Szukaj

Informacje o Hyundai i40 Kombi 2.0 GDI 177KM 130kW 2011-2015

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2011 model segmentu D (klasa średnia), który zastąpił w ofercie marki model Sonata. Hyundai i40 został zaprojektowany w niemieckim biurze projektowym Hyundaia zgodnie z „Fluidic Sculpture – nową koncepcją stylistyczną marki, a wzorowane było na zaprezentowanym w 2010 roku prototypie i-flow. Hyundai i40 powstał na zmodyfikowanej platformie podłogowej modelu Sonata (na której zbudowana jest także Kia Optima). Pomimo że początkowo model dostępny był wyłącznie w wersji kombi, to po kilku miesiącach poszerzono ofertę także o wariant sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Hyundai w Europie coraz skuteczniej walczy o swoją renomę. Europa zachwyca się z rezerwą. Gdyby i40 miał na masce logo jakiejś europejskiej marki, byłby przedpremierowym hitem. Czy będzie? Tego mu życzę. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie po raz pierwszy deklaruję swoją głęboką niechęć do kombi. Do aut kombi i zespołu Kombi dowodzonego przez pewnego łysola. Jeśli auta kombi potrzebowałyby ambasadora, który przekonałby takich jak ja, że samochód z przedłużonym kuprem nie przypomina taczek, polecam i40. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 213 Nm przy 4700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 97 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Hyundai i40 Kombi 2.0 GDI 177KM 130kW 2011-2015
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,3
Hyundai i40
Kombi 2.0 GDI 177KM 130kW
Spalanie w mieście przy dynamicznej jeździe (co nie znaczy pedał w podłogę, ale po prostu dynamicznej) to minimum 13 l/100 km. Ale może być równie dobrze 15 (nie do końca wyczułem od czego to zależy - po prostu komputer pokazuje raz tak, raz tak). W trasie około 9l/100. Koszt serwisu standardowy, porównywalny z Oplem, czy Fordem, choć niewątpliwym plusem jest tu 5 letnia gwarancja (wymieniono mi bezpłatnie m.in. reflektor przedni, komputer w kierownicy, czujniki parkowania). Serwis nie robi problemów z naprawami gwarancyjnymi, mam wrażenie, że usiłują wyrobić sobie markę.
9,5
Hyundai i40
Kombi 2.0 GDI 177KM 130kW
Przeglądy w ASO - ceny standardowe, za to cieszy 5-letnia gwarancja, na podstawie której naprawili kilka usterek (złe podgrzewanie lusterka pasażera, niedziałające spryskiwacze reflektorów - podobno tylko bezpiecznik (dwie naprawy), sonda Lambda, środkowy tłumik, dziurawa chłodnica klimatyzacji, czujniki parkowania, problemy z zamykaniem tylnej klapy)
9,2
Hyundai i40
Kombi 2.0 GDI 177KM 130kW
spalanie 10.5L, wydaje mi się to dobrym wynikiem jak na tak duże auto, tym bardziej, że na codzień auto jeździ w mieście w korkach krótkie odcinki, a więc maksymalnie niekorzystnie + wakacyjne wypady.

Usterki Hyundai i40

Liczba wpisów: 10
Ciężkie sprzęgło
  • Hyundai i40 Sedan 1.7 CRDi 115KM 85kW 2011-2015
  • inne
  • 93 tys. km
Mam problem ze sprzęgłem, a mianowicie łapie ono bardzo nisko, w zasadzie tylko przy samym dnie, chodzi również bardzo ciężko, że aż odpycham się od siedzenia. Skrzynia biegów działa przez to coraz gorzej. Biegi nie chcą wejść lub wyskoczyć. Problem się zaczął przy 50 tys., następnie przy 60 tys. wymieniłem: kompletne sprzęgło, wysprzęglik, pompę z regulatorem, oś dźwigni sprzęgła, widełki wyłączające sprzęgła oraz łapę. Była mała poprawa, ale dalej było czuć duży dyskomfort. Obecnie mam przejechane 93 tys. a jazda to katorga, Pogorszyło się znacznie, a każdy mechanik rozkłada ręce mówiąc, że już wszystko wymieniłem.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Czujniki Pakowania
  • Hyundai i40 Kombi 1.7 CRDi HIGH 136KM 100kW 2011-2015
  • instalacja elektryczna
  • 150 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 3
Po zakupie problemem okazały się czujniki parkowania które działają tylko kiedy mają dobry humor. Także czasem gdy chcemy cofać kamera cofania łapie błąd zawieszając się (musimy poczekać 10 min na restart systemu). Dpf wypala się co 30-40 km mimo że przeprowadzone było już dwukrotne czyszczenie (najpierw na samochodzie a później na wyjętym Dpf w maszynie). Na pocieszenie przestał działać tempomat i komputer pokazywał czujnik położenia pedału sprzęgła, po wymianie czujnika sprzęgła i hamulca problem nie ustał.
1 komentarz
Odpalanie silnika przepala bezpiecznik radia
  • Hyundai i40 Sedan 1.7 CRDi 136KM 100kW 2011-2015
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
Przy każdym lub co drugim odpaleniu silnika przepala się bezpiecznik od radia i trzeba wymienić wymieniałem już 6 razy i za każdym razem to samo Gdy radio jest wyłączone odpalę silnik i włączę radio wszystko jest ok ale jeśli tylko zostawię włączone radio wyłączę silnik i znów odpalę jak by z automatu przepala się bezpiecznik
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Hyundai i40 Kombi