Szukaj

Informacje o Hyundai IONIQ

Lata produkcji: 2016 – 2022
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2016 model z segmentu C (niższa klasa średnia) z napędami alternatywnymi. Jego zapowiedzią i pierwowzorem koncepcyjnym był prototyp z roku 2012 – i-oniq Concept. Stylistycznie w aucie zaszczepiono część rozwiązań z Hyundaia Elantry. Reklamowany jest jako pierwszy samochód dostępny z trzema rodzajami napędu: elektrycznym, hybrydowym oraz hybrydowym typu plug-in. Hyundaia Ioniq w pierwszym roku sprzedaży zakupiło ponad 31,5 tys. klientów z całego świata. Nazwa Ioniq jest składanką słów „ion” (czyli „jon”) oraz „unique” (wyjątkowy).
czytaj więcej
Powagosław

Hybryda dla konserwatystów. Hybryda, która nie krzyczy, że jest hybrydą swoim awangardowym wzornictwem. Ale bardziej konwencjonalny design też może być atutem, zwłaszcza przy niezłej cenie.

~Powagosław
Luzacjusz

Rozumiem ideę, nie rozumiem, dlaczego przy jej realizacji Hyundai uparł się, by konkurencję dla Priusa budować, robiąc brzydszą wersję swojego modelu Elantra. No i ta tylna szyba… Co to jest? Okno na poddaszu?

~Luzacjusz

Oceny Hyundai IONIQ

Liczba ocen: 22
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~abc
Hyundai IONIQ
Plug-in 1.6 GDi 141KM 104kW
Bardzo dobre spalanie. Spokojna jazda na drodze krajowej to spalanie rzędu 1,2l-trochę więcej jak 100 km (chociaż przy pierwszych 100 km, można osiągnąć 0,9l ). Zasięg na samym elektryku ok. 65-70 km (dopiero w tym przedziale pojawia sie informacja o przejściu w tryb hybrydowy i załącza się silnik spalinowy, temp. powietrza ok. 20 stopni). W komputerze znalazłem wpis o dystansie 280km i średnim spalaniu 4,1l (czyli przejechane 60 na prądzie + 280 na benzynie, co oznacza, iż spalanie było ok. 5l bez uwzględnienia prądu) Pozostaje kwestia przeglądów ze względu na warunki gwarancji.
Dodane 5 miesięcy temu
4,7
~Piołs
Hyundai IONIQ
Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW
Miałem kupić talismana w dieslu, jednak usterkowość renault zmieniła mój wybór. Jonik okazał się dużo lepszy niż się tego spodziewałem. Dobrze się prowadzi, jest bardzo cichy , a spalanie to największa zaleta :). Przesiadłem się z ponad 200 konnej alfy 159 turbo-benzyna. Ogólnie alfa oczywiście dużo mocniejsza i lepiej się prowadzi - najlepiej :D , ale 10l łyka bez zastanowienia. Jonik bardziej komfortowy, cichszy , lepiej wyposażony, większy w środku(choć bryła mniejsza), no i to spalanie - to było główne kryterium.
Dodane 4 lata temu
4,6
~gwito
Hyundai IONIQ
Electric Facelifting Elektryczny 136KM 100kW
Kupilem polroczne auto z 2020 roku z przebiegiem 15 000 km. Wybralem ten model poniewaz w kategorii kompaktorych aut elektrycznych gdzie glownymi konkurentami sa Leaf II oraz e-Golf, Hyundai wyroznia sie bardzo dobrym stosunkiem ceny do zasiegu, komfortu i wyposazenia. Postaram sie zeby moja ocena byla w miare merytoryczna i obiektywna chociaz rzecz jasna to trudne bo w koncu wybralem Hyundaia a nie inny konkurencyjny samochod. Bede dodawal obserwacje w miare pokonywania kolejnych tysiecy km. Poki co zrobilismy nim 3000 km i pare rzeczy juz mozna powiedziec... Dodam ze jest to wersja Premium bez szyberdachu a auto uzytkujemy jako rodzina 2+2 na co dzien. Zeby nie bylo tak cukierkowo to napisze ze najwiekszym minusem tego auta jest czas ladowania CCSem. Majac do dyspozycji ladowarki o mocy 100-150 kW i tak nie skorzystamy z szybkiego ladowanie. Realnie hyundai 'przyjmie' 30-40 kW a to oznacza dosc dlugie postoje w trasie. Kupilem auto majac swiadomosc tych ograniczen ale moim zdaniem Hyundai mogl sie bardziej postarac tymbardziej ze w starszym modelu 28kWh ladowanie bylo szybsze... Wydaje mi sie ze przewazyla strategia marketingowa w kontekscie modelu Kona dostepnego z pakietem 64 kWh. Gdyby ioniq mial tak duza baterie to moglby napsuc krwi Tesli 3...
Dodane 5 lat temu
Średnie spalanie dla Hyundai IONIQ
3,1 – 4,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Hyundai IONIQ
Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW
Witam. Bardzo proszę nie zbaczać na poprzednie komentarze użytkowników (przeczytałem wszystkie). Jestem zainteresowany zakupem i wypożyczyłem w/w samochód. Moje wnioski są jednoznaczne: samochód może być bardzo ekonomiczny w mieście i na trasie. Przede wszystkim przed wydaniem opinii proszę o lekcję jazdy hybrydą, aby nie wprowadzać nikogo w błąd. Otóż, z salonu do domu o godzinie 12 w południe dystans ok 35km w zatłoczonym mieście 4,4 l/100 km. W większości jechałem na napędzie elektrycznym. Faktem jest, iż kierowca musi wcześniej reagować (tzn puszczać gaz lub hamować), powrót trasą ok 5km (okrężna droga) prędkość maks. na autostradzie 140km/h. Spalanie wzrosło do 5,5 przy teście w trybie sport, przy utrzymywaniu tej prędkości na tempomacie spadło do 5,3l/100km. Samochodem zrobiłem w sumie ok 4000 km, przebieg auta 45000. Jeśli twierdzisz, że kupisz hybrydę i oszczędzisz na paliwie to jesteś w błędzie. Ale użytkownicy wypowiadający się w większości nie potrafią hybrydami jeździć. Polecam przejechać się osobiście. Rozpędzanie samochodu w granicach eko nie należy do przyjemnych. Ale w mieście inaczej się nie da. Jeśli dla kogoś to mało to może musi spróbować swoich sił na torze... Nie ma potrzeby szybciej przyspieszać w mieście. Dla mnie auto super. Uważam, że jestem w stanie w mieście zejść poniżej 3l/100km.
Dodane 7 lat temu
4,8
Hyundai IONIQ
Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW
Witam. Bardzo proszę nie zbaczać na poprzednie komentarze użytkowników (przeczytałem wszystkie). Jestem zainteresowany zakupem i wypożyczyłem w/w samochód. Moje wnioski są jednoznaczne: samochód może być bardzo ekonomiczny w mieście i na trasie. Przede wszystkim przed wydaniem opinii proszę o lekcję jazdy hybrydą, aby nie wprowadzać nikogo w błąd. Otóż, z salonu do domu o godzinie 12 w południe dystans ok 35km w zatłoczonym mieście 4,4 l/100 km. W większości jechałem na napędzie elektrycznym. Faktem jest, iż kierowca musi wcześniej reagować (tzn puszczać gaz lub hamować), powrót trasą ok 5km (okrężna droga) prędkość maks. na autostradzie 140km/h. Spalanie wzrosło do 5,5 przy teście w trybie sport, przy utrzymywaniu tej prędkości na tempomacie spadło do 5,3l/100km. Samochodem zrobiłem w sumie ok 4000 km, przebieg auta 45000. Jeśli twierdzisz, że kupisz hybrydę i oszczędzisz na paliwie to jesteś w błędzie. Ale użytkownicy wypowiadający się w większości nie potrafią hybrydami jeździć. Polecam przejechać się osobiście. Rozpędzanie samochodu w granicach eko nie należy do przyjemnych. Ale w mieście inaczej się nie da. Jeśli dla kogoś to mało to może musi spróbować swoich sił na torze... Nie ma potrzeby szybciej przyspieszać w mieście. Dla mnie auto super. Uważam, że jestem w stanie w mieście zejść poniżej 3l/100km.
Dodane 7 lat temu
6,5
Hyundai IONIQ
Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW
Kupując niniejszy samochód zdawałem sobie sprawę z faktu,że szacowane spalanie podawane przez producenta można włożyć między bajki. Po 4000tys. KM spalanie wygląda następująco: jazda tylko po mieście w korkach 5 litrów; jazda miasto 50/50 obwodnica 5,5-6 litrów; jazda autostradami tempomat 140KM/H 6-6,5 litrów. Wszystko powyżej prędkości 140 spalanie do 8,5... Samochód twardy i przy prędkościach powyżej 120 głośny. Typowa klasa C. Być może samochód spala poniżej 5 ale napewno nie można tego nazwać jazdą...
Dodane 8 lat temu
Hyundai IONIQ

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów