Szukaj

Informacje o Kia Ceed III

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Kię Ceed trzeciej generacji zbudowano na nowej platformie podłogowej „K2”, co sprawiło, że w porównaniu do poprzedniej generacji modelu samochód jest o 20 mm szerszy oraz 23 mm niższy. Rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi 2.650 mm. Zwis przedni został skrócony o 20 mm (do 880 mm), tylny natomiast wydłużono o tyle samo (do 780 mm). Nowa platforma podłogowa sprawiła też, że przestronniejsze jest nie tylko wnętrze nowego modelu, ale także bagażnik, którego gabaryty zwiększyły się teraz do 395 litrów. Nowa Kia Ceed zapewnia podróżującym więcej miejsca nad głową oraz większą szerokość na poziomie ramion, a kierowcy – niższą pozycję za kierownicą. Wraz z debiutem Ceeda III zmieniona została jego nazwa, z której zniknął apostrof występujący w dwóch poprzednich wcieleniach kompaktowej Kii (Cee'd).
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz

Nowy Kia Ceed

Cena od: 99 400 PLN

Oceny Kia Ceed III

Liczba ocen: 102
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Marek
Kia Ceed III
Kombi 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Auto w sam raz dla rodziny 2 + 1 z psem. Fajnie wyposażone, moja to wersja L + BL z nagłośnieniem JBL i dużym ekranem dotykowym (Android auto, Spotify, NAVI, itd.) + pakietem zimowym (podgrzewana szyba czołowa, fotele i kierownica, podgrzewane dysze spryskiwaczy). Auto bardzo fajnie wygląda, szczególnie z przyciemnianymi szybami i na 17 calowych alu (wszystko fabryczne), sportowego sznytu dodaje duża lotka nad tylną klapą, antena "płetwa rekina" skopiowana z BMW i mięsisty przedni zderzak. Niesamowicie dobre automatyczne światła full LED + asystent (samoczynnie przełącza na drogowe w nocy) + doświetlanie zakrętów. Jakość materiałów jest na przyzwoitym poziomie, prawie wszędzie miękko, fajnie wyglądają wstawki z tworzywa w stylu "czerń fortepianu". Generalnie jak na ten segment, to naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Poza wspomnianym już wyposażeniem jest tu kierownica z multifunkcją (obsługa tempomatu, telefonu, multimediów, komputera pokładowego, kamera cofania z ruchomą animacją pola, czujniki parkowania przód/tył, fotele z el. regulowanym pod lędźwiem, el. składane lusterka z kierunkowskazami LED, automatyczne wycieraczki, także naprawdę na bogato. Dziwi więc, że nie ma pewnych oczywistych wydawałoby się udogodnień, które powinny być tutaj w standardzie, jak np. wszystkie 4 szyby w automacie (tylko przednie są takie, otwierając/zamykając tylne trzeba przytrzymać przycisk - nie ma więc też opcji otwierania/zamykania z kluczyka), oraz kratek nawiewu skierowanych na tylną kanapę. Miałem to w moim 20 letnim E39....Brakuje mi też panoramy w dachu, ale to już moja fanaberia :-) Poza tym super. Prowadzi się fajnie i pewnie, auto jest lekkie (1270 kg) i nierówności właściwie nie czuć, jednocześnie zawieszenie jest sprężyste i auto nie przechyla się w zakrętach, których "ścinania" pilnuje asystent pasa ruchu (LKA). Przy prędkościach autostradowych czuć, że wyciszenie mogłoby być lepsze, szczególnie porównując do wspomnianego E39, ale nie ma dramatu. Silnik bardzo szybko łapie temperaturę, spalanie w mieście na krótkich odcinkach (do/z pracy) nawet do 10L zimą, ale na trasie bajka - w trójkę z psem i pełnym kufrem do 110 km/h 5,2, 5,4 L to żaden wyczyn. Te 140 KM przy tej masie też w zupełności wystarcza żeby bez stresu zrobić dwa TIR-y pod rząd :-) Można jeszcze wiele napisać. Podsumowując, świetny wóz za rozsądne pieniądze, polecam każdemu.
