Szukaj

Informacje o Jaguar XJ VI X308

Lata produkcji: 1997 – 2003
Segment: Auta luksusowe
Jaguar XJ to flagowy model Jaguara, produkowany od roku 1968, należący do luksusowych modeli klasy wyższej (segment F). Nazwa samochodu jest skrótem od „Experimental Jaguar” i powstała jeszcze w fazie tworzenia prototypów auta. Jaguar XJ był następcą serii modeli S-Type, 420 i Mark 2. Do roku 2009 wypuszczono na rynek siedem generacji samochodu, a cechą, która je charakteryzowała, była lekko zmieniająca się z generacji na generację stylistyka, nawiązująca do pierwowzoru modelu. Najnowsza, dostępna na rynku od 2009 roku, ósma generacja Jaguara XJ (X351) zrywa z dotychczasową linią „retro” – zgodnie z nową koncepcją marki.
czytaj więcej
Powagosław
Jaguar nie chce już być konserwatywną marką i swój klasyczny styl zamienia na świeżość i nowoczesność. Nowoczesność kontrowersyjną, ale nawet nobliwi Brytyjczycy muszą iść z duchem czasu. Nikt nie zaprzeczy, że duch nowego XJ, tak na zewnątrz, jak i wewnątrz robi kolosalne wrażenie. ~Powagosław
Luzacjusz
Czyli XF nie był jednorazowym wybrykiem. Nowy XJ wiele wyjaśnia. Pewnie to piękny i doskonały samochód, ale już niepiękny Jaguar. Mnie żal. Śpieszmy się kochać te stare „Jagi”, bo coraz szybciej odchodzą. ~Luzacjusz

Jaguar XJ VI X308 – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Bartek R.
Sedan 3.2 i V8 32V 240KM 177kW
Jaguar XJ VI X308
Jaguar XJ8 to bardzo specyficzne auto. Jest bardzo duże z zewnątrz, ale niewielkie w środku; a do tego jest bardzo płaskie, przez co rujnuje fryzury wyższym osobom siedzącym z tyłu. Ale każdą jego wadę niweluje jego wygląd i sposób w jaki się w nim czujemy. To auto mówi o Tobie, że bardziej interesuje Cię styl i dobry smak, niż niezawodność i oszczędzanie... Za żonę nie bierzesz sobie szczupłej żony w nadziei, że zaoszczędzisz na jedzeniu. Absolutnie uwielbiam to auto, czego aż się odrobinę wstydzę.
4,4
~JACEK
Sedan 4.0 i V8 32V 290KM 213kW
Jaguar XJ VI X308
Kupując go spełniłem swoje marzenia oczywiście wszyscy mi odradzali argumentując : wysoki koszty eksploatacji ,drogie części,brak serwisu itd samochód wbrew zapewnieniom sprzedawcy wymagał iwestycji zepsuta była automatyczna skrzynia produkcji niemieckiej ZF (dziadowska niemiecka myśl techniczna) to podobno typowa usterka za 1200 zl kupiłem używaną po regeneracji,wymieniłem sprężarkę klimy, wymieniłem moduł elektroniczny w tylnych drzwiach ,założyłem gaz ,samochód ma 300 000 km a trzeba b.uważać aby koła nie zapiszczały przy ruszaniu a spojrzenia osób oglądających się za Jagem bezcenne
4,2
~bebe
Sedan 4.0 i V8 32V 290KM 213kW
Jaguar XJ VI X308
Jestem bardzo zadowolony, auto jest niesamowicie wygodne, co dla mnie bardzo istotne. Prócz tego wygląda niesamowicie, jeżeli tylko trafimy na zadbany egzemplarz (co bardzo trudne w PL) to z pewnością będzie cieszyć oko wasze i przechodniów. Jednak co należy podkreśli dla przyszłych nabywców, nie spodziewajcie się kupić takiego auto w cenie poniżej 20 000zł, owszem większość ogłoszeń oscyluje w okolicach 15k, ale są to najczęściej kompletne rupiecie.
Średnie spalanie dla Jaguar XJ VI X308
14,0 – 17,2
l/100 km
15,7 – 16,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

17,2
Sedan 4.0 i V8 32V 370KM 272kW
Jaguar XJ VI X308
Rewelacyjne auto, przykuwa uwagę niczym auta wyścigowe. Dobrze utrzymany egzemplarz co roku zyskuje na wartości. 363 konie zaskakują dynamiką, zwłaszcza właścicieli BMW, których obserwuję znikających w tylnym lusterku. Nie rdzewieje ponieważ został OCYNKOWANY co jest rzadkością. Usterki - odklejająca się podsufitka, szczotki w antenie, słabe czujniki parkowania. Świetnie utrzymuje się na drodze, komfortowe, niezawodne , części zamienne nie są tanie ale są nie do zajechania. Niemal bezawaryjne.
15,0
Sedan 3.2 i V8 32V 240KM 177kW
Jaguar XJ VI X308
Jak na tą klasę auta, ceny części są zaskakująco przeciętne. No chyba, że z jakiegoś dziwnego powodu uważamy, że firmy Bilstein czy Lemforder robią tandetę i chcemy montować tylko oryginalne części Jaguara... wtedy będzie drogo. Popyt na części używane jest niewielki, dlatego na allegro dostaniemy niemalże wszystko w śmiesznych cenach. Spalanie we Wrocławiu przy jeździe (a raczej staniu) wynosi 22l/100km zimą. Lato w korkach cały czas z klimą - 20l/100km. Jeżeli mieszkasz w "normalnym" mieście, będzie palił koło 16. Na trasie pali duuużo mniej, niezależnie od stylu jazdy.
15,7
Sedan 3.2 i V8 32V 240KM 177kW
Jaguar XJ VI X308
Samochód rewelacyjny, ma duszę . Rewelacyjnie się prowadzi lepiej od E65 z 2006 roku, też taką miałem. Części drogie ale coś za coś. Spalanie do przełknięcia, polecam instalacje LPG chodzi bez zarzutu.
Jaguar XJ VI X308