Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Jaguar XJ VI X308 3.2 i V8 32V 240KM 177kW 1997-2003

Jaguar XJ VI X308 3.2 i V8 32V 240KM 177kW 1997-2003
Lata produkcji: 1997 - 2003
Segment: Auta luksusowe
Luksusowy model klasy wyższej (segment F) produkowany od 1968 roku, flagowy model Jaguara. XJ debiutował jako następca serii modeli S-Type, 420 oraz Mark 2. Jego nazwa powstała już w czasach tworzenia prototypów tego samochodu i jest skrótem od wyrażenia „Experimental Jaguar”. Do 2009 roku powstało siedem generacji auta, ich cechą charakterystyczną była nieznacznie zmieniająca się przez lata stylistyka, nawiązująca do pierwowzoru modelu. W roku 2009 Jaguar wypuścił na rynek najnowszą, ósmą generację XJ (X351), która zgodnie z nową linią marki, zrywa z dotychczasowym stylem „retro”.
Powagosław
Jaguar nie chce już być konserwatywną marką i swój klasyczny styl zamienia na świeżość i nowoczesność. Nowoczesność kontrowersyjną, ale nawet nobliwi Brytyjczycy muszą iść z duchem czasu. Nikt nie zaprzeczy, że duch nowego XJ, tak na zewnątrz, jak i wewnątrz robi kolosalne wrażenie. ~Powagosław
Luzacjusz
Czyli XF nie był jednorazowym wybrykiem. Nowy XJ wiele wyjaśnia. Pewnie to piękny i doskonały samochód, ale już niepiękny Jaguar. Mnie żal. Śpieszmy się kochać te stare „Jagi”, bo coraz szybciej odchodzą. ~Luzacjusz

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Jaguar XJ VI X308 3.2 i V8 32V 240KM 177kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 7
Koszt ogólny 102,76 PLN
PB103 PLN
Wydatki serwisowe 0,00 PLN Pozostałe wydatki 0,00 PLN

Dane techniczne Jaguar XJ VI X308 3.2 i V8 32V 240KM 177kW 1997-2003

Podstawowe parametry Jaguar XJ VI X308 3.2 i V8 32V 240KM 177kW
Produkowany od 1997 do 2003 roku
Pojemność skokowa 3248 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 240 KM (177 kW) przy 6350 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 316 Nm przy 4350 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu Jaguar XJ VI X308 3.2 i V8 32V 240KM 177kW
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny

Publikacje o Jaguar XJ

Newsy o Jaguar XJ