4,7
~Mario
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Mam wersje GTLine więc bardzo dobrze wyposażoną, i to jest chyba najwieksza zaleta tego auta. Tzn można było kupić relatywnie tanio (w porównaniu do konkurencji) auto świetnie wyposażone od systemów bezpieczeństwa po niezłe audio JBL. Do tego w kolorze czerwonym z czarnymi dodatkami całkiem fajnie się prezentuje. Ogólnie auto oceniam na 4, natomiast jako relacje jakość-cena na 5. Moje porównanie jest do Skody Octavi która wcześniej jeździłem też od nowości 10lat. Na plus: - systemy bezpieczeństwa i pomagacze. Taki tempomat + utrzymanie auta na środku pasa ruchu na dlugiej trasie jest dla mnie mega wygodne. - inforozrywka. Nic sie nie wiesza jak u konkurencji, a do tego akutalizaja OTA, Navi z danymi online, przyzwoite audio - lepsze prowadzenie niz w oktawce, zawieszenie wielowachaczowe robi swoje, do tego system kierowniczy przy niskich predkosciach jest mocno delikatny co na poczatku wydalo mi sie dziwne a po czasie doceniam - calkiem fajny silnik, z jednej strony oszczedny ale ma tez moc jak sie depnie - czyli typowa turbo-benzynka. Mam nadzieje ze bedzie bezawaryjny - swiatla w pelni ledowe, w koncu zadnych zaróweczek do wymiany co chwila, a do tego naprawde niezle swiecą. System automatycznego przełączania swiatel tez fajnie dziala. - wygoda, siedzenia są moim zdaniem lepsze niz w oktavii, do tego grzana kierownica i siedzenia bardzo przydają sie zimą - wygląd, w najwyższej wersji wyposażenia zarówno na zewnątrz jak i wewnatrz bardzo i się podoba Na minus: - wyciszenie, tutaj warto samemu coś zadziałać - skrzynia biegów, dziwnie zestrojona jedynka (za to sprzęgła w 7DCT szybko padają i poszarpują) - wycieraczki, niby pierdoła ale trochę irytuje. W trybie automatycznym wycieraczki działają średnio, natomiast biegi nie są uwzględniane przy trybie manualnym, więc wtedy albo napierdzielają szybko albo jeszcze szybciej :P
4,9
~Darek
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Przestrzenne, dobrze wyposażone, rodzinne kombi. Po Tipo i Joggerze najtańsze kombi na rynku w tym segmencie. Samochód wymiarami w zasadzie taki jak Octavia combi lecz widoczna jest przepaść cenowa, nie koniecznie już jakościowa gdyż miałem okazję pojeździć oboma modelami. Uważam, że auto jest solidnie wykonane, nie można przyczepić się do jakości użytych materiałów czy też komfortu, wiadomo jakieś drobne detale zawsze się znajdą ale to bardzo przyjemny samochód o dosyć ciekawej stylistyce. Dużym minusem jak dla mnie jest system audio z 6 głośnikami, android auto działa bez zastrzeżeń jednak co do jakości dźwięku, to po prostu nie gra jak trzeba.

