Szukaj

Informacje o Hyundai Kona I Crossover

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Kona to produkowany od roku 2017 mały miejski crossover SUV (segment I). Pozycjonowany jest poniżej Tucsona i jest pierwszym mini SUV koreańskiej marki i zarazem najmniejszym samochodem Hyundaia w tym segmencie. Model został zaprojektowany przez Luca Donckerwolke’a, a jego pierwowzorem koncepcyjnym był prototyp z roku 2014 – Hyundai Intrado. Hyundai Kona zbudowano na platformie podłogowej Hyundaia i20 II generacji. Nazwa modelu odpowiada jednemu z regionów na Hawajach, co jest stosowane w nazewnictwie SUV-ów Hyundaia już od jakiegoś czasu (Veracruz, Creta, Santa Fe czy Tucson). Samochód wejdzie w skład bardzo konkurencyjnego segmentu, w którym model C-HR Toyoty odniósł ostatnio ogromny sukces (wcześniej podobny sukces odniósł Nissan Juke), a teraz chęć na jego powtórzenie ma podobnych gabarytów francuski crossover Citroen C3 Aircross.
czytaj więcej
Powagosław

Ciekawe uzupełnienie w katalogu SUV-ów Hyundaia. Stylistycznie można doszukać się wpływów Citroena czy Jeepa, ale – przede wszystkim i już na pierwszy rzut oka – można rozpoznać Hyundaia. W tym segmencie chyba najładniejszy model.

~Powagosław
Luzacjusz

W Hiszpanii Mitsubishi zmieniało nazwę modelu Pajero, bo słowo to oznaczało w języku hiszpańskim onanistę. A teraz przeczytajmy zwrot „Hyundai Kona”. Może w Korei nie znają polskiego, może ich to nie obchodzi. Może dlatego, że ten samochód, przy całej kuriozalności SUV-ów segmentu B, wcale nie kona. Wręcz przeciwnie.

~Luzacjusz

Hyundai Kona I Crossover – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4165 mm
Szerokość 1800 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2090 mm
Wysokość 1550 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1565 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Rozstaw kół - przód 1575 mm
Rozstaw kół - tył 1584 mm
Zwis przedni 845 mm
Zwis tylny 720 mm
Prześwit 171 mm
Prześwit 4x4 210 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1005 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 961 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1409 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1385 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1143 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 361 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 80 kg
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Artek
Hyundai Kona I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Po trzech latach użytkowania mogę śmiało powiedzieć, że był to dobry zakup. Średnie spalanie z tego okresu (26000 km) to 5 l/100km. Jazda po różnych drogach, większość po powiatowych, miasto i szybkiego ruchu. Najlepiej wypada spalanie jeśli się przejedzie powyżej 10 km i zdąży się rozgrzać silnik, wówczas spalanie przy spokojnej jeździe oscyluje w okolicach 4,0 -4,4 l/100km. Bez problemu można jechać w dłuższą podróż w cztery osoby - miejsca jest dość dla osób, ale brakuje na bagaże, więc trzeba zaopatrzyć się w kufer na dach.
4,5
~Adam
Hyundai Kona I
Crossover 1.6 CRDi 136KM 100kW
jedyną wadą są dość głośne 18 calowe koła. Nie wiem czy mniejsze rozmiary są cichsze i czy napęd na 4 łapy ma na to wpływ. Silnika 1,6 CRDI 136 KM praktycznie nie słychać, natomiast opony są trochę uciążliwe. Pozostałe elementy bez zarzutów. 320 niutonów robi dobrą robotę przy przyspieszaniu. Średnie zużycie paliwa na 12 tys. km to 6,2 litra. Przy grzecznej jeździe schodzi do 5l/100, przy bardzo dynamicznej potrafi spalić 8,5l/100. Przy prędkościach autostradowych 140 - 160km/h spalanie w granicach 6,5 - 7L/100. Jak na razie wszystkie podzespoły OK. Ogólnie auto nawet dla wymagającego klienta baaaardzo zacne. Cena w tej wersji trochę straszy. Z dodatkowym zestawem kół, ubezpieczeniem, hakiem, powłoką ceramiczną 125000. Niemniej z perspektywy 7 miesięcy użytkowania jestem bardzo zadowolony.
4,5
~warszak
Hyundai Kona I
Crossover 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Silnik rewelacyjny jeżeli chodzi o osiągi szczególnie w trybie sport (comfort i eco nie za bardzo się od siebie różnią). W trybach comfort i eco trzeba sie prosić, żeby auto przyśpieszało poprzez mocniejsze wciskanie gazu, nie jest to uciążliwe ale jak potrzebujesz mocniej przyśpieszyć to czuć jak samochód zastanawia się czy aby na pewno ma to sens. Przy trybie sport jest na odwrót samochód sam prosi, żebyś wdepnął choć odrobinę gazu więcej, żeby mógł pokazać pazur. Tak czy siak silnik 5/5 nawet brzmienie 4 cylindrów jest akceptowalne. Spalanie tutaj niestety kuleje auto pije jak smok, na pocieszenie dodam, że przy najmniej u mnie licznik spalania przekłamuje na korzyść kierowcy i tak np: trasa łódź-zielona góra i spowrotem na wyświetlaczu 8.8l/100km według dystrybutora 7,9l/100km, (przy 140kmh pokazuje 10,4L/100km przy 120km/h pokazuje 8.5L/100km, obroty przy 140 ~2800obr/min - to tak w ramach ciekawostki), jazda po Łodzi może nie w największych korkach ale jednak w godzinach szczytu na komputerze 10.8L/100km w rzeczywistości 10.2L/100km/h - więc jest słabo ale na szczęście według dystrybutora nie aż tak tragicznie). dodam jeszcze, że jeżdżę na kapciach R18 235 może na R17 215 byłoby z pół litra mniej? Skrzynia biegów szybka, prawie bez odczuwalna, dałbym 5/5 niestety ma jedną wadę na zimnym silniku przez pierwsze 3km autem szarpie jakby nie do końca załączało się sprzęgło niby tak mają dwu-sprzęgłowe skrzynie ale jest to delikatnie mówiąc irytujące, jak się auto nagrzeje, a raczej olej w skrzyni to odpukać na razie zero zastrzeżeń. Jako, że mam wersje premium to jest w aucie wszystko oprócz szyberdachu i wentylowanych siedzeń i muszę przyznać, że gadżetów jest masa, super wyświetlacz hud, monitorowanie martwego pola, ostrzeganie przed autami jadącymi prostopadle do nas w momencie kiedy wyjeżdżamy z miejsca parkingowego, ładowarka indukcyjna, bardzo dobra navi sporo schowków, kamera cofania dynamiczna itd. Minusem jest brak pamięci ustawień fotela elektrycznego (tutaj w sumie wielki minus dla kony za to bo np w takim tusconie to jest) i nie działa u mnie system ostrzegający o przeszkodzie czy to człowiek na pasach czy auto które stoi nie ważne jak ustawię czułość sensora. Miejsca dla 2 osób dorosłych + małe dziecko jest na styk ale przy moim 183cm mieszczę się z minimalnym zapasem (ale jednak) z fotelikiem dziecka za plecami. W 5 osób też da się jechać. Bagażnik z jednej strony bardzo pojemny ze względu na możliwość obniżenia podłogi o 5cm plus jeszcze kolejne miejsce pod obniżoną podłogą (dotyczy auta z zestawem naprawczym) z drugiej strony kiedy chcemy przewieźć większy gabaryt np koło od rowera 29cali to przy pierwszym poziomie podłogi w bagażniku niestety nie wejdzie, pal licho jak trzeba przewieźć taką rzecz samemu można podłogę obniżyć i styropian wrzucić do środka samochodu ale jak np jedziemy w 4 osoby to jest zonk. Dużo widzę osób narzeka na wyciszenie, dla mnie po przesiadce z alfy 159 nie widzę jakiejś strasznej różnicy, przy 140km/h nie jest może super cicho ale też nie przesadzajmy spokojnie można rozmawiać z pasażerem obok i z tyłu więc albo ktoś się przesiadł z a6/a8 albo ludzie delikatnie mówiąc przesadzają (biorąc pod uwagę, że to taka klasa między B a C) ja mogę wyciszenie ocenić na 3+/5. Trochę za bardzo jest też czuły układ wspomagania przy niskich prędkościach ale to można się przyzwyczaić po czasie, napęd 4x4 nie za bardzo miałem kiedy wykorzystać ale na deszczu nawet przy mocnym ruszaniu nie uświadczy się uślizgu kół więc generalnie ok. Auto ma dwa lata więc na razie brak problemów z blachą nawet nie widać specjalnie jakiś zarysowań, zmatownień itp. Widoczność wydawać by się mogło, że przez dosyć małe okna szczególnie tylną szybę jest słaba ale to tylko może tak wyglądać z zewnątrz w środku jest bardzo przyzwoicie. Fotele wygodne lepsze niż w (s-maxie II ) czy (x5 II) gorsze niż w alfie 159 (swoją drogą do tej pory najlepsze pod względem wygody na długie trasy w jakich siedziałem były fotele w alfie). Reasumując auto polecam u nas się sprawdza jako główne auto w rodzinie, przy 2+2 jeżeli dzieci będą bez wózków też da radę. Jedyne co trzeba przemyśleć to skrzynia biegów zarówno manual jak i automat do najbardziej bezawaryjnych nie należą (niestety dwusprzęgłowa skrzynia na suchych sprzęgłach) więc jeżeli ktoś jest w stanie zaakceptować, że może w przyszłości przy w zależności od źródeł 80-120tys/km pojawią się problemy ze skrzynią to warto rozważyć zakup tego auta szczególnie w wersji Premium (wtedy ciężko znaleźć auto tak wyposażone i młode za taką kwotę).
Średnie spalanie dla Hyundai Kona I Crossover
5,4 – 8,2
l/100 km
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Hyundai Kona I
Crossover 1.6 CRDi 136KM 100kW
Test wykonany na trasie Katowice- Łódź - Kielce - Katowice. Auto jest nowe (tydzień temu odebrane) więc nie jeżdżę na razie zbyt dynamicznie. Na trasie 120km/h miejscami 130 maksymalnie. W tym sporo w korkach na Gierkówce oraz jakieś 100km po Łodzi. Poza tym raczej spokojna jazda. Jak będzie dalej trudno wyczuć. Czas pokaże. Na razie prowadzenie i ogólne zadowolenie na poziomie bardzo wysokim. Systemy bezpieczeństwa pięknie działają. Napędu 4x4 jeszcze nie było okazji wypróbować w pełni. Napęd typu 4WD. Nie wiem czemu nie ma takiej opcji wyboru przy dodawaniu raportu.
8,9
Hyundai Kona I
Crossover 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Po 65tys km komputer pokazuje 9.3 średnie spalanie. Daje dużą frajdę z jazdy, nie zastanawiam się nad trakcją przy ruszaniu czy włączaniu się do ruchu, napęd 4wd-dct i 170 koni (w mojej wersji) robi robotę. W trybie sport spalanie 11 cały czas i w zimie również. To nie jest oszczędne auto ale za miastem przy 80-90 5.7/100 wystarczy.
8,8
Hyundai Kona I
Crossover 1.6 T-GDI 177KM 130kW
177km świetnie się tym jeździ jednak spalanie ma duże. Tempomat ustawiony na 155km spalanie 12,5l (trasa ponad 100kilometrów) .Przy 135 km/h już koło 9l. Komputer średnie spalanie przy przejechaniu 5 tyś km wykazuje 8,5l

Usterki Hyundai Kona I

Liczba wpisów: 13
check, lekkie falowanie silnika
  • Hyundai Kona I Crossover 1.0 T-GDI 120KM 88kW 2017-2020
  • układ wydechowy
  • 88 tys. km
Witam, mam problem z check engine: błąd P0420 nieska skutecznosc katalizatora oraz lekkie falowanie silnika na biegu jałowym(czasem drobne drgania silnika). Odnośnie błędu to kat sprawdzony i jest ok, sonda niby tez chociaz mechanik powiedzial ze ona daje raz wiecej paliwa a raz mniej stad te falowanie obrotow. obroty schodza na +- 30 obrotow to nie sa jakies duze spadki. błąd pojawia sie co ok 4/5dni. Odnośnie kata to mam go przedmuchać bo jest zamulony (krótkie odcinki). W silniku dużo nagaru. Po 2 miesiacach olej czarny juz drugi raz wymieniłem. Czy ktos zmaga sie z takim problemem? Każdy mowi ze TTTM bo to 3 cylindry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
silnik pracuje jak traktor
  • Hyundai Kona I Crossover Facelifting 1.0 T-GDI 120KM 88kW od 2021
  • silnik
  • 7 tys. km
Witam, samochód zgłaszam już 7 raz do serwisu w Szczecinie na pracę silnika jak traktor. Jako dowód przy każdym zgłoszeniu załączam filmiki przeze mnie nagrane z tym zachowaniem samochodu. Objawy: podczas uruchamiania silnika na ustawieniu skrzyni na P, samochód załącza silnik, który cały trzęsie się, pracuje głośno jak traktor, kosiarka. Raz nie można zmienić biegu innym razem ja ostatnio tak na D, ale samochód póki nie uspokoi się, nie odjedzie, Wymieniono mi za pierwszym razem świece, cewki, za drugim razem koło zębate i kpl. sprzęgła. Teraz sugeruje mi się, że zakup paliwa na stacjach Orlen, może powodować takie zachowanie samochodu. Samochód kupiony w listopadzie 2022r. Odradzam zakup tego modelu ze skrzynią automatyczną. Serwisowi nie zależy na wykryciu i naprawie samochodu. Bez filmów nagranych samochód nie przyjęto by do serwisu. Naprawa kilka razy polegała na podłączeniu komputera do samochodu, tego samego dnia lub następnego i przy braku błędów dla formalności wydaniu samochodu po kilku dniach.
Problem rozwiązany
1 komentarz
silnik pracuje jak traktor
  • Hyundai Kona I Crossover
  • silnik
  • 4 tys. km
Odradzam kupno tego samochodu. Usterka występuje w różnych okresach czasu. W ciągu 9 miesięcy wystąpiła 6 razy. Objawy przy uruchomieniu samochodu w pozycji P samochód bardzo głośno pracuje jak traktor, silnik chce wyskoczyć z mocowań. ASO w Szczecinie nie potrafi lub nie chce zlikwidować tej wady. Do teraz z tym się męczę. Dziś znowu miałem ten problem. Naprawa polega na przyjęciu samochodu do naprawy na podstawie za każdym razem filmu nagranego z tym problemem. Ma 4 filmiki. Procedura ASO przyjęcie samochodu, podłączenie go do komputera i stwierdzeniu brak złych odczytów, brak usterki. Przetrzymaniu samochodu na parkingu, tu jest różny okres ostatnio 14 dni. Podczas tego okresu, ani razu więcej nie podłączano samochodu pod komputer, Otrzymałem za każdym razem jeden raport z podłączenia pod komputer. Raz zapobiegawczo wymieniono świece, cewki twierdząc że na jednej był nagar. Sprawa zakończy się prawdopodobnie w sądzie. Odradzam kupowania tego modelu z silnikiem 1,0.
Oczekuje na rozwiązanie
Hyundai Kona I Crossover