Szukaj

Informacje o Honda CR-Z Coupe 1.5 i-VTEC IMA 114KM 84kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Auta sportowe
Kompaktowy hybrydowy samochód sportowy o nadwoziu typu coupe (segment G) produkowany od 2010 roku. Uważany za następcę modelu CRX. CR-Z bazuje na prototypie CR-Z Hybrid Sports Concept z 2007 roku, nawiązuje też do hybrydowych konceptów: Hondy Remix i Small Hybrid Sports. Skrót CR-Z oznacza „Compact Renaissance Zero”. Projektantem auta jest Norio Tomowe. W 2012 roku CR-Z przeszedł facelifting. Zmiany objęły m.in. przedni zderzak, tylny dyfuzor, grill i wnętrze modelu. Zwiększona została moc napędu samochodu (moc maksymalna do 121 KM; moc jednostki elektrycznej do 20 KM). CR-Z wyposażono w system Plus Sport (S+) zapewniający lepsze przyspieszenie.
czytaj więcej
Powagosław
Cokolwiek by mówić o hybrydach, nie to jest w przypadku tego samochodu najważniejsze. CR-Z wygląda świetnie, lekko i wystarczająco sportowo, by choćby nawiązać do renomy CRX. A skoro o hybrydach mowa… Ekolodzy dostali właśnie mocny argument do ręki. ~Powagosław
Luzacjusz
Ambiwalentne uczucie, że się tak wyrażę, dobrze obrazuje widok teściowej, która spada w przepaść, ale w twoim nowym samochodzie. Tu też jestem za, a nawet przeciw. Bo przód CR-Z wygląda jak rasowy sportowiec, za to tył jak typowa hybrydowa paskuda. Uśmiecham się warunkowo. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1497 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 114 KM (84 kW) przy 6100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 4800 obr/min
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 89,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika: Hybrid
Silnik Elektryczny - 14KM
Maksymalny moment obrotowy przy obr./min. - silnik elektryczny Nm - 78/1000
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie
Średnie spalanie dla Honda CR-Z Coupe 1.5 i-VTEC IMA 114KM 84kW 2010-2013
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Coupe 1.5 i-VTEC IMA 114KM 84kW
Honda CR-Z
Jeśli chcemy osiągnąć jak najniższe spalanie, jeździmy w trybie ECO i zmieniamy biegi kiedy auto nam mówi. W ten sposób spokojnie osiągam 4,5l na 100km. W praktyce wygląda to tak że jeździmy głównie na 5 i 6 biegu po mieście (50km/h na 5 biegu, od 55k/h auto chce już 6 bieg). Skrzynia biegów jest fantastyczna i bardzo elastycznie i gładko pracuje więc nie ma problemów z taką jazdą. Po całym dniu ECO jazdy przełączam na SPORT i auto staje się dużo bardziej dynamiczne, lubi jazdę na wysokich obrotach no i wiadomo pali już ponad 6l na 100km :)
5,8
Coupe 1.5 i-VTEC IMA 114KM 84kW
Honda CR-Z
Wszystko zależy od stylu jazdy. Autko idealne do miasta ale w trasy również OK. Przy spokojnej jeździe bez szarpania, ściagania po mieście można spokojnie 5,5 L wycisnąć. Ale nie da się tym autkiem tak jeździć :). Ja wytrzymałem 1000 km i przy "normalnej" jeździe i rozsądnym deptaniu nie przekraczam 6,4 l/100 km. Mimo nie zbyt dużej mocy daje radochę z jazdy.
6,3
Coupe 1.5 i-VTEC IMA 114KM 84kW
Honda CR-Z
Tutaj kolejna zaleta, ze względu na którą zakupiłem to auto. Pomimo emocji które wyzwalają się podczas jazdy przy dystrybutorze nie płacimy za nie dużo. Jeżdżąc tak jak się powinno w mieści, ponieważ do miasta został zakupiony pali 6,6 l/100 km. Da się 5,5 l, bawiąc się w zadzenie drzewek, jednak ten typ rozrywki mi nie odpowiada, prawdopodonie w trasie poniżej 5 l zejdzie, ale naprwdę w tym aucie nie chce się tego sprawdzać.
Honda CR-Z Coupe