Szukaj

Informacje o Hyundai Santa Fe IV

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Santa Fe czwartej generacji wyróżnia się nowatorskimi rozwiązaniami zwiększającymi bezpieczeństwo, a także zmienioną stylistyką nadwozia. W modelu, by zminimalizować ryzyko kolizji i poprawić bezpieczeństwo, rozbudowany został system ostrzegania o ruchu poprzecznym. Takie rozwiązanie sprawiają, że kierowca np. wyjeżdżając z miejsca parkingowego o zmniejszonej widoczności jest dźwiękowo ostrzegany o nadjeżdżającym pojeździe. Oprócz ostrzegania sygnałem dźwiękowym, system także zatrzyma auto w przypadku zagrożenia kolizją. Santa Fe został przez Hyundaia wyposażony w pełny pakiet systemów bezpieczeństwa (pod nazwą technologiczną „Smart Sense”), także w „Rear Occupant Alert” – nowoczesne rozwiązanie, które ma za zadanie monitorowanie obecności pasażerów na tylnych siedzeniach oraz przypominanie kierowcy przy wysiadaniu, o ich pozostawieniu.
czytaj więcej
Powagosław
Santa Fe chce być konkurencją dla SUV-ów premium i choć na razie to raczej alternatywa, pragnienia Hyundaia nie są bezpodstawne. Santa Fe wygląda znakomicie. Model wyrósł na jednego z najładniejszych w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreański samochód, meksykańska nazwa, europejski styl – to się nazywa globalizacja. Dodajmy, że Santa Fe od początku istnienia najlepiej sprzedaje się w USA. Teraz Europejczycy też chyba zaczną kupować to auto, bo każdy chciałby mieć taką ładną zabawkę. ~Luzacjusz

Nowy Hyundai Santa Fe

Cena od: 187 900 PLN
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny

Wybrane oceny

5,0
~Piotr
Hyundai Santa Fe IV
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Moim zdaniem auto swietne pod względem komfortu, przestronności, wszechstronności i ekonomiczności. Super auto rodzinne. Przesiadłem się z Mazdy CX-5 z 2019 2.5 AWD bo auto jest po prostu pojemniejsze, ma duże wygodne fotele, dużo miejsca z tyłu i ogomny bagaznik. Nasza rodzina 2+1 uwielbia to auto do podróżowania. Super wygodne auto, bardzo dobrze wygłuszone, dynamika silnika może nie powala wartościami na papierze dla auta o wadze prawie 2 ton (wersja platinum z panoramicznym dachem), ale w rzeczywistości jest bardzo elastyczne na trasie. Wyprzedzanie jest bezproblemowe w przedziale 80-130 nawet mocno załadowanym autem. Komfort jazdy tym autem czy to na krajówkach czy autostradzie zaskakuje kazdego pasażera, który podróżował ze mną, auto po prostu płynie. Pewnie się prowadzi, nie wychyla się za bardzo na zakrętach, jedzie się pewnie. Poprzednia Mazda była bardziej twarda, może przez to wrażenie pewności prowadzenia było inne ale kto co lubi. Mi Santa Fe bardzo pasuje. Co do wspomnianych przez innych użytkowników hamulców. Kupowałem auto jako 4 letnie przy przebiegu 77tys km, obecnie auto ma lat 6 i 121tyś. Zaraz po zakupie wymieniłem w ASO tarcze z przodu wraz z klockami bo już biły a poprzedni właściciel oddal auto do salonu w rozliczenie i wziął nowe w hybrydzie. Więc tak, z czasem się zużywają. Czy szybko, nie wiem po 45 tyś kilometrów zmienione tarcze są nadal w bardzo dobrym stanie według ASO. Jeżeli kogoś dziwi zmiana tarcz po 3 latach to trudno, mnie nie dziwi w obu mazdach (CX-5 i 6) 3 serwis gwarancyjny przy ok 60tys km ma w zakresie wymianę tarcz z przodu;), tak więc dla mnie to nie było akurat zaskoczenie. Co do innych awarii, w zasadzie to miałem jedną, uszkodził się czujnik dozowania adblue, co skutkowało wizta w serwisie. Nie było sytuacji, w której auto odmówiłoby współpracy na przestrzeni tych 45tys km odkąd je mamy a także nie wynika to w żaden sposób z historii serwisowej auta (120tys km). Mam nadzieję, że sie to nie zmieni i patrząc po przebiegach sprzedawanych egzemplarzy raczej jeszcze nam auto długo posłuży. Auto, tak jak wspomniałem to król wszelakich tras, pali przy tym naprawdę mało jak na swoje gabaryty. Moje średnie spalanie z 45tyś km to 7.5. W trasie krajówkami 90-110 w kompecie rodzina z bagażami 6.5-7.2. Autostrada z tempomatem 140 rodzina i maly bagaż z klimą 7.5. Trasa z rodziną do Chorwacji z przyczepą kempingowa DMC 1500 średnia 8.5-9 w zależności czy z klimą czy bez na dystasie 2500 km. W mieście srednio 8 do 9, w korkach więcej a minumum jakie osiągnąłem tym autem to 5.1 w trasie kiedy sprawdzałem jak nisko da się zejść. Generalnie jest wyśmienicie. Autem jeżdżę również w słabo dostępne tereny na biwaki, więc pod kątem możliwości w terenie z błotem prawie pod progi też jest bardzo dobrze. Owszem nie jest to auto terenowe ale dostępny prześwit oraz napęd 4x4 z funkcją zablokowania napedu na dwie osie do pewnej prędkości a także asystent zjazdu z wniesienia daje rade. VW California 4motion w tych samych warunkach już ześlizgiwała się z górki w tych samych błotnistych warunkach. Jestem bardzo zadowolony i polecam.
Dodane 3 miesiące temu
4,7
~wrm25
Hyundai Santa Fe IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Fajne i praktyczne auto dla rodziny, także tej większej. Mnóstwo miejsca w kabinie i bagażniku. Pod podłogą bagażnika dodatkowa przestrzeń w kilku wydzielonych pojemnikach - naprawdę można się w Santa Fe zapakować na długi wyjazd ;-). Auto jest wielkie, ale zarazem bardzo zwrotne, pomagają kamery 360st (polecam) które mają jeden z najlepszych obrazów jakie dotychczas widziałem. Jak się jeździ... jak to hybrydą - spod świateł jak elektrykiem, po mieście bardzo oszczędnie, na autostradzie przyjemnie ale drogo ;-)
Dodane 9 miesięcy temu
5,0
~Jarek
Hyundai Santa Fe IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Auto wybrane ze względu na bardzo bogate wyposażenie, skrzynię hydrokinetyczną (a nie wyjącą CVT jak u konkurencji), cenę adekwatną do wyposażenie a nie narzut za nazwę marki. Dodatkowo po zmierzeniu hałasu w środku i z porównaniu z konkurencją to Santa Fe może być porównany z konkurencją która kosztuje powyżej 400 tyś aby jakość była porównywalna. Tak samo wyposażenie Santa Fe za 250 tyś można otrzymać w konkurencji ale za kwotę 400 tyś. Zakup przemyślany i polecam innych porównać, przejechać się różnymi samochodami aby podjąć decyzję.
