Szukaj

Hyundai i30 III Hatchback N Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Hyundai i30 III Hatchback N Facelifting

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2017 najnowsza, trzecia generacja Hyundaia i30 bazuje na „fluidic sculpture 2.0” - odnowionej koncepcji stylistycznej marki. Samochód zaprojektowany został przez głównego stylistę Hyundai Motor i Kia Motors – Petera Schreyera. Powstał na platformie podłogowej swojego poprzednika – Hyundai-Kia J4 Platform, podobnie jak m.in. bliźniacza Kia Cee’d, a także Hyundai Elantra VI generacji. Hyundai i30 oferowany jest także w wariancie kombi (i30 CW), fastback oraz, po raz pierwszy, odmianie usportowionej o nazwie i30 N.
czytaj więcej
Powagosław

Hyundai zrezygnował z ostrych linii, wybrzuszeń i falistości. Najwyraźniej uznał, że europejscy nabywcy kompaktów to dość konserwatywne grono. Przynajmniej ci, którzy rozkochali się w Volkswagenie Golfie.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni i30 był dwoma krokami naprzód. Ten jest jednym krokiem w tył. Pięć lat temu Hyundai strzelił gola z przewrotki. Tym razem w najlepszym przypadku piłka wtoczy się do bramki, jeśli potknie się kilku rywali.

~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Długość 4340 mm
Szerokość 1795 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2050 mm
Wysokość 1444 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Rozstaw kół - przód 1557 mm
Rozstaw kół - tył 1566 mm
Zwis przedni 905 mm
Zwis tylny 785 mm
Prześwit 135 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 994 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 977 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1427 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1406 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1301 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 381 l
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Hudini1321
Hyundai i30 III
Hatchback N Facelifting 2.0 T-GDI 280KM 206kW
Auto użytkuję od wyjazdu z salonu, póki co nie działo się z nim nic złego. Auta te to nisza i wybierając HH trzeba wiedzieć na co się pisze, sama mam rodzinę 2+2 i jest spoko, chłopaki zachwyceni od początku za to 2 połowa została demokratycznie przymuszona do przyzwyczajenia się to tak twardego głośnego i zrywnego auta, nie to żeby nadal narzekała. Do brzegu, auto nie dla każdego, tylne zawieszenie słychać jak cholera ( jakby było wybite w każdą stronę) idzie się przyzwyczaić, podkreślam że auto kupiłem nowe, skrzynia pracuje płynnie ale czasem za długo zastanawia się ze sprzęgłem i jest taki delikatny strzał ( jak gumka w majtkach), właściwości jezdne wg mnie to majstersztyk, kilka rund po nurburgringu dopiero uświadomiło mnie do końca co to auto potrafi. Komfort: mam prawie 2 metry, już od ok 185 zapomnijcie o lusterku wstecznym, będziecie widzieć kanapę xD spalanie, 2 miesiące temu skusiłem się i włączyłem tryb eco, liczyłem z rodziną 3 razy i auto na trasie przy ok 130/140 bez fisiowania na Eco spaliło 6,3 litra
Dodane 10 miesięcy temu
4,6
~Lesmon
Hyundai i30 III
Hatchback N Facelifting 2.0 T-GDI 280KM 206kW
Nie ma takich już samochodów i nie będzie jak eNka. Tak najprościej można opisać ten model polifcie. Jak i chyba jeden z najgłośniejszych seryjnych samochodów z GPF-em :D
Dodane 8 miesięcy temu
Średnie spalanie dla Hyundai i30 III Hatchback N Facelifting
12,1
l/100 km
12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,8
Hyundai i30 III
Hatchback N Facelifting 2.0 T-GDI 280KM 206kW
Auto kopci bardzo duzo w porownaniu do konkurencji pali o 2-3l wiecej i ociera sie o progi zdecydowanie aut mocniejszych. Nie bede sie rozpisywal nad autem bo jakie jest kazdy wie. Spalanie najmniej w trasie 1300km 6.3L jazda baaardzo przepisowa. Natomiast na co dzien w miescie krotkie odcinki, miasto korki itd spokojna jazda bez start/stop systemu to realnie 14-15l i tak trzeba przyjac. W trasie jesli nie szalejmy czyli jazda bardzo przepisowa to 7-8, jazda ponad przepisowa ociera sie pod 10. Autostrady do 120 bedzie okolo 9-10 ponad 120km/h bedzie to 11-12 a pelen palnik nie ma gornej granicy. Po prostu lepiej zaczepic dystrybutor na hak. Poki co po 15tys spalanie 12L spalanie w wiekszosci miasto
Dodane ponad rok temu
12,1
Hyundai i30 III
Hatchback N Facelifting 2.0 T-GDI 280KM 206kW
Wszystko zależy od stylu jazdy w trasie równej (nie szarpanej) ale dynamicznej to takie 6.2-6.5 l/100km. Miasto dynamiczna jazda to tak z 13-14l/100km spokojna bardziej 10l/100km. Więc pali dużo ale fun z innej planety ;)
Dodane 8 miesięcy temu
12,2
Hyundai i30 III
Hatchback N Facelifting 2.0 T-GDI 280KM 206kW
Auto ma kosmiczny apetyt na paliwo w porównaniu szczególnie do S3 czy golfów GTI/R. Sam w sobie jest genialny ale stację niestety odwiedza się często. Średnia z 10kkm to okolice 13 litrów. Jeżdżąc przepisowo pali około 10 Jeżdżąc tak jak Pan Jezus powiedział pali 16 Na trasie da sie zejść nawet poniżej 8 ale to raczej toczenie się do celu
Dodane ponad rok temu

Usterki Hyundai i30 III

Liczba wpisów: 30
Blokowanie się hamulców tylnego koła
  • Hyundai i30 III Hatchback
  • układ hamulcowy
  • 53 tys. km
Po przekroczeniu przebiegu 50tyś km, przy dłuższych trasach (20km) zapalała się kontrolka ciśnienia w oponach. Po sprawdzeniu kół, okazywało się że jedno z tylnych kół (lewa, prawa na zmianę) było tak gorące, że nie dało się go dotknąć. W ASO stwierdzili, że to nadmiar rdzy na tarczach i konieczna jest ich wymiana, mimo iż pozostała ponad połowa grubości zarówno klocków i tarcz. Oczywiście wymiana tarcz i klocków nie podlega gwarancji. Dziwne jest to, że żaden inny element nie wymagał wymiany czy korekty.
Dodane 2 lata temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Klimatyzacja automatyczna - nie ma możliwości ustawienia chłodzenia wnętrza samochodu przy użyciu wylotów nawiewu skierowanych wyłącznie na szybę czołową.
  • Hyundai i30 III Hatchback Facelifting
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 5
Witam Po ustawieniu kierunku nawiewu wyłącznie na szybę czołową, z kanałów wydostaje się tylko ciepłe powietrze. Dopiero gdy dodamy do tego wyloty na nogi lub na twarz/ciało, wtedy temperatura wydmuchiwanego powietrza się zmniejsza. Podczas krótkiej jazdy nie jest to aż takim problemem (chyba, że ktoś jedzie z dzieckiem na fotelu pasażera), ale już na dłuższej trasie nie jest to przyjemne, jak ma się do wyboru ciągły nawiew zimnego powietrza na nogi lub głowę albo jazdę z ciepłym powietrzem dmuchającym na szybę czołową. Poniżej dołączam wyniki z pomiaru jakiego dokonałem przed wizytą w serwisie: wykorzystując termometr z sondą którą można umieścić w wylotach dokonałem pomiaru temperatury. Poniżej przedstawiam wyniki. Podczas badania samochód stał w zacienionym miejscu, niebo zachmurzone, temperatura zewnętrzna 17 stopni C, temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji 20 stopni C, dmuchawa ustawiona na trzeci bieg. Wyniki 1. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w centralnej części deski rozdzielczej - podszybie: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 26 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 20 stopni C. 2. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w bocznych strefach deski rozdzielczej - skierowane na lusterka zewnętrzne: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 24 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. 3. Kierunek nawiewu na twarz: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 8 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. Oczywiście w serwisie odpowiedź standardowa - wszystko w porządku z klimatyzacją, ten układ tak działa. Po drążeniu tematu, rozmowie z Kierownikiem, sprawdzeniem innych egzemplarzy - faktycznie, z wylotów na szybę dmucha tylko ciepłym powietrzem (na zimnym siniku tego nie ma, bo silnik nie rozgrzany i do mieszacza powietrza dostaje się powietrze z nierozgrzanego jeszcze silnika). Serwis zgłasza to do działu technicznego Hyundai Motor Poland, ja w swoim zakresie też. Po czasie odpowiedź, że system działa w ten sposób, aby zapobiec pękaniu szyb czołowych w wyniku różnic temperatur nagrzanej szyby czołowej i zimnego powietrza. Najlepsze jest to, że dopóki silnik się nie nagrzeje, to wtedy klimatyzacja chłodzi poprawnie. A hitem to już w ogóle jest, że w modelach z klimatyzacją manualną wszystko działa poprawnie. Czyli tam muszą być szyby zbrojone (na odpowiedź na zapytanie jaka jest różnica w konstrukcji szyb jeszcze czekam). Na moje to kwestia oprogramowania i tyle. Jeżeli dla kogoś takie działanie klimatyzacji jest problemem to ostrzegam i nie polecam zakupu.
Dodane 4 lata temu
Klimatyzacja automatyczna - nie ma możliwości ustawienia chłodzenia wnętrza samochodu przy użyciu wylotów nawiewu skierowanych wyłącznie na szybę czołową.
  • Hyundai i30 III
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Witam Po ustawieniu kierunku nawiewu wyłącznie na szybę czołową, z kanałów wydostaje się tylko ciepłe powietrze. Dopiero gdy dodamy do tego wyloty na nogi lub na twarz/ciało, wtedy temperatura wydmuchiwanego powietrza się zmniejsza. Podczas krótkiej jazdy nie jest to aż takim problemem (chyba, że ktoś jedzie z dzieckiem na fotelu pasażera), ale już na dłuższej trasie nie jest to przyjemne, jak ma się do wyboru ciągły nawiew zimnego powietrza na nogi lub głowę albo jazdę z ciepłym powietrzem dmuchającym na szybę czołową. Poniżej dołączam wyniki z pomiaru jakiego dokonałem przed wizytą w serwisie: wykorzystując termometr z sondą którą można umieścić w wylotach dokonałem pomiaru temperatury. Poniżej przedstawiam wyniki. Podczas badania samochód stał w zacienionym miejscu, niebo zachmurzone, temperatura zewnętrzna 17 stopni C, temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji 20 stopni C, dmuchawa ustawiona na trzeci bieg. Wyniki 1. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w centralnej części deski rozdzielczej - podszybie: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 26 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 20 stopni C. 2. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w bocznych strefach deski rozdzielczej - skierowane na lusterka zewnętrzne: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 24 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. 3. Kierunek nawiewu na twarz: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 8 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. Oczywiście w serwisie odpowiedź standardowa - wszystko w porządku z klimatyzacją, ten układ tak działa. Po drążeniu tematu, rozmowie z Kierownikiem, sprawdzeniem innych egzemplarzy - faktycznie, z wylotów na szybę dmucha tylko ciepłym powietrzem (na zimnym siniku tego nie ma, bo silnik nie rozgrzany i do mieszacza powietrza dostaje się powietrze z nierozgrzanego jeszcze silnika). Serwis zgłasza to do działu technicznego Hyundai Motor Poland, ja w swoim zakresie też. Po czasie odpowiedź, że system działa w ten sposób, aby zapobiec pękaniu szyb czołowych w wyniku różnic temperatur nagrzanej szyby czołowej i zimnego powietrza. Najlepsze jest to, że dopóki silnik się nie nagrzeje, to wtedy klimatyzacja chłodzi poprawnie. A hitem to już w ogóle jest, że w modelach z klimatyzacją manualną wszystko działa poprawnie. Czyli tam muszą być szyby zbrojone (na odpowiedź na zapytanie jaka jest różnica w konstrukcji szyb jeszcze czekam). Na moje to kwestia oprogramowania i tyle. Jeżeli dla kogoś takie działanie klimatyzacji jest problemem to ostrzegam i nie polecam zakupu.
Dodane 4 lata temu
Hyundai i30 III Hatchback N Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów