Szukaj

Informacje o Hyundai Elantra V Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia

Wybór jest prosty, a właściwie żaden - dostępny jest tylko benzynowy motor 1.6l. Po 132KM można spodziewać się znacznie więcej, choć ciężko odmówić jednostce kilku istotnych zalet. Po pierwsze - jest naprawdę cicha i dobrze wyważona. Po drugie - jak na azjatycką konstrukcję ma spore przebłyski elastyczności. I po trzecie - spodoba się zarówno spokojnym jak i nerwowym kierowcom. Ten silnik potrafi jeździć wolno, jednak powyżej około 4 tys. obr./min. ożywa i pompuje w samochód pełną moc. Trzeba się tylko przyzwyczaić do sposobu jego pracy.

czytaj więcej
Powagosław

Poprzednia generacja nie była zgrabna, za to niepotrzebnie siliła się na oryginalność. Nowa Elantra oryginalna na pewno nie jest (wpływy Subaru czy Volkswagena), za to zgrabności odmówić jej nie można. Coś za coś?

~Powagosław
Luzacjusz

Autoironia? Koreański autochton swoim autorytetem próbuje wyzwolić u innych autosugestię, jakoby autentycznie potrzebowali tego auta. Więcej autokrytyki. U mnie autoagresja na takie automaty, znana zresztą z autopsji.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 132 KM (97 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 157 Nm przy 4850 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,4 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wyciszenie - Układ jezdny - Widoczność

Wybrane oceny

4,8
~Kamil
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
Całokształt na piątkę. Auto niezawodne. Użytkowane przez mnie od pięciu lat. Serwisowane. Przejechane na dziś (08.06.2018 r.) ok 77 tys km. Używane we Wrocławiu. Wiele tras mamy za sobą, m.in. Chorwację i kilka razy w roku Polskie morze jak i góry. Spalanie rewelacyjne. W mieście (Wrocław) latem ok 8 l/100, zimą bliżej 9 l/100. W trasie ok 7 l/100, choć można zejść nawet poniżej 6 l/100. Żadnych usterek i nic nie zapowiada aby takie nastąpiły. Lać i wymieniać oleje i filtry. Części tanie, choć te konkretnie pod ten model, co dotyczy zwłaszcza el. nadwozia jak i wnętrza, stosunkowo trudno dostępne. Wiele części pasuje od I30 lub KIA Ceed. Niedługo przesiądę się na nowszą Elkę. ASO zawalone robotą, terminy na ok 3 tyg. wcześniej, co chyba świadczy o dużym popycie na samochody tej marki. Obsługa też jest prosta, bo wszystko jest prostej konstrukcji. Dostęp do wielu rzeczy jest swobodny i nieskrępowany.
3,0
~Jerry
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
Samochód ma ładną sylwetkę, poza tym większych atutów nie widzę. Moja wersja ma automatyczną skrzynię biegów, która nie powala w trakcie prowadzenia. Wykończenie wnętrza z bardzo kiepskich materiałów, ogólnie ubogie. W środku wszystko trzeszczy, brakuje wycieraczki na tylnej szybie. Widoczność w aucie jest fatalna, ze względu na szerokie belki. Jak ktoś pisze, że Dacia Duster jest kiepska polecam przejechać się Elantrą, która jest dużo słabsza od Dustera (samochód użytkowane przeze mnie przez 3 lata). Do Hyundaia przesiadłem się z konieczności na kilka dni wcześniej jeżdżąc Renault Kadjarem, który jest mega autem w porównaniu do Elantry: począwszy od wyglądu zewnętrznego, kończywszy na wykończeniu wnętrza, dizajnie i wielu ciekawych rozwiązaniach w środku. Samochód świetnie się prowadzi, jest cichy w środku, ma sporo miejsca i jest mega gadżeciarskie.
4,3
~ja
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
Samochód przez prawie cztery lata użytkowania spisuje się naprawdę dobrze i pomimo pewnych wad jeżdżenie tym modelem cieszy i co najważniejsze nie jest w ogóle kłopotliwe. W czasie kiedy kupowałem najważniejszymi autami auta był największy w klasie rozstaw osi tj. 270cm (dziś ma go już m.in. Pulsar, ale np. nadal sprzedawana trzecia generacja Avensisa ma taki sam rozstaw kół), bardzo wygodne fotele i silnik, który rokował nadzieją na bezawaryjność. Nie bez znaczenia był świeży, estetyczny i harmonijny wygląd, który bardziej podoba mi się niż druga generacja i30 (która pojawiła się pół roku po zakupie Elantry). Cóż kupiłbym go jeszcze raz, choć niestety z tego co słyszałem Hyundai nie planuje wprowadzić do Polski kolejnej generacji Elantry... Szkoda, ale może zmieni zdanie.
Średnie spalanie dla Hyundai Elantra V Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW 2010-2013
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
No tu jest doskonale. Niskie zużycie paliwa plus niewielkie koszty przeglądów (co 15tys. km). Ja osobiście nie daje się robić w konia i wykorzystuje prawo UE które mi pozwala na robienie okresowych przeglądów poza ASO (w ASO robie tylko przeglądy lakieru) bez utraty gwarancji, która jak to w przypadku Hyundaia jest 5 letnia. Trzeba je tylko robić wg wytycznych, które musi dać nam sam diler w postaci wydruku A4. Same przeglądy (używając dokładnie tych samych części) są ponad połowę tańsze. Z tego co wiem w ASO (jak na ich standardy) również nie ceny nie są wygórowane, wiec z czystym sercem daje 5 gwiazdek. Ale wszystkim polecam korzystanie z prawa do przeglądów tam gdzie się chce (!), bo w przypadku uporu dilera i ewentualnego braku naciśnięcia na niego ze strony samego Hyundai'a sprawę tak czy siak mamy wygraną od ręki w Sądzie. Z doświadczenie znajomych, którzy robią z przeglądami jak ja wiem, że postraszenie oddaniem sprawy do Sądu załatwia sprawę.
5,7
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
Po 10 tyś km ogólnie jestem zadowolony z samochodu.Spalanie bardzo niskie. Minimalne średnie spalanie przy ok 95 km to 4,9 l. Maksymalne średnie to 6,7 l. Bardzo dużo można zaoszczędzić jadąc spokojnie i na wysokich biegach, ale wówczas gdy gwałtownie nie przyspieszamy. Co do wad to dla mnie (największa i najchętniej przez nią pozbyłbym się samochodu) trzeszczące plastiki... dostaje szały jak słyszę na wybojach cały samochód i całe wnętrze, które żyje sobie swoim życiem. Jeździłem kilku letnią skodą, oplem i żaden z tych samochodów nie miał tej bolączki, a mój po 10 tyś km trzeszczy jak Lanos z lat 90tych. Po za tym samochód godny uwagi, ekonomiczny i tani w eksploatacji, no i oczywiście ładny ;)
5,8
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
Witam, przejechałem elantra już 1000km, średnio na trasie Rzeszów - Ustrzyki Dolne - Rzeszów czyli jakieś 220km spalanie na oponach zimowych 205/55/16 alpiner 4,9 pb98 - na trasie Rzeszów - Krasiczyn - Rzeszów 160km - opony letnie "salonowe" pb95 - 4,8 L/100km Miasto, korki, światła - 6,5L/100km Plusy: Auto wygodne, oszczędne, piękne i wygląda na droższe aniżeli faktycznie jest, cena, mp3 usb, opcjonalne czujniki cofania i parkowania bo widoczność jest kiepska. Minusy: brak RDS, wiecznie szumiące radio, brak gps, kamery cofania w żadnej wersji, ograniczona widoczność mimo, że przesiadłem się z Opla Vectry kombi. - Na chwilę obecną żadnych napraw, wymian itp.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 5
4,8
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
lpg w elantrze temat wygląda następująco można zamontpwać nawet w serwisie tylko problem z gwarancją się pojawia w zależności od serwisu a więc tak lpg można zamontować tylko trzeba się liczyć w wypaleniem gniazd zaworowych po ok70 tys aczkolwiek może być to i 100 tys koszt tej naprawy w aso ok 1700-2000 wymiana na mocniejsze i dożywotnie gniazda więc reasumując koszt...
4,8
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 5 tys. km
użytkowana przez: 115 tys. km
a więc nadszedł ten moment 122tys km głowica obiawy bo i zaoszczędzę innym bezsensownych wymian części innych niż te które powinny być zrobione (gaśniecie na zimnym im chłodniej tym częściej i wypadanie zapłonu, nierówna raca na jałowym ) ciśnienie na cylindrach do 11 barów przy sprawnych koszt naprawy wraz z wymianą rozrządu (wyciągnięty jak guma w gaciach bądż jak w...
4,5
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC BLITZ
przebieg: 15 tys. km
użytkowana przez: 73 tys. km
teraz elantra ma 88t tys na liczniku gaz jak smigał tak śmiga nadal instalacja brc filtry wymieniam co mniej więcej 10 tys silnik pracuje równo choć przepustnice musiałem przeczyścić parę minut i po problemie awarja tylko jedna ułamało się łożysko na sprzęgle przez co krzywo łapało wymiana całości 1000zl więc jak na 4 lata eksploatacji w zasadzie bez Kosztowo
Hyundai Elantra V Sedan