Raporty spalania Kia Ceed III

Liczba raportów: 173
Średnie spalanie dla Kia Ceed III
3,8 – 8,6
l/100 km
5,0 – 6,3
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Kia Ceed III
Hatchback 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Szczerze nie wiem skąd te bardzo niskie wskaźniki na autocentrum. Mam 1.5T-GDI w Ceedzie z automatem 7DCT użytkowane w Warszawie i w trybie skrzyni normal gdzie nisko trzyma obroty spalanie jest na poziomie 7 litrów z dużym plusem w trybie mieszanym. Tryb sport to 8 litrów z plusem, nawet pod 9. No dobra, zima jest i opony zimowe to jeszcze na minus działa. Jadąc spokojnie 80-90km/h schodzimy do 6 albo i mniej ale z kolei miasto to podchodzi pod 10. Auto nowe, zrobione kilka tyś km, może jeszcze się "ułoży" ale raczej fizyki się nie oszuka.
6,5
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI MHEV 160KM 118kW
Moim zdaniem najlepsze auto w swojej klasie jeśli chodzi o stosunek wielkości do osiągów i spalania, oraz ceny zakupu i eksploatacji. Silnik jest dynamiczny i zachęca do dynamicznej jazdy a przy tym nie pali dużo. Jadąc płynnie w trasie można spokojnie zrobić 700-800 km na jednym baku. Minusem jest źle odpowietrzający się zbiornik paliwa i od odbicia pistoletu wchodzi jeszcze 10l paliwa. Podobno jest to kwestia kształtu przewodu łączącego wlew paliwa ze zbiornikiem. Mogliby by to poprawić zważywszy że poprzednia generacja miała ten sam problem.
5,7
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Średnia z 14000km to u mnie 5,8l/100km, ale jeżdżę na ogół dość spokojnie. Rekordem było 4,3l/100km w jeździe ze Szczyrku trasą S1, min. przez zwężkę w Bielsku i mnóstwo świateł w Pszczynie i Czechowicach-Dziedzicach. Przejechane 94km ze średnią prędkością 75km/h (od wyjazdu z posesji do zaparkowania pod blokiem). Część jazdy po mieście, sporo stania na czerwonych światłach, więc wynik uważam za całkiem przyzwoity. Chociaż absolutnym rekordem było 3,9l/100km na 35 kilometrowej trasie do Tychów (w tym prawie 10km po mieście), ale tego nie wpisuję w statystykę, bo to była koszmarnie nudna jazda na oszczędność z prędkością 80-90 na trasie.

Usterki Kia Ceed III

Liczba wpisów: 25
"chrupanie" pedału sprzęgła
  • Kia Ceed III Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW 2018-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 2
Wadliwa plastikowa tulejka pedału sprzegła. 2 auta po przejechaniu ok. 5k km w obu zaczeło sie to samo - czyli przy wciskaniu sprzegla spręzyna przeskakuje przez tulejke wydajac dzwiek "chrupania" i powoduje to wyczuwalny opor na sprzegle, poza tym irytuje bo pierwszy serwis (W-wa Połczyńska: Kierownik serwisu "musi się wytrzeć" - wiecej tam nie wróciłem), drugi serwis olał usterkę. Nie wplywa to na prace ukladu a le strasznie wk... kiedy przy każdym wciśnięciu sprzęgła słychać strzelanie sprężyny, czasami jest obecne przez 500 km, a przez następne 500 znika... Irytacja pozostaje :(
2 komentarze
Drgania silnika
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • układ napędowy
  • 39 tys. km
W trakcie trasy (ok. 60 km) w połowie drogi przy rozgrzanym już silniku, wystąpiły drgania przy dodawaniu gazu i brakowało mocy. W mniejszym stopniu objawy były odczuwalne przy przełączeniu skrzyni biegów w tryb Sport. Jak już dojechałem na miejsce, to zostawiłem auto na parkingu i po ok. 1 godzinie wróciłem do auta. Od odpalenia, przez całą drogę powrotną problem już nie wystąpił, silnik pracował normalnie, równo (powrót w trybie Normal). Jestem umówiony na wizytę w ASO w celu diagnostyki. Ale poza tą jedną sytuacją kilka dni temu problem się już nie powtórzył.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Problem z oświetleniem zewnętrznym
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • nadwozie
  • 15 tys. km
Mam problem z oświetleniem zewnętrznym a dokładnie co jakiś czas nie działa jeden reflektor z przodu i jedna lampa pozycyjna z tyłu. Dodatkowo kierunkowskaz miga bardzo szybko. Na desce rozdzielczej informacja: "Sprawdź kierunkowskazy" lub "Sprawdź reflektory (światła mijania)" Na serwisie raz zrobili aktualizację oprogramowania (pomogło na miesiąc), ostatnio był lutowany jakiś kabel przy haku holowniczym (po tygodniu problem się ponowił, na razie na kilkanaście sekund ale już kilka razy). Jak jadę na serwis oczywiście usterka nie występuje a na komputerze nic nie widzą.. Czy ktoś miał może podobne problemy? Dziękuję.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kia Ceed III