Szukaj

Informacje o Kia Ceed II

Lata produkcji: 2012 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Dostępna na rynku od roku 2012 druga generacja Kii Cee'd dość mocni zmieniła się pod względem stylistycznym. Wizualnie przybliżyła się do innych nowych modeli koreańskiego producenta. Tak, jak w ich przypadku, wyróżniającym elementem Cee'da II jest jego przód, który zaprojektowano według koncepcji „tiger nose”. Samochód został zaprojektowany przez Petera Schreyera, szefa stylistów koreańskiej marki. Modelem bliźniaczym Cee’da jest Hyundai i30, który jest m.in. zbudowany na tej samej platformie podłogowej.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz

Oceny Kia Ceed II

Liczba ocen: 165
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Daniel
Kia Ceed II
Kombi Facelifting 1.6 CRDi 110KM 81kW
jeżdżę samochodem od 4 lat, pokonałem nim 142 tyś km. używam go zarówno w mieście jak i trasie. Samochód zachwyca mnie świetnym, dynamicznym silnikiem ( choć od początku wspieranym power box'em) co jednak najważniejsze samochód ma bardzo umiarkowane podejście do zużycia paliwa. Choć raczej jest miękki to dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu i po ustawieniu opcji kierownicy sport, naprawdę przyzwoicie się prowadzi. Pod względem użyteczności to bardzo wygodny samochód dla 4 osób, bagażnik mieści gigantyczne ilości bagaży. Generalnie samochód jest niezawodny poza usterką związaną z klimatyzacją ( opisane poniżej) Jeżeli szukasz samochodu który nie sprawia kłopotu, jest funkcjonalny i ekonomiczny i dobrze jeździ a nie zależy Ci by zrobić na sąsiadach wrażenie to jest to samochód godny polecenia.
4,8
~BOB
Kia Ceed II
Kombi Facelifting 1.6 CRDi 136KM 100kW
POZA TURBO DZIURĄ 100% ZADOWOLENIA, BARDZO PRZYJEMNY SAMOCHÓD W ROZSĄDNEJ CENIE, PRZYJEMNE ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE BARDZO LEKKO SIĘ PARKUJE WYMAGA PRZYZWYCZAJENIA PRZY WIĘKSZYCH PRĘDKOŚCIACH, DOŚWIETLANIE ZAKRĘTÓW BARDZO FAJNIE DZIAŁA CHOCIAŻ NIEPOTRZEBNIE URUCHAMIA SIĘ PODCZAS COFANIA, FOTELE BARDZO WYGODNE NIE MĘCZĄ NA DŁUGICH TRASACH, W WERSJI WYPOSAŻENIA M SŁABE NAGŁOŚNIENIE, ZESTAW GŁOŚNOMÓWIĄCY REWELACJA WYRAŹNIE WSZYSTKO SŁYCHAĆ PLUS MIKROFON BARDZO DOBRZE ZBIERA GŁOS PASAŻERÓW, W KOMBII PO ZŁOŻENIU KANAPY PŁASKA PODŁOGA, BARDZO KRÓTKI PRZÓD SAMOCHODU POMAGA PRZY PARKOWANIU
2,0
~Mateusz
Kia Ceed II
Kombi Facelifting 1.4 DOHC 100KM 74kW
Samochód z serii - Polak zmieści się z całą rodziną. Ale nie chce pisać o stereotypach, bo już ich wiele słyszałem, np. –„ teraz kia ceed przejęła pałeczkę od passata jako samochód dla buraków”. Ocena samochodu nie powinna opierać się na złośliwościach. Samochód zaprojektowany dość poprawnie, z zewnątrz nic mu nie można zarzucić. Od środka sprawa wygląda zupełnie inaczej: jakość materiałów przeciętna, fotele z przodu na dłuższa trasę niewygodne, o stylistyce wnętrza moim zdaniem nie ma co mówić, po prostu wszystko co niezbędne wsadzili do środka. Ciekawe jest oznaczenie wersji wyposażeniowych samochodu – stylizacja na podstawie rozmiarów ubrań. L, M,

