Szukaj

Kia Ceed – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Informacje o Kia Ceed

Lata produkcji: 2006 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Kia Ceed to produkowany od roku 2006 model należący do segmentu C (niższa klasa średnia), który na Starym Kontynencie stał się następcą modelu Cerato. Został zaprojektowany w centrum projektowym Kii położonym w Niemczech, w Russelsheim. Nazwa Ceed jest nawiązaniem do miejsca wytwarzania auta, czyli Unii Europejskiej (CE – Community of Europe) oraz do faktu, że powstał z myślą o kliencie europejskim (ED – europeand design). Samochód okazał się jednym z największych hitów rynkowych w całej historii marki. Model przeszedł face-lifting w roku 2009. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2012. Przy okazji debiutu trzeciej generacji modelu, która na tle poprzedników wyróżnia się designem i nawiązuje do modelu Stinger, Kia postanowiła zmienić jego nazwę z Cee’d na Ceed.

czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz

Nowy Kia Ceed

Cena od: 99 400 PLN

Oceny Kia Ceed

Liczba ocen: 940
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Łukasz
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Samochód kupiłem w wersji wyposażenia Business Line, używam już 3 lata. Przejechałem nim 53000 tys. km, praktycznie w każdych warunkach i na różnych trasach, zatem zdążyłem już wyrobić sobie o nim opinię. Auto jest całkiem wygodne i wmiarę komfortowe (niestety wygłuszenie jest co najwyżej przeciętne, zdecydowanie ciszej jest w moim starym Accordie VII) dobrze sprawdza się jako auto rodzinne. Silnik jest dynamiczny i zarazem oszczędny. Średnie spalania wynosi ok 6,5l. W dłuższych trasach przy niższej prędkości (ok 100KM/h) potrafi być oszczędne, można osiągnąć spalanie poniżej 5l. Średnie spalanie na autostradach przy prędkości ok 140 km/h to już ok 7l. W mieście spalanie ok 7l. Komfort jazdy nawet na bardzo długich dystansach jest dobry i nawet po kilkunastogodzinnej podróży nie wysiada się zmęczonym. Przestrzeń zarówno z przodu jak i z tyłu jest wystarczająca. Bagażnik jest ok, ale powiedziałbym, że na pewno nie ma 625l, jest mniejszy niż w Accordzie VII, który to według specyfikacji ma 572l. Na plus liczne głębokie schowki pod podłogą, ja jednak wolałbym aby po prostu był głębszy. Dzieloną tylna kanapa. Największym minusem tego auta jest jego manualna skrzynia biegów. Jest fatalnie zestrojona na 1 i 2. Auto potrafi szarpać mimo 160KM. Jazda w korku to męczarnia. Auto prowadzi się poprawnie, pewnie pokonuje zakręty, dosyć sztywne (dla mnie to plus), dobrze przyspiesza (ale lubi wtedy wyższe obroty). Bardzo dobre ledowe światła, jestem zaskoczony jak dobrze działają automatyczne długie światła, naprawdę wyłączają się gdy ktoś się tylko pojawi z naprzeciwka. Z minusów to jeszcze mnie wkurza asystent pasa ruchu - działa bardzo topornie, nerwowo nie intuicyjnie - zawsze go wyłączam. Kolejnym minusem są plastiki we wnętrzu - chodzi mi o te lakierowane na wysoki połysk - rysują się od samego patrzenia, a srebrna wstawka na kierownicy to pomysł jakiegoś idioty ponieważ w słoneczny dzień ten element odbija promienie słoneczne jak lusterko kierując je dokładnie na twarz kierowcy! Za to na plus kierownica obszyta skórą, to samo lewarek biegów i deska rozdzielcza, naprawdę przyjemne materiały w dotyku. Puki co nic nie trzeszczy i nie skrzypi. A dodam jeszcze, że podgrzewana kierownica naprawdę robi robotę - na zimę polecam każdemu zmarźlakowi. Na koniec czy bym kupił ponownie - zdecydowanie tak ale tylko w automacie.
Dodane 1 miesiąc temu
4,6
~jakub_z
Kia Ceed III
Kombi 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Samochód użytkuję ponad 4 lata więc chyba coś mogę napisać. Kupiłem go do weekendowych wyjazdów po całej Polsce - i do tego celu naprawdę świetnie się nadaje. Przed zakupem pooglądałem opinie, gdzie podkreślano świetne zawieszenie, wygodne fotele, spalanie i ogólnie prowadzenie samochodu - i to wszystko się sprawdziło. Auto bardzo lubi jazdę w trasie na tempomacie - wówczas nawet przy 140 km/h da się zejść poniżej 7l/100 km. Przy jeździe 90 km/h udało mi się zejść do 5l/100 km. Niestety nawet najmniejsze zwalnianie i przyspieszanie znacznie podnosi spalanie. Jeśli jeździmy tym autem po mieście, na odcinkach 5km i krótszych, potrafi spalić i ponad 10l/100 km. Przez ponad 4 lata tylko jeden większy problem ze skrzynią, który rozwiązała wymiana oleju - tak przynajmniej twierdzi serwis ;) Generalnie z samochodu jestem bardzo zadowolony, jedyne mankamenty to brak wyciszenia nadkoli i jak dla mnie troszkę fotel za głęboki - ale dla wysokich osób będzie to zaleta.
Dodane 2 miesiące temu
5,0
~Bogdan68
Kia Ceed III
Kombi 1.6 CRDi MHEV 136KM 100kW
Jeżdżę Kia Ceed kombi od prawie dwóch lat i jestem bardzo zadowolony. Silnik 1.6 CRDi z układem mild hybrid jest cichy, oszczędny i dynamiczny – średnie spalanie w trasie to około 4,5 l/100 km, a w mieście 5,5–6 l. Auto świetnie się prowadzi, zawieszenie zestrojone bardzo komfortowo, ale jednocześnie pewnie trzyma się drogi. Wersja kombi jest bardzo praktyczna – bagażnik ogromny, z podwójną podłogą i praktycznymi schowkami. Idealne auto dla rodziny, szczególnie na dłuższe trasy. Jakość materiałów i wyciszenie wnętrza na duży plus.
Dodane 4 miesiące temu

Usterki Kia Ceed

Liczba wpisów: 86
"chrupanie" pedału sprzęgła
  • Kia Ceed III Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW 2018-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 3
Wadliwa plastikowa tulejka pedału sprzegła. 2 auta po przejechaniu ok. 5k km w obu zaczeło sie to samo - czyli przy wciskaniu sprzegla spręzyna przeskakuje przez tulejke wydajac dzwiek "chrupania" i powoduje to wyczuwalny opor na sprzegle, poza tym irytuje bo pierwszy serwis (W-wa Połczyńska: Kierownik serwisu "musi się wytrzeć" - wiecej tam nie wróciłem), drugi serwis olał usterkę. Nie wplywa to na prace ukladu a le strasznie wk... kiedy przy każdym wciśnięciu sprzęgła słychać strzelanie sprężyny, czasami jest obecne przez 500 km, a przez następne 500 znika... Irytacja pozostaje :(
Dodane 2 lata temu
2 komentarze
Drgania silnika
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • układ napędowy
  • 39 tys. km
W trakcie trasy (ok. 60 km) w połowie drogi przy rozgrzanym już silniku, wystąpiły drgania przy dodawaniu gazu i brakowało mocy. W mniejszym stopniu objawy były odczuwalne przy przełączeniu skrzyni biegów w tryb Sport. Jak już dojechałem na miejsce, to zostawiłem auto na parkingu i po ok. 1 godzinie wróciłem do auta. Od odpalenia, przez całą drogę powrotną problem już nie wystąpił, silnik pracował normalnie, równo (powrót w trybie Normal). Jestem umówiony na wizytę w ASO w celu diagnostyki. Ale poza tą jedną sytuacją kilka dni temu problem się już nie powtórzył.
Dodane 2 lata temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Głuche stuki z tyłu
  • Kia Ceed II Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW 2012-2015
  • zawieszenie
  • 145 tys. km
Występuje u mnie dziwny problem który ciężko zidentyfikować. Od około miesiąca z tyłu po prawej stronie słyszę głuche stuki, jakby odbijała naprężona sprężyna. Ale ciekawe jest to, że ten głuchy dźwięk pojawia się tyko po zatrzymaniu. Czasami sekundę po zatrzymaniu a czasami auto stoi z 5 sekund lub dłużej i dopiero wtedy jest ten głuchy dźwięki. Jakby coś było naprężone i odbiło. Diagnosta nic nie stwierdził, wymieniłem amortyzator ale dźwięk nadal występuje. Nie wpływa to w żaden sposób na jazdę, ale wkurza. W internecie wszelkie stuki i tego typu podobne dźwięki występują u innych, ale zawsze podczas jazdy nigdy na postoju przez co nie mam pomysłu co to może być.
Dodane 3 lata temu
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 23
2,8
Kia Ceed I
pro_cee´d Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 1000 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Co prawda sytuacja sprzed wielu lat co jednak będzie już zawsze aktualne, kwestia charakteru człowieka i efektów jego pracy, które wyjątkowo zapadły w pamięć. Otóż ten fachowiec serwisował mi instalację, którą sam zamontował. To było dorabianie sobie na przeglądach (na tyle wysoka cena każdorazowo po tym jak sam montaż instalacji był w atrakcyjnej cenie). Zdarzyło się...
Dodane ponad rok temu
2,5
Kia Ceed III
Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT 4A
przebieg: 2 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Ogólnie - średnio co 6 mc - ciągle jakieś problemy z instalacją AG Zenit. Ciągle albo się nie chce przełączyć, albo piszczy że nie ma gazu (a jest), albo co gorsze - w ogóle nie daje się załączyć - trzeba jechać do gazownika (Uwaga w całej Polsce jest tylko kilka sztuk), zapłacić ok 600 - 800 pln - zmienią jakiś sterownik, który maks po roku i tak pada... K...a miałem już...
Dodane 3 lata temu
5,0
Kia Ceed I
Hatchback 1.6 122KM 90kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 97 tys. km
użytkowana przez: 47 tys. km
Instalacja spala max. do 20% więcej niż na samej benzynie. wybrałem pakiet - instalacja + montazysta i wszystkim to polecam. bardzo wysoki poziom jakości i dobry stosunek jakości do ceny. kijanka jeździ oszczędnie. szczególnie polecam zainwestować w dobre wtryskiwacze. ja postawiłem na herculesy i dopłaciłem do nich - to była bardzo dobra decyzja. znajomy miał kiedyś słabe...
Dodane 8 lat temu
Kia Ceed

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów