Szukaj

Hyundai Tucson IV SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2020-2024

Informacje o Hyundai Tucson IV SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2020-2024

Lata produkcji: 2020 – 2024
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 75,6 x 89 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Całokształt

Wybrane oceny

2,9
~Szczepan
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Tylna lewa lampa w zderzaku paruje raz została wymieniona na gwarancji natomiast za drugim razem stwierdzono, że to uszkodzenie mechaniczne z mojej winy i musiałem zapłacić. Po ustaleniu i zrobieniu kilku zdjęć z takim samym problemem w innych samochodach i zgłoszeniu tego problemu w serwisie oraz w głównej centrali Hyundai Polska zostałem brzydko mówiąc olany. Pan dyr w GT Połczyńska 95 przy joł mnie na korytarzu blisko drzwi wejściowych tak aby jak najszybciej się mnie pozbyć. Tak więc jest to mój ostatni Hyundai
Dodane 4 miesiÄ…ce temu
4,2
~Krzysztof z Dobrej k. Szczecina
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
To już mój trzeci Tucson , ale chyba jednak zakończę moją przygodę z tym producentem . Poprzednie samochody ( wszystkie nowe-salonowe} były praktycznie bezawaryjne . To jest pierwszy egzemplarz , który musi być wyposażony w filtr GPF i wskutek tego zaczęły się atrakcje . Użytkowany jest codziennie na trasie podmiejskiej około 15 km w jedną stronę , a więc nie krótkie przejazdy w korkach . Pierwsze 12 miesięcy przebiegło bez problemów . W styczniu pojawił się komunikat o konieczności wypalenia filtra paliwa . Zgodnie z zaleceniami , ruszyłem w kilkudziesięciokilometrową szarżę po niemieckiej autostradzie : 4 bieg , 130km/h , obroty ponad 4tys. Spalanie około 11-12 litrów . Po 48 kilometrach sukces ! Tylko trzeba wrócić do domu - przejechałem w sumie 108 kilometrów . Koszt paliwa łatwo policzyć , zużycie samochodu trudniej , czas ponad 1,5 godziny - musiałem dojechać do autostrady ( nie mieszkam na MOP-ie ). W międzyczasie bywały też dłuższe wyjazdy , w czasie których filtr musiał się wypalać . Teraz , po kilku tygodniach , znowu komunikat o filtrze . Wypalanie w autoryzowanym warsztacie , startuje od 500zł , a dojść może do 1200zł jeżeli trzeba będzie jeszcze zrobić cośtamcośtam . Znając realia-trzeba będzie. Kolejna upojna przejażdżka po autostradzie przede mną i koszty . Kolejny ekologiczny debilizm , przerzucający problemy na użytkownika . Ile spalin trzeba wyprodukować w takich idiotycznych przejazdach , żeby uratować jakieś piąte miejsce po przecinku w produkcji samochodu . Zgłosiłem temat w Hyundaiu - bez entuzjazmu z ich strony . Ale sytuacja jest rozwojowa - może trzeba przeprogramować coś w dawkowaniu mieszanki . Na pewno nie zostawię tego bez reakcji . Gdybym chciał po autostradach jeździć , to kupiłbym diesla.
Dodane 7 miesięcy temu
4,1
~Slawek
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Oceniam N Line. Generalnie jest bardzo dobrze wyposażony i świetnie się prezentuje. Dosyć sztywno zawieszony. Jak na tą klasę przestrzeń jest ogromna. Po wyciągnięciu zbędnej półki z bagażnika oraz tego nieszczęsnego styropianu bagażnik staje się już ogromny. W wersji n line listwy lakierowane na drzwiach wygladaja zle bo sie faluja na zaczepach. Szkoda bo psuje to wyglad na prawde swietnie narysowanego samochodu. Z drugiej strony widziałem takie mankamenty w samochodach znacznie droższych. W tej podstawowej wersji w cylku mieszanym spalanie nie jest wcale duze. Jak jezdze z zona 6-7 jak sam koło 11-tu i czasem wiecej.
Dodane ponad rok temu
Åšrednie spalanie dla Hyundai Tucson IV SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2020-2024
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Zastanawiam się o co chodzi ktoś wpisuje kilka razy 7,7 żeby manipulować wynikiem. Wychodzi na to że hybryda 48 pali więcej xd. Naprawdę nie można podać prawdy no jak ktoś ruszy i po rozgrzaniu silnika skawuje przebieg no to potrafię zrobić nawet 5,8l ale nie o to chodzi ludzie tu zaglądają bi oczekują prawdy. Przy bardzo spokojnej jeździe do 90 od startu do zatrzymania to tak 7l no ale trzeba czasami podjechać 3km i wtedy 12l czasami autostrada i przy 140 to gdzieś powyżej 10 no ale zjeżdżamy z autostrady parę kolosów i mamy 9l. Średnia z 15tys km 60% trasa no ale głównie 140 to 8,4l. Jak jedzie żoną to 0.5l więcej jak ja 0.5l mniej no ale ona głównie S8 ja głównie dojazd do Wrocławia 20km starą ósemką. Honda crv 2010 150KM bez turbo litr więcej no ale jest LPG. Tucson dynamika z turbo bez porównania z crv. Na papierze to samo w życiu zupełnie inaczej nie trzeba kręcić podobnie jak w dieslu no ale możemy. Fizyki nie oszukasz w benzynie mniej energii niż w ropie xd. Pozdrawiam Ryszard
Dodane 10 miesięcy temu
10,3
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Aż jestem zdziwiony jak to auto duzo pali. Jazda samo Miasto Wroclaw to 12-13 litrow. Jak sie jedzie na trasie 130 i wiecej to tez zaraz pokazuje 10. Masakra. Przesiadlem sie z diesla innej marki 1.6dci gdzie nigdy mi nie pokazal wiecej niż 7.
Dodane 10 miesięcy temu
10,3
Liczba komentarzy: 1
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Aż jestem zdziwiony jak to auto duzo pali. Jazda samo Miasto Wroclaw to 12-13 litrow. Jak sie jedzie na trasie 130 i wiecej to tez zaraz pokazuje 10. Masakra. Przesiadlem sie z diesla innej marki 1.6dci gdzie nigdy mi nie pokazal wiecej niż 7.
Dodane 10 miesięcy temu

Usterki Hyundai Tucson IV

Liczba wpisów: 17
GPF
  • Hyundai Tucson IV SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2020-2024
  • silnik
  • 11 tys. km
Problem z GPF zaczął się przy 6500 km. Szybko spaliłem na trasie na odcinku ok. 50km przy prędkości 100 km/h na 4-tym biegu. Ponownie problem pojawił się po 11500 km. Tym razem zrobiłem ok 170km i tych samych parametrów jazdy! Niestety kontrolka wciąż się świeci!! Spróbuję jeszcze raz, ale przy obrotach 4 tys na 4-tym biegu! Jeśli to nie zadziała to serwis. Auto ma 2,5 roku! Dodam że pokonuję nieduże trasy ok 14 km w cyklu miejskim! Kupiłem benzynę by nie mieć problemów z takimi rzeczami. Wynika z tego że EU ze swoimi kretyńskimi pomysłami chce uprzykrzyć życie każdemu kierowcy który nie porusza się elektrycznym pojazdem!!!
Dodane 10 miesięcy temu
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Problem z filtrem cząstek stałych GPF w silnikach benzynowych nowych Tucsonów (na pewno od 2021)
  • Hyundai Tucson IV
  • ukÅ‚ad wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 256
Nie 27
Nie ma rzetelnej instrukcji serwisu filtra GPF, który jest wymagany przez system w sytuacjach nieokreślonych (generalnie wadliwe rozwiązania w tym zakresie). Np. w moim - pierwszy raz samochód zasygnalizował potrzebę serwisu tego filtra po 900 kilometrach od zakupu a po raz kolejny - po kolejnych 700 kilometrach. Procedura wypalania samodzielnego jest nieskuteczna. Problem pojawia się w wielu samochodach - użytkownicy opisują swoje problemy na forach i grupach na FB (łatwo znaleźć): https://www.facebook.com/groups/470159254367932/posts/692284205488768 https://www.facebook.com/groups/1046557149172457/posts/1271541926673977/ www.facebook.com/groups/629971641641118/ https://hyundaitucson.info/problem-filtrem-czastek-stalych-gpf-kilku-tysiacach-t1809-190.html
Dodane 3 lata temu
106 komentarzy
Szumiace drzwi
  • Hyundai Tucson IV
  • inne
Nowe auto, szumy wiatru powyżej prędkości 80km /h w przednich drzwiach . Przy 130km/h już nie do zniesienia. Auto dwa razy w serwisie bez rezultatu szum cały czas uciążliwy jakby okno było niedomknięte . Jakoś nie widzę wakacji ( a mamy do przejechania 1800km ) w takich warunkach . Ktoś coś ????
Dodane 2 lata temu
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Hyundai Tucson IV SUV

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów