Szukaj

Informacje o Jaguar XJ VI X308 3.2 i V8 32V 240KM 177kW 1997-2003

Lata produkcji: 1997 – 2003
Segment: Auta luksusowe
Jaguar XJ to flagowy model Jaguara, produkowany od roku 1968, należący do luksusowych modeli klasy wyższej (segment F). Nazwa samochodu jest skrótem od „Experimental Jaguar” i powstała jeszcze w fazie tworzenia prototypów auta. Jaguar XJ był następcą serii modeli S-Type, 420 i Mark 2. Do roku 2009 wypuszczono na rynek siedem generacji samochodu, a cechą, która je charakteryzowała, była lekko zmieniająca się z generacji na generację stylistyka, nawiązująca do pierwowzoru modelu. Najnowsza, dostępna na rynku od 2009 roku, ósma generacja Jaguara XJ (X351) zrywa z dotychczasową linią „retro” – zgodnie z nową koncepcją marki.
czytaj więcej
Powagosław
Jaguar nie chce już być konserwatywną marką i swój klasyczny styl zamienia na świeżość i nowoczesność. Nowoczesność kontrowersyjną, ale nawet nobliwi Brytyjczycy muszą iść z duchem czasu. Nikt nie zaprzeczy, że duch nowego XJ, tak na zewnątrz, jak i wewnątrz robi kolosalne wrażenie. ~Powagosław
Luzacjusz
Czyli XF nie był jednorazowym wybrykiem. Nowy XJ wiele wyjaśnia. Pewnie to piękny i doskonały samochód, ale już niepiękny Jaguar. Mnie żal. Śpieszmy się kochać te stare „Jagi”, bo coraz szybciej odchodzą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2003 roku
Pojemność skokowa 3248 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 240 KM (177 kW) przy 6350 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 316 Nm przy 4350 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Jaguar XJ VI X308 3.2 i V8 32V 240KM 177kW 1997-2003
14,2
l/100 km
16,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,0
Sedan 3.2 i V8 32V 240KM 177kW
Jaguar XJ VI X308
Jak na tą klasę auta, ceny części są zaskakująco przeciętne. No chyba, że z jakiegoś dziwnego powodu uważamy, że firmy Bilstein czy Lemforder robią tandetę i chcemy montować tylko oryginalne części Jaguara... wtedy będzie drogo. Popyt na części używane jest niewielki, dlatego na allegro dostaniemy niemalże wszystko w śmiesznych cenach. Spalanie we Wrocławiu przy jeździe (a raczej staniu) wynosi 22l/100km zimą. Lato w korkach cały czas z klimą - 20l/100km. Jeżeli mieszkasz w "normalnym" mieście, będzie palił koło 16. Na trasie pali duuużo mniej, niezależnie od stylu jazdy.
15,7
Sedan 3.2 i V8 32V 240KM 177kW
Jaguar XJ VI X308
Samochód rewelacyjny, ma duszę . Rewelacyjnie się prowadzi lepiej od E65 z 2006 roku, też taką miałem. Części drogie ale coś za coś. Spalanie do przełknięcia, polecam instalacje LPG chodzi bez zarzutu.
17,0
Sedan 3.2 i V8 32V 240KM 177kW
Jaguar XJ VI X308
Przejechałem swoim XJ 40000 tys. km . Samochód całkowicie bezawaryjny, polecam instalacje do tego auta chodzi rewelacyjnie nie czuć żadnej różnicy mocy na gazie, a na benzynie. Samochód jest nietuzinkowy ma w sobie to coś. Daje niesamowitą frajdę z jazdy, rewelacyjnie się prowadzi. Jeśli ktoś zastanawia się nad kupnem to gorąco polecam.
Jaguar XJ VI X308