkę a potem z górki. przy typowej autostradowej jeździe w tym zakresie prędkości, wychodzi mi póki co średnio 6.5 litra (Obliczona przy dystrybutorze) co jest dla mnie super wynikiem, - Średnie minimalne spalanie (Wg komputera) udało mi się osiągnąć jeżdząc do 100 km/h na wiejskich, mało uczęszczanych drogach, bez trybu ECO, - Od pierwszego tankowania leję do paliwa dodatek Archoil Ar6200, nie mam pojęcia czy i ile mi daje, ale stosowałem w poprzednich autach z sukcesem i stosuje w tym. Dodatek stosuję m.in ze względu na sporą zawartość biopaliwa w tutejszej benzynie, która w tym roku została zwiększona do 8%... - Niedługo wymieniam fabryczny olej 0w-20 na Amsoila 0w-30 (Ze względu na rozrzedzanie oleju paliwem i dynamiczną jazdę na wyższych obrotach). Po paru miesiącach uzupełnie wpis jak się da, albo stworzę nowy.
Honda Civic X Hatchback 5d