Raporty spalania Kia Ceed II

Liczba raportów: 263
Średnie spalanie dla Kia Ceed II
6,2 – 9,2
l/100 km
5,4 – 6,3
l/100 km
8,2 – 9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Kia Ceed II
GT 3d 1.6 T-GDI 204KM 150kW
Żwawe autko, na miarę naszych czasów, dobrze doposażone. Problemy z potencjometrem pedału gazu wydaje się być powszechnym problemem w tym samochodzie. No... Silnik wpada w drgania na wolnych obrotach. Uroki bezpośredniego wtrysku. Wnętrze wykonane solidnie, może się podobać bądź nie, kubły robią robotę. Drugą częstą przypadłością jest sprzęgło rolki alternatora (piszczy na zimnym silniku). Generalnie Kia postarała się tym razem, samochód służy jako daily, spalanie w zależności od jazdy, w moim przypadku 6.9-7.8l/100k. Mankamentem mogą być uszczelki przy oknach które powodują charakterystyczny świst. Auto w mojej ocenie jak dla młodego 8/10
6,8
Kia Ceed II
Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW
Robię Ok 4000km miesięcznie mało po zatłoczonych miastach ogromna większość w trasie autostrada 110kmh tempomat 95kmh teren niezabudowany. Delikatnie ruszam raczej spokojny kierowca. Spalanie średnie jakie sprawdziłem dokładnie przez spisywanie stanu licznika i dolanego paliwa wyszło 6,29L/100km
5,8
Kia Ceed II
pro_cee´d 1.6 CRDi 128KM 94kW
Świetne auto w trasy, jazda na tempomacie ~120km/h daje spalanie rzędu 4.5L/100. W mieście 7L przy bardzo dynamicznej jeździe. Moja Średnia z 50tyś km to 5.5, wynik osiągniety bez jakichkolwiek wyżeczeń, DPF nie wycięty, cały czas na swoim miejscu.

Usterki Kia Ceed II

Liczba wpisów: 10
Głuche stuki z tyłu
  • Kia Ceed II Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW 2012-2015
  • zawieszenie
  • 145 tys. km
Występuje u mnie dziwny problem który ciężko zidentyfikować. Od około miesiąca z tyłu po prawej stronie słyszę głuche stuki, jakby odbijała naprężona sprężyna. Ale ciekawe jest to, że ten głuchy dźwięk pojawia się tyko po zatrzymaniu. Czasami sekundę po zatrzymaniu a czasami auto stoi z 5 sekund lub dłużej i dopiero wtedy jest ten głuchy dźwięki. Jakby coś było naprężone i odbiło. Diagnosta nic nie stwierdził, wymieniłem amortyzator ale dźwięk nadal występuje. Nie wpływa to w żaden sposób na jazdę, ale wkurza. W internecie wszelkie stuki i tego typu podobne dźwięki występują u innych, ale zawsze podczas jazdy nigdy na postoju przez co nie mam pomysłu co to może być.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drgania silnika na biegu jałowym
  • Kia Ceed II Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 25
Nie 2
Silnik po rozgrzaniu do normalnej temperatury zaczyna wpadać w wibracje na biegu jałowym. Drgania są odczuwalne w kabinie zarówno przez kierowcę jak i pasażerów. Obroty osiągają poziom około 620 obrotów. Podniesienie obrotów (gaz, odbiorniki elektryczne, wciśniecie sprzęgła) powoduje ograniczenie drgań. Podczas jazdy nieodczuwalne. W poruszaniu się po mieście duży dyskomfort. Według serwisu oficjalnie wszystko jest sprawne, tak ma być, nieoficjalnie temat znany ale nieruszany (problem był w wersji I, II a także w III w silniku 1.4 t-gdi - sprawdzałem). Zasada jest taka - niepodobna się zmień samochód.
7 komentarzy
Kamera cofania
  • Kia Ceed II Kombi
  • inne
  • 193 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 24
Nie 2
Kamera już przy 173 000 km nie domagała, po awarii wymontowałem ją i okazało się, że fabrycznie jest nieszczelna. Jedna część z plastiku, druga z aluminium. Uszczelka między nimi traci szczelność (wiek, korozja aluminium) i woda leje się do środka kamery. Szczególnie, że jest umieszczona w tylnej blendzie, pod którą leci woda z tylnej szyby i wewnątrz jest mnóstwo syfu. Niewystarczające zabezpieczenie blendy przed dostaniem się wody pod nią, brak odpływu innego niż otwór kamery, powodują że gromadzi się tam kurz, woda, błoto i mnóstwo syfu, który źle wpływa na okablowanie oświetlenia tablicy (które nota bene bardzo ciężko się wymienia bo trzeba rozbierać pół klapy bagażnika) i właśnie na nieszczęsną kamerę, która nie jest szczelna i prędzej czy później zepsuje się każdemu. Po gwarancji ASO umywa ręce, wymiana ok. 2500zł lub kombinowanie z zamiennikami, które w moim przypadku nie współpracowały dobrze z systemem multi Kii.
1 komentarz
Kia Ceed II