Szukaj

Informacje o Hyundai Sonata IV Sedan 2.0 CRDI 140KM 103kW 2005-2007

Lata produkcji: 2005 – 2007
Segment: Klasa średnia
Auto wbrew pozorom jest dość ciężkie, dlatego moc, która ładnie wygląda na papierze w praktyce nie robi na Sonacie większego wrażenia. Podstawowa jednostka benzynowa występuje w kilku wariantach, ale pod uwagę warto wziąć tylko tą najmocniejszą liczącą 164KM. Jej wygłuszenie robi wrażenie, a od 3000obr./min. ożywa i niewymagającym na trasie wystarczy. Poniżej 10 sekund do „setki” pozwalają zejść większe motory 2.4l i 2.7l, jednak jeśli zależy wam na osiągach, to najlepiej zainteresować się flagowym 3.3l o mocy 233 lub 250KM. To jasne, że nie ma tu mowy o oszczędności, ale dźwięk, jaki generuje może się spodobać, a auto zachowuje dynamikę nawet przy prędkościach znacznie przekraczających 100km/h. Diesel z kolei jest zwykłą i zarazem dobrą jednostką. Mało pali, jest dobrze wygłuszony i potrafi zebrać się w sobie, gdy trzeba pojechać szybciej. Jednak wszystko to bez dozy większych emocji.
czytaj więcej
Powagosław
W porównaniu z poprzednim modelem jest przełom. W porównaniu z pędzącą do przodu konkurencją – przełomu nie ma. O ile stylistycznie Sonata jest poprawna, to jakość detali razi i odstrasza. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziwię się, że w Hyundaiu nie poszli na całość i nie nazwali tego auta Mozartem albo Beethovenem. Z Sonatą ma on tyle wspólnego, co Mandaryna ze śpiewaniem. Bardzo średnia ta Sonata. Choć Mandaryna i tak fałszuje bardziej. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 92 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

2,7
~Looted
Sedan 2.0 CRDI 140KM 103kW
Hyundai Sonata IV
Kupiłem wersję Executive CRDI 2.0 z 2006 (skrzynia automatyczna) i był to najgorszy zakup w moim życiu. W ciągu dwóch lat na naprawy poszło paręnaście tysięcy. Awarie były tak różnorakie, że praktycznie nie do przewidzenia przy zakupie auta: oba mechanizmy szyby, klimatyzacja, trzy razy wymieniana uszczelka pod głowicą, dwa razy pompa paliwa, bak (łuszczyła się farba), czujnik temperatury spalin, czujnik stopu, wtryski i płytki popychaczy w silniku, intercooler - nie wliczam tutaj napraw związanych z eksploatacją, czyli zawieszenie, hamulce itp. Oczywiście model w Polsce mało popularny, więc mechanicy rozkładają ręce w kwestii części - wiele rzadszych trzeba szukać samego, sprowadzać z zagranicy, szukać na allegro czy olx. Auto gasło w trakcie jazdy, zaliczało już lawety, z trudem wytrzymywało kwartał bez jakiejś poważniejszej awarii. Do tego ekonomia (wbrew recenzjom) marna - w trasie 7l/100km, w mieście 12l/100km. Dla porównania mój Mustang (5.0 v8) pali 8l w trasie i 13l w mieście. Nigdy więcej diesla, nigdy więcej Hyundaia.
4,6
~Robi
Sedan 2.0 CRDI 140KM 103kW
Hyundai Sonata IV
Samochód bardzo tani w zakupie. Mega wygodny i obszerny jak na swoją klasę. Bagażnik bardzo pojemny, choć otwór załadunkowy, jak to w sedanie dość mały. Zużycie paliwa wg komputera od 4.9 do nawet 12 litrów, w zależności od nogi kierowcy. Jeżeli jedzie się spokojnie, to w mieście można zejść bez większego problemu do ok. 6 litrów na 100 km. Przez 2 lata użytkowania nic się nie zepsuło. Co do wad, denerwują trochę takie pierdoły jak wyłamana osłona przeciwsłoneczna kierowcy (nagminne w tych samochodach) i dość słabej jakości plastiki. Reszta ok. Pod maską też jest spokój. Dostęp do żarówek wystarczający aby samemu zmienić. Ceny części zamiennych raczej spoko, ale kupowałem tylko rozrząd i klocki. Posiadam jeszcze Mazdę i ceny w tym przypadku (nawet zamienników) są o wiele większe. Ogólnie polecam, bo auto jest przestronne, wygodne, ciche w środku, tanie w zakupie i w eksploatacji. Ze względu na brak prestiżu (znaczek na masce), sąsiad z passatem czy audi A6 na podjeździe będzie się śmiał. Ale kij mu w... . Autem zainteresowałem się przypadkowo, jadąc taksówką. Mój znajomy taksówkarz zmienił W211 na Sonatę IV i już piąty rok śmiga. O Mercedesie nie chce rozmawiać... . Ogólnie polecam
4,4
~robo
Sedan 2.0 CRDI 140KM 103kW
Hyundai Sonata IV
Witam wszystkich zainteresowanych zakupem Sonaty. To nie jest Mój pierwszy wpis na tym portalu, pierwszy raz opisałem swoje doznania po przejechaniu 50tyś km. Teraz samochodem zrobiłem już 100tyś km i chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Samochód eksploatujemy raczej w trasach, żona dojeżdża nim do pracy zmianowej 60 km. Spalanie nadzwyczaj niskie (jestem po kursie eco drivingu w szkole Tomka Kuchara) Jestem w stanie zejść tym samochodem w trasie (przy dziadkowej jeździe ) do wyniku 4,7 Lkm przy 5 osobach z bagażami. Przepraszam Starszych Panów w kapeluszach za dygresję. Chciałbym tez zaznaczyć co prze okres ostatnich 4 lat gdzie dojechałem z przebiegiem do 100tys km się zepsuło. Dwukrotnie Żonie złapał "Angine" ale okazało się ze poluzowała sie któraś z wtyczek pod maską bo poruszałem wszystkimi które znalazłem wzrokiem i kontrolka zgasła, drugim problemem było przesuwanie fotela przez Żonę do przodu i Mnie do tyłu , zapaliła się kontrolka check, poluzowała się wtyczka od kontroli zapięcia pasów bezpieczeństwa. Na szczęście auto ma system samokontroli i po usunięciu usterki kontrolka zgasła. Zdarzyła mi się również poważniejsza awaria (ok. 90tys km) zapalił się check i samochód po przekroczeniu 3000obr przechodził w tryb serwisowy. Po sprawdzeniu w stacji Bosch na komputerze diagnostycznym okazało sie ze uszkodzony jest zawór regulator wysokiego ciśnienia na listwie Common Rail. Koszt zakupu tego zaworu to 430zł (oryginał Bosch dedykowany do Opla ) cena dużo niższa niż dla KIA Hyundai , ten sam zawór) Chciałbym jeszcze zaznaczyć ze uszkodzeniu zaworu sprzyjało zalanie zbiornika paliwa ON wątpliwej jakości (prawdopodobnie zanieczyszczone z dna zbiornika). Polecam wszystkim szukającym dużego, komfortowego samochodu Sonate, za 20tyś złotych można kupić naprawdę fajny samochód. Gdy zastanawiałem sie nad kupnem Sonaty brałem pod uwagę samochody używane koncernu VW z przebiegiem ok. 170tyś km. Zdecydowałem sie na Hyundaia z symbolicznym przebiegiem pachnącym nowością i nie żałuje zamierzam jeszcze kilka lat cieszyć się z jazdy tym samochodem i polecam wszystkim niszowe auta z pod znaku Hyundaia. ps. do zobaczenia za kolejne 50tys kilometrów.
Średnie spalanie dla Hyundai Sonata IV Sedan 2.0 CRDI 140KM 103kW 2005-2007
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Sedan 2.0 CRDI 140KM 103kW
Hyundai Sonata IV
Jeżdżę prawie wyłącznie w tracie i spalanie mam równiutko 6 litrów ON/100 km. Mam 1000 km na liczniku, zapala się rezerwa i tankuję 60 litrów. Przy dużych prędkościach wzrasta do 7,5, po mieście nigdy całego baku nie przejechałem. Części nie są drogie, filtry bardzo tanie. Orientowałem się na wszelki wypadek w kosztach dużych napraw - są w normie, wymiana koła dwumasowego ze sprzęgłem ok. 3 tysiące zł z robocizną i to w ASO. Zresztą ASO nie szokuje cenami, jakieś 50% więcej niż u pana Kazia, a w nieautoryzowanym serwisie Audi zapłaciłbym tyle samo.
7,7
Sedan 2.0 CRDI 140KM 103kW
Hyundai Sonata IV
Spalanie jak na masę samochodu i osiągi bardzo rozsądne 7-8 l w cyklu mieszanym. Koszty utrzymania poza paliwem związane były z wymianą filtrów, płynów, klocków, tarcz itp., czyli zwykła eksploatacja. Części bez problemu dostępne, sporo z nich pasuje z innych modeli ze stajni Hyundai i KIA (np. Ceed) i to w przystępnych cenach. Pasjonaci programów w stylu "kup i zrób" sporo rzeczy wymienią sami, np tarcze i klocki hamulcowe. Brak problemów z korozją.
7,5
Sedan 2.0 CRDI 140KM 103kW
Hyundai Sonata IV
W trasie podczas jazdy max 100-120 spalanie na poziomie 7,1l/100km. W trasie podczas jazdy 120-160 w stosunku pół na pół spalanie 8,5l/100km. Spalanie w cyklu miejskim 12l/100km. Samochód nie pali mało ze względu na to że jest duży i cięzki.
Hyundai Sonata IV Sedan