Dodane 11 miesięcy temu
Średnie spalanie dla Hyundai Santa Fe IV
6,9 – 7,0
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Hyundai Santa Fe IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Przejechałem 80.000 km w 2 lata, więc już mogę powiedzieć coś więcej. Silnik pomimo swojej niewielkiej pojemności naprawdę daje radę - nawet na autostradzie przy prędkościach 140-160 km/h komfortowo nabiera prędkości. Auto jest bardzo duże, a mimo to w mieście (Wrocław) spokojnie można osiągnąć wyniki typu 5,5-6 litrów bez specjalnego wysiłku. Problem zaczyna się na autostradzie. Przy 140 km/h spalanie to 10-11 litrów. Średnią z 15.000 km mam 8.3 litra. Trasa Wrocław - Włochy w obie strony i jazdą nie miejscu w 4 dorosłę osoby zapakowane pod sam sufit 8.0 litra przy prędkościach dopuszczalnych + 10 km/h.
Dodane 11 miesięcy temu
6,3
Hyundai Santa Fe IV
SUV PHEV 1.6 T-GDI PHEV 265KM 195kW
Dla hybryday plug in opdanie zużycia paliwa jest nieco skomplikowane. Do 50 km można jechać bez paliwa :-), pózniej komputer zaczyna dodawać te 50 km i 0 zużytego paliwa do przejechanych kilometrów. Średnio bez baterii w trybe tylko hybryda trzeba liczyć okolo 6,6 l/100km. Na razie nie udało mi się zużyć więcej jak 6,8l na 100km. Baterię ładuje raz na tydzień. ps. samochód rozpędza się naprawdę bardzo płynnie i bez wysiłku, oczywiście nie jest to sportowy wóz typu porsche 911, ale dla rodziny naprawdę daje radę.
Dodane 4 lata temu
8,1
Hyundai Santa Fe IV
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Nie jest to może demon oszczędności ale proszę wziąć pod uwagę, że masa auta wynosi 1967 kg bez szyberdachu i 3 rzędu siedzeń oraz bez pakietu inspiration. Dane dotyczą silnika 2.0 185 KM automat 4x4. Jazda na krótkich odcinkach "wokół komina" od sklepu do sklepu to spalanie dochodzi do 13—14l. Silnik nierozgrzany a trasy krótkie i blisko. Prędkość na autostradzie przy 140km spalanie ok 8,5-9l. Na trasie lokalnej powiatowej do 90km/h przy oszczędnej jeździe można zejść poniżej 6l. Średnia z kilku miesięcy wynosi ok 7,6-7,8l. Jak na 2 tonowe auto z napędem na 4 i automacie nie jest źle.
Dodane 5 lat temu
Czujnik temperatury spalin
  • Hyundai Santa Fe IV SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2018-2020
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W ciągu 5 lat użytkowania, po przejechaniu 96 tyś. km: - dwa razy czujnik temperatury spalin - za każdym razem po ostrej jeździe z zalanym dodatkiem do paliwa czyszczącym DPF. Za ostatnim razem serwis zamontował jakiś nowy, lepszy i póki co bez problemów, także po ostrej jeździe z dodatkiem czyszczącym DPF. Wymiana na gwarancji, ale jakby co koszt nowego to z 200 zł i samemu można zrobić. - zawór EGR - auto całkowicie straciło moc w trakcie jazdy, przypadkiem to było jakieś 15km od ASO, w ostatnim miesiącu gwarancji przy 90k, wymienili na nowy, nowy oryg zawór z wymianą w ASO to ok 2000 zł Poza tym całkowicie nic się z autem nie dzieje. Oczywiście wymiana oleju w silniku co 15k, w skrzyni co 80k, przy 120k planuje czyszczenie DPF.
Dodane 10 miesięcy temu
Klapa bagażnika
  • Hyundai Santa Fe IV SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2018-2020
  • części blacharskie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Auto przejechanie od Stycznia 2020r 6000 tyś kilometrów klapa bagażnika chodzi jak chce ,otwiera się do połowy i koniec nie mówiąc już o zamknięciu. Byłem na serwisie i nie dostałem żadnej informacji .
Dodane 5 lat temu
Światła mijania.
  • Hyundai Santa Fe IV SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2018-2020
  • instalacja elektryczna
  • 32 tys. km
Mam problem, którego nie jest w stanie rozwiązać serwis, światła mijania - krótkie, świecą na max 20m do przodu. Servis nie stwierdził żadnych nieprawidłowości, brak błędów świtała wyregulował i dalej nie można jechać szybciej niż 50km ponieważ nic nie widać na drodze. Odcina wiązkę światła ostrym cieniem i koniec.
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hyundai Santa Fe IV

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów