Szukaj

Informacje o Hyundai Coupe I 2.0 i 16V 137KM 101kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: Auta sportowe
Samochód sportowy o nadwoziu kompaktowego coupe (segment G) produkowany w latach 1996-2008. Coupe był następcą modelu S-Coupe. Od początku samochód wyróżniał się ciekawą, niespotykaną w innych autach marki stylistyką, co zapewniło mu sporą popularność. Powstały trzy generacje Coupe, ostatnia debiutowała w 2002 roku, od roku 2005 oferowana w wersji po face-liftingu. Na niektórych rynkach (np. w USA, Australii, RPA i Austrii) model funkcjonuje pod nazwą Tiburon. W Korei Płd. i Kanadzie oferowany jest jako Tuscani. Jego miejsce w ofercie Hyundaia zajął model Genesis Coupe.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo ładny, bardzo dobry w prowadzeniu i znacznie tańszy od konkurencji. Naprawdę ładny sportowy wóz. Czy to na pewno Hyundai? ~Powagosław
Luzacjusz
Nissan 350Z dla ubogich. Ale to żadna ujma. Gdyby każdy równie efektywnie korzystał z dobrych wzorców, nie byłoby na świecie brzydkich samochodów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1975 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 137 KM (101 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 93,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Krzysztof
Hyundai Coupe I
Coupe 2.0 i 16V 137KM 101kW
Auto jak za tą cenę jest świetne, pod warunkiem, że nie kupimy w agonalnym stanie - zanim kupiłem model Coupe, oglądałem 6 egzemplarzy. Najczęstsze bolączki to nadmierne zużycie oleju przez wyeksploatowane uszczelniacze zaworowe i pierścienie tłokowe. Remont silnika jest tani, naprawy tanie - większość rzeczy bez ingerencji w silnik można naprawić w domowym zaciszu. Z częściami nie ma problemów - hurtownie są dobrze zaopatrzone a ściągnięcie z ASO nie rujnuje budżetu. Mój silnik 2.0 16V G4GF o dziwo był bardzo elastyczny już od niskich obrotów - tajemnica tkwi w fabrycznie zastosowanym indukcyjnym kolektorze ssącym. Silnik świetnie nadaje się do LPG - pod warunkiem, że jest to sekwencja. Prowadzenie auta sprawia uśmiech na twarzy a niska masa auta potrafi pokazać walory tych niby 139KM ale jakże ochoczo gotowych do współpracy. Przez 5 lat jedyna awaria która uniemożliwiła dłuższą jazdę to alternator i na tym na szczęście się zakończyło. Wady to głównie: - Hałas przy wyższych prędkościach ale wystarczy wyciszyć auto matami butylowymi i różnica w podróżowaniu jest znaczna. Nie jest to limuzyna więc nie oczekujmy, że w kabinie będzie panowała cisza. - Więcej wad nie znalazłem. Zalety: - Ponad przeciętne prowadzenie, przyjemność z pokonywania zakrętów - Hamulce oraz system wspomagania hamowania zwiększający siłę przy mocnym wciśnięciu pedału hamulca - Tanie części - Odporne zawieszenie i fajny kompromis między twardością a amortyzacją - Precyzyjny układ kierowniczy - im wyższa prędkość, tym cięższy ruch kierownicy - Wydajna klimatyzacja - Metalowa uszczelka pod głowicą - Silnik podatny na przeróbki mechaniczne - wystarczy zrobić układ dolotowy CAI i auto zmienia swoją charakterystykę diametralnie. Na początek przygody z mocniejszymi silnikami, polecam każdemu kto oczekuje od auta przyśpieszenia poniżej 8s do 100 oraz elastyczności - ten silnik na 4 biegu przy prędkości 50km/h wyrywa się wręcz do jazdy bez żadnej zadyszki :)
3,3
~Graveir
Hyundai Coupe I
Coupe 2.0 i 16V 137KM 101kW
Bardzo niedoceniane, świetne auto pseudosportowe. Osiągi, jak na tamte lata, bardzo dobre, trakcja też (i to pomimo za wąskich o centymetr, całorocznych Nexenów...), wartość użytkowa lepsza, niż w nowym Toyobaru GT-BRZ (w japońskich bliźniakach, kiedy zajmę miejsce kierowcy, na kanapie może usiąść sobie osoba bez nóg - w 'hultaju' mieściła się za mną bez problemu żona - z nogami!)... cóż można dodać, samochód nie udaje rodzinnego pojazdu, którym absolutnie nie jest, ale przy bardzo ładnej, sportowej linii, zaskakuje praktycznością, a jak na swój wiek, segment i pochodzenie, zaskakuje możliwościami na drodze.
4,2
~JohnnyB
Hyundai Coupe I
Coupe 2.0 i 16V 137KM 101kW
Całokształ ogólnie powiem że bardzo dobrze, auto mocno nie doceniane, dajace sporo frajdy z jazdy o nie bagatelnym wyglądzie, mi tam się bardzo podoba, szczególnie w kolorze żółtym, ale opinnie są podzielone. Silnik elastyczny, ale nie powalajacy osiagami, dość paliwożerny, ale prosty w utrzymaniu, mało awaryjny, nie za duży zatem może jakiś ślimak w środku zagości, najpier porzadny wylot, zimny dolot i moze odzyskam serię. W porównaniu z innymi Coupe oryginalny, nie ma go za dużo, naprawde tani w utrzymaniu, za świece, miske olejową, wszytskie paski, filtry, rozrząd, olej, uszczelki, zapłaciłem 700 PLN w IC, za tyle to nie kupie rozrządu do Mazdy nie mówiąc o reszcie. Wyposażenie auta naprawde wysokie, skórzana tapicerka, skórzana podsufitka, ABS, wspomaganie, klimatyzacja, pełana elektryka, tego nie mam w 3 letniej służbówce!!! Kolejnym autem w Coupe będzie też Hyundai ale Genesis, bo z auta świetnego jakim było Coupe zrobili idealne, przenosząc napęd z przodu na tył :-). Serdecznie polecam, zwłaszcza ludziom młodym, ciekawa alternatywa dla BMW, Golfów, Civiców, a na pewno tańsze w utrzymaniu no i nikt tego nie ukradnie :-). Za kilka miesiecy znowu coś dodam, ale póku co odpukać jest na prawdę bardzo dobrze
Średnie spalanie dla Hyundai Coupe I 2.0 i 16V 137KM 101kW 1996-1999
9,5
l/100 km
10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Hyundai Coupe I
Coupe 2.0 i 16V 137KM 101kW
Posiadam Hyundaia od półtora roku. W cyklu miejskim przy spokojnej jeździe nie udało mi się zejść poniżej 10 litrów benzyny, w zimie do 12 litrów. W trasie udało mi się zejść do 9 litrów (140-180km/h) tak, że sam byłem zaskoczony, że mimo takich prędkości udało się osiągnąć taki wynik. Kilka miesięcy temu zamontowałem instalacje sekwencyjną, spalanie - w mieście ok. 12-13 litrów, trasa ok. 10-11 l. Jak na sportowy samochód z silnikiem 2 litrowym uważam, że wcale dużo nie pali. Jeżeli chodzi o awaryjność jest raczej na niskim poziomie a części jest pod dostatkiem i są stosunkowo nie drogie. Pozdrawiam
9,8
Hyundai Coupe I
Coupe 2.0 i 16V 137KM 101kW
Z naprawami nie mam problemów z tego względu że mój znajomy jest mechanikiem-amatorem, ma duży garaż i podnośnik także co do ceny napraw trudno mi się wypowiedzieć bo wszystko robię za "flaszkę". Auto jest dosyć prostej konstrukcji także każdy kto ma pojęcie o mechanice naprawi wiele rzeczy. Spalanie jest bardzo w porządku, spokojna jazda po mieście (czasem wyprzedzanie jakiegoś golfa albo mały wyścig od świateł do świateł i nigdy nie wziął więcej niż 10 litrów. Przy jeździe "fast and furious" bez problemu auto wypije 12-13 literków(no ale zmiana biegu przy 6 tysiącach ma swoją cenę) W trasie zazwyczaj jadę ponad 100 (110-120) i pochłania 8-9 litrów.
9,2
Hyundai Coupe I
Coupe 2.0 i 16V 137KM 101kW
Jezdze tym autem 2 lata i czytam z podziwem raporty niektorych kierowcow HC. Pisza, ze sa mieszkancami miast, maja 2-litrowe silniki, ktore spalaja im ponizej 10 l na setke w miescie :-) Mieszkam we Wroclawiu a to oznacza czeste stanie w korku, w takich warunkach auto spala blisko 12L wiec duzo wiecej niz pisza koledzy.Po tescie- tankowanie full, jazda 100km miasto i dotankwanie weszlo 11.8 L (zima, snieg na drodze, -4 stopnie).Mam regularnie wymieniane plyny i nowe swiece, wiec chyba nie mozna sie przyczepic do stanu technicznego mojego HC. :-) Uwazam, ze to nie jest zle jak na auto o zacieciu sportowym. Zuzycie w trasie to zupelnie inna historia, przy ekonomicznej jezdzie niewiele ponad 7, jednak kto jezdzi 90-tka :-) Przy normalnej jezdzie np Wroclaw-Piła zawsze mieszcze sie w 8 L a wskazowka predkosciomoerza czesto siega 120-140 km/h, rzadko da sie pojechac wiecej..
Hyundai Coupe I