Szukaj

Informacje o Hyundai Sonata IV Sedan

Lata produkcji: 2005 – 2007
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1988 roku. Następca Hyundaia Stellara, początkowo stworzony z myślą o rynku amerykańskim. Projektantem Sonaty I był Giorgetto Giugiaro. W Europie debiutował od drugiej generacji zaprezentowanej w 1993 roku. W Polsce pojawił się dopiero razem z wprowadzeniem czwartej, najnowszej ewolucji w 2005 roku. Od 2008 roku Sonata dostępna jest w wersji po faceliftingu. Na innych rynkach model znany jest również jako Hyundai NF (Rosja), Embera (Indie) i Sonica (Włochy).
czytaj więcej
Powagosław
W porównaniu z poprzednim modelem jest przełom. W porównaniu z pędzącą do przodu konkurencją – przełomu nie ma. O ile stylistycznie Sonata jest poprawna, to jakość detali razi i odstrasza. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziwię się, że w Hyundaiu nie poszli na całość i nie nazwali tego auta Mozartem albo Beethovenem. Z Sonatą ma on tyle wspólnego, co Mandaryna ze śpiewaniem. Bardzo średnia ta Sonata. Choć Mandaryna i tak fałszuje bardziej. ~Luzacjusz

Hyundai Sonata IV Sedan – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 12 m
Długość 4800 mm
Szerokość 1832 mm
Wysokość 1474 mm
Rozstaw osi 2730 mm
Rozstaw kół - przód 1575 mm
Rozstaw kół - tył 1560 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1019 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 970 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1458 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1445 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 523 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie + Silnik

Wady

- Układ jezdny - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,7
~Looted
Sedan 2.0 CRDI 140KM 103kW
Hyundai Sonata IV
Kupiłem wersję Executive CRDI 2.0 z 2006 (skrzynia automatyczna) i był to najgorszy zakup w moim życiu. W ciągu dwóch lat na naprawy poszło paręnaście tysięcy. Awarie były tak różnorakie, że praktycznie nie do przewidzenia przy zakupie auta: oba mechanizmy szyby, klimatyzacja, trzy razy wymieniana uszczelka pod głowicą, dwa razy pompa paliwa, bak (łuszczyła się farba), czujnik temperatury spalin, czujnik stopu, wtryski i płytki popychaczy w silniku, intercooler - nie wliczam tutaj napraw związanych z eksploatacją, czyli zawieszenie, hamulce itp. Oczywiście model w Polsce mało popularny, więc mechanicy rozkładają ręce w kwestii części - wiele rzadszych trzeba szukać samego, sprowadzać z zagranicy, szukać na allegro czy olx. Auto gasło w trakcie jazdy, zaliczało już lawety, z trudem wytrzymywało kwartał bez jakiejś poważniejszej awarii. Do tego ekonomia (wbrew recenzjom) marna - w trasie 7l/100km, w mieście 12l/100km. Dla porównania mój Mustang (5.0 v8) pali 8l w trasie i 13l w mieście. Nigdy więcej diesla, nigdy więcej Hyundaia.
4,9
~Arek
Sedan 2.0 i 133KM 98kW
Hyundai Sonata IV
Tyle lat zmarnowałem w Audi A4 a tu za takie pieniądze trafił się Hyundai Sonata, którego mi wszyscy odradzali i polecali Passata. Nigdy więcej nie wróce do niemieckiej motoryzacji, która jest przereklamowana. Hyundai przez 5 lat zaoferował mi niezawodną eksploatacje, rzadko cokolwiek w nim się robi. Do tego bogate wyposażenie, miejsca sporo, idealne auto na długie trasy. Zjeździłem tym autem prawie całą Europe od Litwy po Portugalie i Hiszpanie. Te auto jeździ i nie chce się psuć pomimo, że robię mnóstwo kilometrów. Polecam każdemu zainteresować się tym autem bo oferuje o wiele więcej jak Audi czy Volkswagen. No chyba, że komuś nie pasuje znaczek to niech dalej się męczy z niemiecką technologią.
4,6
~Robi
Sedan 2.0 CRDI 140KM 103kW
Hyundai Sonata IV
Samochód bardzo tani w zakupie. Mega wygodny i obszerny jak na swoją klasę. Bagażnik bardzo pojemny, choć otwór załadunkowy, jak to w sedanie dość mały. Zużycie paliwa wg komputera od 4.9 do nawet 12 litrów, w zależności od nogi kierowcy. Jeżeli jedzie się spokojnie, to w mieście można zejść bez większego problemu do ok. 6 litrów na 100 km. Przez 2 lata użytkowania nic się nie zepsuło. Co do wad, denerwują trochę takie pierdoły jak wyłamana osłona przeciwsłoneczna kierowcy (nagminne w tych samochodach) i dość słabej jakości plastiki. Reszta ok. Pod maską też jest spokój. Dostęp do żarówek wystarczający aby samemu zmienić. Ceny części zamiennych raczej spoko, ale kupowałem tylko rozrząd i klocki. Posiadam jeszcze Mazdę i ceny w tym przypadku (nawet zamienników) są o wiele większe. Ogólnie polecam, bo auto jest przestronne, wygodne, ciche w środku, tanie w zakupie i w eksploatacji. Ze względu na brak prestiżu (znaczek na masce), sąsiad z passatem czy audi A6 na podjeździe będzie się śmiał. Ale kij mu w... . Autem zainteresowałem się przypadkowo, jadąc taksówką. Mój znajomy taksówkarz zmienił W211 na Sonatę IV i już piąty rok śmiga. O Mercedesie nie chce rozmawiać... . Ogólnie polecam
Średnie spalanie dla Hyundai Sonata IV Sedan
8,4 – 11,7
l/100 km
7,6
l/100 km
12,0 – 12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Sedan 2.4 i 16V 161KM 118kW
Hyundai Sonata IV
Cześć jestem mikołaj kupiłem sonate w maju z przebiegiem 187000 teraz ma przebieg 201000. Byłem nią w chrowacji cała trasa tempomat, klima prędkość 140 czasem 150 ale nie więcej, załadowany cały bagażnik 4 osoby tak +/- każdy po 80kg łącząc masę+bagaż około 50kg. Spalanie wyszło nam 8l według komputera ale wiadomo mógł trochę kłamać lecz nie wydaje mi się ;) jak jadę sam na trasie lub z narzeczoną to przy 160km/h spalanie około 8l wiadomo z tempomatem i klima w mieście spalanie w granicach 10.5l biegi zmieniam pod 3 tyś obrotów. Jak na 2.4l benzyna wydaje mi się że tragedi nie ma i serio polecam to auto jest mało popularne co je wyróżnia w środku wydaje się biedne ale dla mnie jest idealne nie ma nawalonych 50 przycisków że muszę patrzeć żeby nie wcisnąć czegoś innego... Prosty klimatronik i radio. części tanie jest ich sporo auto na serio godne polecenia
6,6
Sedan 2.0 CRDI 140KM 103kW
Hyundai Sonata IV
Jeżdżę prawie wyłącznie w tracie i spalanie mam równiutko 6 litrów ON/100 km. Mam 1000 km na liczniku, zapala się rezerwa i tankuję 60 litrów. Przy dużych prędkościach wzrasta do 7,5, po mieście nigdy całego baku nie przejechałem. Części nie są drogie, filtry bardzo tanie. Orientowałem się na wszelki wypadek w kosztach dużych napraw - są w normie, wymiana koła dwumasowego ze sprzęgłem ok. 3 tysiące zł z robocizną i to w ASO. Zresztą ASO nie szokuje cenami, jakieś 50% więcej niż u pana Kazia, a w nieautoryzowanym serwisie Audi zapłaciłbym tyle samo.
8,5
Sedan 2.4 i 16V 161KM 118kW
Hyundai Sonata IV
Średnia 7.7l/100km uzyskana jest podczas codziennych dojazdów do pracy, prędkość nie przekracza 100km/h, a na trasie nie ma świateł, korków itp. Z uwagi na swoją masę samochód jest bardzo wrażliwy na zatrzymanie i ruszanie. W takich sytuacjach osiągnięte zostało maksymalne średnie spalanie. Minimalne średnie spalanie to 600km trasa, na której obroty nie przekraczały 1500obr/min. Zauważalne podczas jazdy na autostradzie jest drastyczne zwiększenie spalania po przekroczeniu 130km/h. Oczywiście ma to związek z oporem powietrza, ale również ze zmienną fazą rozrządu. Ciekawe jest to, że podczas gwałtownego wciśnięcia pedału przyspieszenia przy prędkości 190km/h jest uczucie wciśnięcia w fotel, a samochód przestaje ciągnąć dopiero po osiągnięciu licznikowych 240km/h.
Hyundai Sonata IV Sedan