Szukaj
Hyundai
Hyundai
4,3 (5 008 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Hyundai w pigułce

Test euroncap Hyundai i30 1.6CRDi GLS Comfort

 Hyundai i30 1.6CRDi GLS Comfort
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1412 kg
Wynik testu
88%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
64%
Zabezpieczenie przechodnia
68%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33.5 pkt | 88 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z kolana manekina kierowcy wykazały ochronę na wystarczającym poziomie. Struktura deski rozdzielczej stworzyła zagrożenie zranienia kierowcy oraz pasażera i ocena ochrony obszaru kolan/ud/miednicy została obniżona do miernej. W pozostałych przypadkach ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca. W próbie czołowego zderzenia z sztywną barierą na pełnej szerokości jak również w próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była przynajmniej wystarczająca. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, pomiary odkształcenia klatki piersiowej wykazały mierną ochronę tej części ciała. Badania przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnich siedzeń wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. I30 posiada jako standardowe wyposażenie autonomiczny system hamowania awaryjnego. Badania systemu przeprowadzone przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego, gdzie dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego, pokazały jego dobre działanie.

Uderzenie przodem
6,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,1pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,0pkt
AEB Miasto
2,4 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.6 pkt | 84 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona manekina 10-letniego była dobra lub wystarczająca. Odczyty przeciążenia klatki piersiowej manekina 6-letniego wykazały mierną ochronę. W próbie bocznego zderzenia z barierą, oba manekiny były dobrze chronione i przyznana została maksymalna liczba punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić używanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których i30 jest zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.

Bazowa ocena auta
22,6pkt

Uderzenie z przodu
14,6 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
KidFix II XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Junior III
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

27.1 pkt | 64 %

Powierzchnia maski zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę głowy potrąconego pieszego, natomiast słabe i bardzo słabe wyniki odnotowano w okolicach przednich słupków. Ochrona zapewniona dla nóg pieszego przez zderzak była dobra we wszystkich sprawdzanych miejscach. Ochrona miednicy była również przeważnie dobra. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykrywający pieszych jest dostępny jako opcja, ale nie został ujęty w tej ocenie ponieważ nie jest wyposażeniem standardowym.

Głowa
15,3 pkt
Miednica
5,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.3 pkt | 68 %

Autonomiczny system hamowania awaryjnego sprawdził się na poziomie wystarczającym w próbach działania przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnich siedzeń. Manualnie sterowany ogranicznik prędkości i system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu są również wyposażeniem standardowym.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
2,7 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
1,3 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny