Szukaj

Informacje o Hyundai Elantra VI

Lata produkcji: 2016 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Dostępna na rynku od 2016 roku, najnowsza i obecnie produkowana, szósta generacja modelu. Stylistycznie Hyundai Elantra VI jest kontynuacją filozofii poprzednika, który był zaprojektowany zgodnie z językiem designu „fluidic sculpture”. Samochód względem modelu V generacji nieco się powiększył – jest dłuższy o 20 mm oraz o 25 mm szerszy. Podobnie jak poprzednik, powstał na platformie podłogowej, na której zbudowano jego bliźniaczego hatchbacka, Hyundaia i 30 oraz Kię Cee’d. Hyundai Elantra oferowany jest w wersjach sedan oraz coupe.
czytaj więcej
Powagosław

Bardziej konserwatywne podejście do „rzeźbienia w płynie”, jak określa swój design Hyundai, okazało się strzałem w dziesiątkę. Elantra jest mniej krzykliwa, bardziej elegancka, proporcjonalna w swoich kształtach i rozmiarach. Czasem mniej znaczy więcej.

~Powagosław
Luzacjusz

Kompaktowe sedany mogą być karykaturalnie pokraczne jak podmiejskie wille polskich biznesmenów. Mogą też mienić się swoistym, wymuszonym nieco urokiem, wszak hasło „kompaktowy sedan” samo w sobie jest dość kuriozalne. Elantra jest w tej drugiej grupie, gratulacje.

~Luzacjusz

Hyundai Elantra VI – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Hyundai Elantra

Cena od: 72 400 PLN
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Rudi
Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW
Hyundai Elantra VI
Szukając auta nawet nie wiedziałem o istnieniu Hyundai Elantra. Czysty przypadek. Znajomy przyjechał poprzednią wersją i się zakochałem. Szukałem w kolorze Marina Blue i udało się. W tym kolorze wygląda genialnie (ewentualnie biały też ładny ;-) ). ZALETY: - auto ma niepowtarzalną, lekko sportową linię - bardzo dobrze wyciszone (czytałem inną opinię, że jest głośne i byłem bardzo zaskoczony - może chodziło o silnik diesla). do 150-160 jest bardzo cicho. Maska jest dodatkowo wyciszona - skrzynia biegów działa bardzo precyzyjnie i bardzo lekko - dużo miejsca wewnątrz, dodatkowo na tylnych miejscach nie ma tradycyjnego wystającego tunelu na podłodze - duży bagażnik - oszczędny, elastyczny i co ważne niezawodny, wolnossący silnik (130KM) WADY: - wskaźnik średniego zużycia paliwa zaniża wskazanie dokładnie 0,5 l/100 km - brak wycieraczki tylnej szyby (no ale to sedan;-) ) - otwarcie bagażnika tyko z kluczyka lub przy fotelu kierowcy (nie ma przycisku na klapie) i wada i zaleta ;-) - w bagażniku dość mocno wchodzą do bagażnika pałąki od zawiasów - bardzo małe schowki w drzwiach (wchodzi tylko mała butelka) w Octavi wchodziła nawet 1.5 litrowa - kierownica blokuje się tylko w 2 położeniach i po wyłączeniu silnika, bez wspomagania czasem ciężko ją zablokować - słabo (szczególnie wieczorem i przy drobnym deszczu) działa automatyczny system wycieraczek. - oryginalne wycieraczki szyb od razu poszły do kosza. Pierdziały okropnie
4,8
~Sławomir Karsznia
Sedan Facelifting 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW
Hyundai Elantra VI
Szukając nowego samochodu postanowiłem pozostać przy "koreańczykach" i nie żałuję. Po KIA Carens z 2015r (również bardzo fajny rodzinny samochód) zapadła decyzja o kupnie sedana, tak aby komfortowo pojeździć po autostradach, których jest coraz więcej. Zakupiłem więc Elantrę 1,6 aut. w wersji STYLE w pięknym kolorze metalik grey. No cóż samochód nietuzinkowy, których łączy wiele cech ważnych dla mnie, a mianowicie: 1. komfort, 2. wyciszenie, 3. prosty konstrukcyjnie, a tym samym można założyć trwały silnik, który dodatkowo mało pali, 4. hydrokinetyczna, czyli też trwała automatyczna skrzynia biegów, 5. duża ilość miejsca wystarczająca dla czteroosobowej rodziny, 6. bardzo ładny wygląd, szczególnie po lifcie, 7. bardzo dobra cena, za dobrze wyposażoną wersję, 8. dość dobre i komfortowe siedzenia (co nie jest oczywiste w tej klasie), 9. skuteczne światła LED. Czego brakuje: 1. większej mocy, 2. zastosowane do wykończenia wnętrza tworzywa mogły być lepszej jakości, chociaż ich spasowanie i montaż jest bardzo dobry. Dlaczego Elantra i dlaczego piszę o prostym konstrukcyjnie samochodzie: jest to pokłosie zakupu w 2009r nowej skody SUPERB 1,8 TSI DSG. Myślę, że dla wielu osób to wiele wyjaśnia, ale jak ktoś nie słyszał o tym "super wynalazku" to proszę sobie wyobrazić, że awaryjność była na takim poziomie, że dwuletnim samochodem i z przebiegiem 50 tys km było strach jeździć w trasy (chodzi o najważniejsze zespoły w samochodzie, czyli silnik, który palił 1l oleju na 1500 km oraz wchodzącą permanentnie w tryb awaryjny skrzynię biegów). NIGDY WIĘCEJ Z TEJ GRUPY SAMOCHODU. Podsumowując: nowa Elantra to bardzo przyzwoity samochód klasy kompakt, który spełnia oczekiwania rodzinnego samochodu do spokojnej i komfortowej jazdy. Nie dziwię się, że ma tak wysokie oceny. Proszę wziąć pod uwagę, że powyższą ocenę piszę jako 48 latek, który ma już inne oczekiwania od samochodu (jak najdalsze od doznań sportowych).
4,8
~Łukasz G.
Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW
Hyundai Elantra VI
Auto kupiłem w styczniu 2017 roku. Od tego czasu zdarza mi się nadal stać na balkonie i patrząc na moją lśniącą Elantrę mówić sobie: ale ty masz klasę Łukasz. A tak zupełnie poważnie, jest to najładniejsze auto do kupienia w tej cenie i klasie. I dlatego je kupiłem. Było po prostu zajebiście ładne. Cała reszta to po prostu dodatek do wygodnej, komfortowej jazdy. Traktuję moją elantrę jako typowy dupowóz. Przemieszczam się 100 na godzinę do pracy i ewentualnie do domku w górach. Miękki, komfortowy, sympatyczny. Mam takie przeczucie, że przez kolejnych 5 lat nic nie będę musiał z nim robić, a potem zostawię go żonie i będzie zadowolona. Automatyczna skrzynia działa świetnie, ksenony dają radę i robią wrażenie. Jedyne co bym zmienił to większy wyświetlacz z nawigacją oraz wyregulował jakoś pracę tych wycieraczek bo brakuje mi takiego średniej szybkości trybu, ale to mogą być moje wrażenia. Generalnie bardzo polecam. Świetne auto domowe.
Średnie spalanie dla Hyundai Elantra VI
6,3 – 6,8
l/100 km
5,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Sedan Facelifting 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW
Hyundai Elantra VI
Przy oszczędnej jeździe da się zejść poniżej 5,5l, ale nie można przekraczać prędkości 100 km/h i jechać raczej samemu. Przy mieszanej jeździe spalanie oscyluje w granicach 7 litrów. 8 litrów nie udało mi się jeszcze przekroczyć, poczekam na zimę, samochód mam 5 miesięcy. Spalanie pokazywane przez samochód nijak się ma do rzeczywistości, różnica to nawet 1,5l pomiędzy tym co pokazuje samochód, a tym co mamy przy dystrybutorze.
6,7
Sedan Facelifting 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW
Hyundai Elantra VI
Auto mam od miesiąca, od nowości przejechałem prawie 4 tys km. Kupując to auto liczyłem się ze spalaniem ok 7litrów i tak też jest ale, komputer oszukuje niemiłosiernie. Postanowiłem sprawdzić od tankowania do tankowania. Komputer pokazuje 5,7 a realnie wyszło 7,15. Rozumiem 02-0,5 litra przekłamania ale tyle? Wersja comfort, bez start&stop.
6,7
Sedan Facelifting 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW
Hyundai Elantra VI
Auto mam od miesiąca, od nowości przejechałem prawie 4 tys km. Kupując to auto liczyłem się ze spalaniem ok 7litrów i tak też jest ale, komputer oszukuje niemiłosiernie. Postanowiłem sprawdzić od tankowania do tankowania. Komputer pokazuje 5,7 a realnie wyszło 7,15. Rozumiem 02-0,5 litra przekłamania ale tyle? Wersja comfort, bez start&stop.
Hyundai Elantra VI