Szukaj

Informacje o Hyundai Elantra VI

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Dostępna na rynku od 2016 roku, najnowsza i obecnie produkowana, szósta generacja modelu. Stylistycznie Hyundai Elantra VI jest kontynuacją filozofii poprzednika, który był zaprojektowany zgodnie z językiem designu „fluidic sculpture”. Samochód względem modelu V generacji nieco się powiększył – jest dłuższy o 20 mm oraz o 25 mm szerszy. Podobnie jak poprzednik, powstał na platformie podłogowej, na której zbudowano jego bliźniaczego hatchbacka, Hyundaia i 30 oraz Kię Cee’d. Hyundai Elantra oferowany jest w wersjach sedan oraz coupe.
czytaj więcej
Powagosław

Bardziej konserwatywne podejście do „rzeźbienia w płynie”, jak określa swój design Hyundai, okazało się strzałem w dziesiątkę. Elantra jest mniej krzykliwa, bardziej elegancka, proporcjonalna w swoich kształtach i rozmiarach. Czasem mniej znaczy więcej.

~Powagosław
Luzacjusz

Kompaktowe sedany mogą być karykaturalnie pokraczne jak podmiejskie wille polskich biznesmenów. Mogą też mienić się swoistym, wymuszonym nieco urokiem, wszak hasło „kompaktowy sedan” samo w sobie jest dość kuriozalne. Elantra jest w tej drugiej grupie, gratulacje.

~Luzacjusz

Hyundai Elantra VI – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Układ jezdny

Wybrane oceny

3,7
~Andrzej800
Sedan Facelifting 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW
Hyundai Elantra VI
Proszę dobrze przemyśleć zakup tego auta - kupiłem nowy w dobrej cenie na wyprzedaży rocznika i wydawało się, że ma wszystko czego potrzebuję, ale nie potrafię cieszyć się z zakupu. Wygląd chyba jest jego największą zaletą. Zauważyłem, że podoba się przede wszystkim kobietom. Ale do rzeczy - auto niby jest wygodne, komfortowe, ale nie do końca. Niby przestronne i praktyczne, ale nie do końca. Niby nadaje się do miasta i na trasy, ale nie do końca. Może to kwestia mojego kryzysu wieku średniego, nie wiem, ale według mnie to auto jest bardzo przeciętne w każdym calu i dziwę się tylu pozytywnym opiniom. Mogę je w ostateczności polecić tylko spokojnym kierowcom, najlepiej z problemami ze słuchem (słabe wyciszenie), tęskniącym za "analogową" motoryzacją, lubiącym wolnossące silniki i nie oczekującym niczego "extra" od auta, bo jak dla mnie, Elantra nie daje absolutnie żadnej radości z jazdy. Podkreślam, że jest to moja subiektywna opinia i nie wykluczam, że za bardzo krzywdząca dla tego auta. Podsumowując jak dla mnie auto nie spełnia się w żadnym scenariuszu - do miasta za duże, a na trasy - za głośne, zwracam też uwagę, że tempomat dostępny jest tylko w droższych wersjach.
4,9
~ahugon
Sedan Facelifting 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW
Hyundai Elantra VI
Samochód kupiony w wyniku chłodnej kalkulacji (z udziałem zniżki branżowej), gdzie kluczowym elementem był czynnik ekonomiczny i prostota całości konstrukcji, ale przede wszystkim silnik 4 cyl. Ale też dzięki opiniom użytkowników, które oceniam jako pomocne. Tym samym zamieszczam swoją dziękując wszystkim, którzy poświęcili swój czas. Elantra nie była autem pierwszego wyboru, bo poszukiwania koncentrowały się w kierunku kompaktu hatchback/kombi i ewentualnie crossover B. Ale ten ostatni w wyniku panującej mody jest droższy średnio cca 10 tys. PLN i z mniejszym wnętrzem. Przypadkiem napotkane 2 Elantry (generacja 6 przed liftingiem) na parkingu i rozmowa z użytkownikami, zaintrygowały mnie i potwierdził się kierunek wyboru. Na początku 2019 praktycznie prawie wcale nie było publikacji ani testów, nieco pomogły materiały obcojęzyczne modelu po liftingu. Ale mimo to złożyłem zamówienie na wersję Classic Plus ze skrzynią manualną mając świadomość jej podstawowego wyposażenia ale nie ubogiego. HMP stosuję dziwną zasadę - nie można doposażyć auta w oczekiwane komponenty, tylko pogrupowane są w pakiety po 10-11 tys. zł za każdy wyższy. Np. w wyższej wersji Comfort są światła do jazdy dziennej w technologi LED (braku tych trochę żałuję), ale i też chromowane klamki zewnętrzne (czy rzeczywiście to powiew luksusu?)...rzecz gustu. Generalnie, w mojej ocenie, auto bardzo ładne - taki zamaskowany sedan wyglądający jak liftback ze sportowym zacięciem. Elegancki tył z nieco kontrowersyjnym przodem, ale to "azjatycka" uroda. Byłem użytkownikiem służbowych i30 z silnikiem 1,4 i 1,6 (120 KM) dwóch poprzednich generacji i skłamałbym, że benzyniak 1,6 bez turbo jest zawalidrogą. Po prostu stara szkoła: chcesz oszczędnie - silnik kręcimy do 3 tys., chcesz dynamicznie - trzeba wkręcić do 4 tys. Na koniec nie bez znaczenia jest gwarancja 5 letnia bez limitu kilometrów, dodatkowo assistance hyundaia też 5 letni (nawet w przypadku głupiej żarówki - ponosimy tylko jej koszt). Opony fabryczne koreańskie trochę niedoceniane, w zupełności wystarczające do normalnej jazdy. Tytułem podsumowania - Elantra jest bardzo poprawnym i wdzięcznym autem do przemieszczania się z punku A do punktu B dla użytkownika o niewyszukiwanych oczekiwaniach. Bez wybitnych zalet, ale też bez znaczących wad. Można rzec - może nie porywa serc ale za to wierny kumpel. PS W polu wyboru pod głównym tytułem jest tylko opcja z system start-stop; w rzeczywistości model 2019 nie posiada tego systemu.
4,3
~passat
Sedan Facelifting 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW
Hyundai Elantra VI
Fajna fura dobre hamulce prowadzenie w zakrętach poniżej 100 cicha średnia jakość materiałów wykończenia wnętrza fajna dynamika przy częstych zmianie biegów tzw krótkie widoczność do tylu bez kamery fatalna brak podświetlenia schowka w wersji comfort+ przyczepa do 300kg niie odłanczalna poduszka pasażera dojazdówka spore spalanie w mieście prosty silnik na łańcuchu bez filtra dpf zawory wymagają regulacji ręcznej tzw szklanki , podkładki przez to średnio do lpg raczej nie rodzinny typowy sedan brak całkowity świateł przeciw mgielnych nie ma opcji
Czujniki cofania, parkowania, PDC.
  • Hyundai Elantra VI Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 13 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Witam. Po wrzuceniu wstecznego biegu pojawia się na wyświatlaczu zegarów ikona z zaznaczonymi czujnikami cofania i komunikat "Sprawdź układ" wraz z krótkotrwałym sygnałem dźwiękowym w postaci kilku pisków. Kamera cofania załącza się, działa także światło cofania. Czujniki cofania nie działają, tj. nie sygnalizują przeszkód. Zostały zdezaktywowane. Auto gwarancyjnie odstawione do serwisu, wizyta na nastepny dzień! Jeśli można tak powiedzieć to uwielbiam ten mój serwis. Diagnoza komputerowa - błąd lewego skrajnego czujnika. Serwis podstawił nowy i to samo, ten sam błąd. Decyzja o wymianie wiazki PDC na nową. Super, że nie robią jakiegoś druciarstwa. Czekam na sprowadzenie części, minimum 2 tygodnie bo w Polsce i krajach ościennych brak tej części na magazynach. Asystent serwisu dodatkowo powiedział, że moja to już 2 sztuka u nich z prawdopodobnie uszkadzającą się wiązką PDC. Jak i co zrobili żeby znów Elka była zdrowa opiszę po naprawie.
1 komentarz
Sprzęgło, skrzynia biegów
  • Hyundai Elantra VI Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW 2016-2019
  • układ napędowy
  • 18 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 6
Podczas ruszania mocno szarpie, na codzień jeżdżę różnymi autami więc raczej jest to niezależne od stylu ruszania. Na czwartym biegu podczas hamowania silnikiem w granicach 3-2,5 tys. Obr. Drążek zmiany biegów wpada w duże wibracje. Odwiedziłem 2 osobne ASO w Hyundai nikt nie jest w stanie pomóc, ten typ tak ma, oprócz tego falowanie obrotów i te nieszczęsne szumy kierownicy...
1 komentarz
sprzęgło
  • Hyundai Elantra VI Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW 2016-2019
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 1
wadliwe sprzęgła na zimnym silniku trzęsie kabiną i szarpie wymiana sprzęgła pomogła na 1000 km
40 komentarzy
Hyundai Elantra VI