Szukaj

Informacje o Jaguar XJ VI X308 4.0 i V8 32V 290KM 213kW 1997-2003

Lata produkcji: 1997 – 2003
Segment: Auta luksusowe
Jaguar XJ to flagowy model Jaguara, produkowany od roku 1968, należący do luksusowych modeli klasy wyższej (segment F). Nazwa samochodu jest skrótem od „Experimental Jaguar” i powstała jeszcze w fazie tworzenia prototypów auta. Jaguar XJ był następcą serii modeli S-Type, 420 i Mark 2. Do roku 2009 wypuszczono na rynek siedem generacji samochodu, a cechą, która je charakteryzowała, była lekko zmieniająca się z generacji na generację stylistyka, nawiązująca do pierwowzoru modelu. Najnowsza, dostępna na rynku od 2009 roku, ósma generacja Jaguara XJ (X351) zrywa z dotychczasową linią „retro” – zgodnie z nową koncepcją marki.
czytaj więcej
Powagosław
Jaguar nie chce już być konserwatywną marką i swój klasyczny styl zamienia na świeżość i nowoczesność. Nowoczesność kontrowersyjną, ale nawet nobliwi Brytyjczycy muszą iść z duchem czasu. Nikt nie zaprzeczy, że duch nowego XJ, tak na zewnątrz, jak i wewnątrz robi kolosalne wrażenie. ~Powagosław
Luzacjusz
Czyli XF nie był jednorazowym wybrykiem. Nowy XJ wiele wyjaśnia. Pewnie to piękny i doskonały samochód, ale już niepiękny Jaguar. Mnie żal. Śpieszmy się kochać te stare „Jagi”, bo coraz szybciej odchodzą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2003 roku
Pojemność skokowa 3996 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 290 KM (213 kW) przy 6100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 393 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~JACEK
Sedan 4.0 i V8 32V 290KM 213kW
Jaguar XJ VI X308
Kupując go spełniłem swoje marzenia oczywiście wszyscy mi odradzali argumentując : wysoki koszty eksploatacji ,drogie części,brak serwisu itd samochód wbrew zapewnieniom sprzedawcy wymagał iwestycji zepsuta była automatyczna skrzynia produkcji niemieckiej ZF (dziadowska niemiecka myśl techniczna) to podobno typowa usterka za 1200 zl kupiłem używaną po regeneracji,wymieniłem sprężarkę klimy, wymieniłem moduł elektroniczny w tylnych drzwiach ,założyłem gaz ,samochód ma 300 000 km a trzeba b.uważać aby koła nie zapiszczały przy ruszaniu a spojrzenia osób oglądających się za Jagem bezcenne
4,2
~bebe
Sedan 4.0 i V8 32V 290KM 213kW
Jaguar XJ VI X308
Jestem bardzo zadowolony, auto jest niesamowicie wygodne, co dla mnie bardzo istotne. Prócz tego wygląda niesamowicie, jeżeli tylko trafimy na zadbany egzemplarz (co bardzo trudne w PL) to z pewnością będzie cieszyć oko wasze i przechodniów. Jednak co należy podkreśli dla przyszłych nabywców, nie spodziewajcie się kupić takiego auto w cenie poniżej 20 000zł, owszem większość ogłoszeń oscyluje w okolicach 15k, ale są to najczęściej kompletne rupiecie.
4,5
~andrzej
Sedan 4.0 i V8 32V 290KM 213kW
Jaguar XJ VI X308
X308 Daimler w wersji Long, co prawda szukałem x300, ale z powodu skąpego wyboru na rynku padło na 308. Wcześniej jeździłem xj40, tak wysoko postawił poprzeczkę, że potem inne auta nie wchodziły w grę.
Jaguar XJ VI X308