Szukaj

Test euroncap Hyundai Santa Fe 2.2CRDi

Hyundai Santa Fe 2.2CRDi
2018
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
1950 kg
Wynik testu
94%
Ochrona dorosłego
88%
Ochrona dziecka
67%
Zabezpieczenie przechodnia
76%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

39.5 pkt | 94 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Hyundai pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla kierowcy oraz dobra i dostateczna dla tylnego pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą, odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kierowcy. Niestety, kurtynowa poduszka powietrzna została przytrzymana przez wykończenie słupka C i nie napełniła się prawidłowo. Ponadto, podczas napełniania na poduszce zauważono rozdarcie. Hyundai zbadał rozdarcie i zmienił sposób mocowania poduszki w samochodach będących w produkcji oraz ogłosił akcję serwisową dla wszystkich samochodów z panoramicznym dachem. Właściciele są zachęcani do zabrania swoich samochodów do serwisu, kiedy zostaną o to poproszeni. Próba bocznego zderzenia z barierą została powtórzona ze zmienionym mocowanie poduszki powietrznej i rozdarcie nie wystąpiło. Natomiast poduszka nadal nie napełniła się prawidłowo i ochrona głowy kierowcy, w próbie bocznego zderzenia z barierą oraz z słupem, została obniżona do dostatecznej. Próby przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Natomiast geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała bardzo słabą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
7,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,8pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,3pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43.2 pkt | 88 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub dostateczna, z wyjątkiem szyi manekina dziecka 10-letniego, której ochrona, w oparciu o odczyty z manekinów dotyczące naprężeń szyi, została oceniona jako mierna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Santa Fe jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,2pkt

Uderzenie z przodu
15,2 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KidfixXP II SICT
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Nania Dream
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

32.2 pkt | 67 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub dostateczna, z kilkoma obszarami bardzo słabej ochrony na podszybiu oraz słupkach przednich. Ochrona nóg pieszego była dobra lub dostateczna, podczas gdy ochrona miednicy była dobra lub mierna. System AEB wykazał się dostateczną skutecznością działania w próbach reakcji na pieszych, ale w przypadku scenariuszy z rowerzystami była ona mierna.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
6,8 pkt
Głowa
15,1 pkt
Miednica
5,0 pkt
Nogi
5,3 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
25,4 pkt
AEB Pieszy
4,1pkt
AEB Rowerzysta
2,7 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.9 pkt | 76 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy prędkościach pozamiejskich, unikając lub łagodząc kolizje we wszystkich scenariuszach testu. Asystent pasa ruchu pomaga powstrzymać samochód przed opuszczeniem pasa ruchu, ale również jest zdolny do interwencji w bardziej krytycznych sytuacjach alarmowych. Ustawiany przez kierowcę ogranicznik prędkości pomaga utrzymać kontrolę nad prędkością samochodu. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla wszystkich miejsc, włącznie z miejscami w trzecim rzędzie.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
3,3 pkt
Przypominacz o pasach
2,9 pkt
Systemy AEB
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Forward Collision-avoidance Assist (FCA)
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry