Szukaj

Informacje o Hyundai Elantra III

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1990 kompaktowy sedan klasyfikowany w klasie niższej średniej (segment C), następca modelu Stellar. Elantra jest najlepiej sprzedającym się modelem Hyundaia na świece – dotychczas z hal produkcyjnych zjechało ponad 10 milionów egzemplarzy tego modelu. Do końca drugiej generacji w niektórych krajach Starego Kontynentu (także w Polsce) oraz w Australii oferowany był pod nazwą Lantra ze względu na podobieństwo nazwy do Mitsubishi Elante oraz Lotusa Elana. Nazwa została zunifikowana począwszy od trzeciej generacji (wyłączając Koreę Południową, gdzie auto sprzedawane jest pod nazwą Avante). Najnowsza, szósta generacja Hyundaia Elantra jest dostępna od roku 2016.
czytaj więcej
Powagosław

Bardziej konserwatywne podejście do „rzeźbienia w płynie”, jak określa swój design Hyundai, okazało się strzałem w dziesiątkę. Elantra jest mniej krzykliwa, bardziej elegancka, proporcjonalna w swoich kształtach i rozmiarach. Czasem mniej znaczy więcej.

~Powagosław
Luzacjusz

Kompaktowe sedany mogą być karykaturalnie pokraczne jak podmiejskie wille polskich biznesmenów. Mogą też mienić się swoistym, wymuszonym nieco urokiem, wszak hasło „kompaktowy sedan” samo w sobie jest dość kuriozalne. Elantra jest w tej drugiej grupie, gratulacje.

~Luzacjusz

Hyundai Elantra III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~Arek
Hyundai Elantra III
Hatchback 1.6 107KM 79kW
Samochód w rodzinie od nowości (2002r), dlatego wiem co mówie. Przebieg (2002 - 2019) zaledwie 140tys km, ponieważ nie czzęsto był jeżdzony. Do roku 2014 garażowany, co dało się we znaki jeśli chodzi o karoserię. Przez 4 lata (do 2018) nie garażowany, co również pokazało pazur, niestety. Karoseria to chyba największa wada tego auta. Nadkola tylne oraz przednie to elementy, które albo będziecie zabezpieczać co rok albo dość szybko zje je ruda. Silnik - bajka. Jeśli komuś nie zależy na czasie podróży, to osobiście osiągnąłem 5,3l/100km przy trasie Katowice - Rzeszów (autostrada a4). Aczkolwiek średnia prędkość nie przekraczająca 110km/h. Samochód jest zwinny, do 100 jak na swoją masę ma bardzo dobre przyspieszenie. Ładowność - również bajka. Hatchbacki (kwestia gustu) wg mnie to udane pomysły. Mamy cierkawą linię bagażnika wraz z ogromną przestrzenią ładunkową. Nie raz udało mi się wykorzystać samochód jako 'mini kamper'. Jeśli ktoś myślał, aby wyruszyć z dziewczyną w trasę, wziąć śpiwór, nocować w samochodzie - bez problemu. Przy złożonych tylnych siedzeniach, można się solidnie wyspać. Amortyzatory i zawieszenie - od nowości w moim egzemplarzu nie było z tym problemu. Pierwsze objawy stukania wahaczy po 130kkm. A drogę osiedlową miałem dość wyboistą, więc miały na czym się wybić. Wersja hatchback wg mnie obowiązkowo z customowym spoilerem z tyłu. Ja wiem, że może to wiejski tuning, jednakże bardziej 'wiejsko' to auto wygląda bez lotki, wg mnie :) Gdybym miał okazję kupić zadbany egzemplarz, który pozwoliłby mi jedzdzić jeszcze np 5-7lat - jak najbardziej bym kupił.
4,6
~Mariusz
Hyundai Elantra III
Hatchback 2.0 141KM 104kW
Stosunek jakości do ceny jest znakomity. Silnik 2.0 nie jest jakiś super dynamiczny ale dobrze przyśpiesza i spokojnie zamyka licznik. Karoseria ma dość cienką blachę i powłokę lakierniczą, korozja pojawią się ale auto nie gnije jak np. opel. Zawieszenie jest stosunkowo twarde i da się to odczuć na naszych dziurawych drogach. Układ kierowniczy jest czuły i trzeba dbać, żeby zbieżność była dobrze ustawiona. Mam pełną opcję wyposażenia, elektronika jak dotąd nie sprawia żadnych problemów. Przyczepić się mogę jedynie do słabej jakości plastików, w miejscach słabo widocznych jest bardzo tandetny. Ceny części nie są duże i można je porównać do wv polo z tych lat, a może nawet są tańsze. Na instalacji LPG śmiga tak samo jak na benzynie, nie ma żadnych problemów czy spadków mocy. Spalanie oscyluje w okolicy 10 l LPG więc nie jest źle. Jeśli ktoś szuka samochodu taniego w zakupie oraz utrzymaniu a w dodatku z stosunkowo małym przebiegiem to polecam to auto w 100% Jest mało popularne więc nikt z nim nie kombinuje ani nie kręci licznika. Trzeba tylko szukać bogatej wersji i nie z silnikiem 1.6 bo wyprzedzanie tym trzeba będzie planować miesiąc wcześniej.
4,6
~Mariusz
Hyundai Elantra III
Hatchback 2.0 141KM 104kW
Stosunek jakości do ceny jest znakomity. Silnik 2.0 nie jest jakiś super dynamiczny ale dobrze przyśpiesza i spokojnie zamyka licznik. Karoseria ma dość cienką blachę i powłokę lakierniczą, korozja pojawią się ale auto nie gnije jak np. opel. Zawieszenie jest stosunkowo twarde i da się to odczuć na naszych dziurawych drogach. Układ kierowniczy jest czuły i trzeba dbać, żeby zbieżność była dobrze ustawiona. Mam pełną opcję wyposażenia, elektronika jak dotąd nie sprawia żadnych problemów. Przyczepić się mogę jedynie do słabej jakości plastików, w miejscach słabo widocznych jest bardzo tandetny. Ceny części nie są duże i można je porównać do wv polo z tych lat, a może nawet są tańsze. Na instalacji LPG śmiga tak samo jak na benzynie, nie ma żadnych problemów czy spadków mocy. Spalanie oscyluje w okolicy 10 l LPG więc nie jest źle. Jeśli ktoś szuka samochodu taniego w zakupie oraz utrzymaniu a w dodatku z stosunkowo małym przebiegiem to polecam to auto w 100% Jest mało popularne więc nikt z nim nie kombinuje ani nie kręci licznika. Trzeba tylko szukać bogatej wersji i nie z silnikiem 1.6 bo wyprzedzanie tym trzeba będzie planować miesiąc wcześniej.
Średnie spalanie dla Hyundai Elantra III
7,5 – 8,8
l/100 km
6,8 – 7,0
l/100 km
8,7 – 10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Hyundai Elantra III
Hatchback 2.0 CRD i 113KM 83kW
Jednym słowem masakra... najbardziej podoba mi sie opis kolegi który napisał że lepiej sie zbiera od silnika 1.9 tdi, buhaha. Nawet 1.9 tdi 90km i 185nm w budzie A4 w combi zbiera sie znacznie lepiej od takiego Hyunadaia przy czym spala znacznie mniej niz CRDI 113km 235nm. Porównywanie go do silników tdi jest bez sensu. Jestem posiadaczem Elantry od dwóch lat i jak czytam takie bajki że sie super zbiera to mnie... . Miałem przyjemność prowadzić elantre po chip-tuningu na 130km i prawie 300nm (widziałem wykres) Zbierał sie podobnie jak 110 konny passat B5 mojego kolegi (tylko oczywiście palił sporo więcej) Także studzę zapały że takie auto pali 6 litrów w mieszanym cyklu przy oszczędnej jeździe.
7,2
Hyundai Elantra III
Sedan 2.0 CRD i 113KM 83kW
ekonomiczność to zawsze albo za dużo pali, albo za mało ma koni, silnik jest bardzo żywy przy 100/h i na 5 biegu nie trzeba redykować z wyprzedzaniem i do 160 migiem się zbiega, niesaowite, poprostu jest to nowsza konstrukcja niż w a4, golf, tdi, bardziej ma rozłożony moment i to jest ciekawe, długi jest na biegach prawie jak benzyna, crdi to taka przejściówka między dieslem a benzyną, ciągnie od 2 tys do 4,5 tys tak konkretnie, potem słabnie, wspomnę też że bardzo ładnie brzmi po tych 4 tys. taki charakterystyczny burkot porównywalny do 5 cylindrowca starej audicy 2,3 setki
8,8
Hyundai Elantra III
Sedan 2.0 141KM 104kW
Przy średnim spalaniu na zimowych lepkich oponach 9,5l/100km LPG i 8,5l/100 na letnich, samochód przy tym silniku i skrzyni biegów daje mi poczucie wolności. Myślę aby zdemontować LPG i kupować PB u ruskich i wyjdzie na to samo.
Hyundai Elantra III