Szukaj

Informacje o Kia Ceed I SW Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekaÅ‚ siÄ™ równie ważnej modernizacji. Efekty? BudujÄ…ce. Po Å›wietnym wejÅ›ciu w segmenty maÅ‚ych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodÄ…cego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

SzaÅ‚u nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarÄ™ naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie bÄ™dÄ… różnić siÄ™ wyÅ‚Ä…cznie znaczkiem marki. Bo do tego wÅ‚aÅ›nie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 126 KM (93 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 154 Nm przy 4200 obr/min
Liczba cylindrów 4
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Pavel
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Świetny pojazd za taką cene, przede wszystkim wytrzymały i spełniający swoją rolę w 100%. Dynamiczny silnik daje możliwość objechania sporej części aut klasy premium podobnego rocznika, nawet posiadając nadwozie typu kombi. Dobre nagłośnienie i cała reszta elementów wewnętrznych i zewnętrznych samochodu sprawia, że kierowca w tym aucie czuje się pewnie. Samochód wbrew pozorom pozwala na bardzo wiele możliwości. Duże rozmiary dają możliwość transportu wielu rzeczy, w tym pasażerów bez większych problemów. W moim przypadku, od początku auto bezawaryjne, nie sprawiające żadnych kłopotów.
4,5
~santafe
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Uważam, że jest to dobry samochód. Koreańce poszli bardzo do przodu. Nie sugerowałem się znaczkiem gdyż w obecnych czasach nie warto. Miałem wiele marek samochodów od włoskich i francuskich (nigdy więcej nie kupię), niemieckie dwa golf i astra i powiem szczerze takie sobie autka, przereklamowane, potem była corolla, która była zdecydowanie najlepsza. Przejechałem nią przez 5 lat 110000 km bez awarii ale piętą achillesową toyot są krótkotrwałe tarcze hamulcowe. Pewne samochody, choć teraz trochę z jakością spadli. Obecnie koreańczycy się starają dogonić czołówkę i wkrótce to zrobią więc się starają. Co będzie dalej zobaczymy.Myślę,że już niedługo to będzie czołówka.
2,9
~Rob
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Cieszyłem się że kupiłem nowe auto.Dla mnie to duży wydatek bo dałem prawie 60000żł pewnie już nie będzie mnie już stać na następne nowe.Miałem wybór kia ceed sw albo renault megane kombi ale mówili że renault sie psuje a kia mniej.A jak się okazuje moja kia ceed sw to szrot i porażka.Nie może tak być że nowe auto się psuje.Nie polecam tego auta.Zastanówcie się nad innym.Ale w sumie wszystkie marki mają problemy poprostu robią badziewie i wyciągają pieniądze.Jak już pisałem zastanówcie się nad kupnem tego auta bo jak coś nietypowego się zepsuje to czas sprowadzenia części możecie poczekać nawet miesiąc.Mój samochód więcej stoi w warsztacie jak jeżdzi.
Åšrednie spalanie dla Kia Ceed I SW Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW 2010-2012
7,3
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Jakiś czas temu dodawałem raport i teraz mam kolejne spostrzeżenia po lekkiej regulacji instalacji. W dłuższej trasie przy jeździe DK91/A1 z prędkością 90-120 km/h udało się zejść do realnego spalania (tankowanie i wyjeżdżone do zera) na poziomie 8,1 litra gazu na 100 km. Nie wiem czy da się jeszcze zejść niżej przy tym silniku, być może tak bo to było około 80 km jazdy bez przerwy, ale jest to nawet akceptowalny wynik. Miasto w korkach czy na światłach, trochę na zimnym silniku to będzie i ponad 11 także przyjmijmy, że te około 10,8 to będzie jakaś średnia w cyklu mieszanym przy przewadze jazdy w mieście.
8,4
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
No więc tak, prawda o tym samochodzie jest taka: - Spalanie katalogowe - można zapomnieć. - Spalanie realne po mieście - 10 litrów spokojnie można przyjąć za średnie (jazda w korkach do pracy). - Spalanie w trasie przy spokojnej jeździe (80-90km/h) - 6,5 litra. - Spalanie w trasie przy prędkości 120km/h - około 8 litra - Spalanie w trasie przy 170km/h - ponad 12 litrów. Ważne jest ciśnienie w ogumieniu. Im wyższe cisnienie tym spalanie niższe, ale opony szybciej się zużyją no i komfort jazdy spada. Coś za coś.
7,5
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
średnie spalanie to 7,6 - 8 l (Wrocław, miasto, przedmieścia, korki w centrum, trasy dzienne 50 - 60 km. wczoraj zrobiłem trasę Wrocław Warszawa, 5,5h połowa w korkach na rozkopanej Gierkówce, co wymuszało ecodriving :), 60 - 90 km/h przez znaczną część trasy. średnia prędkość z całej trasy (700 km), wyniosła 60 km/h, a spalanie 5,8 (uwzględnia korki w Warszawie, 1,5h, ok 40 - 50km) czyli jadąc w trasie 70 - 90 (umiarkowanie wyprzedzając) pali 5 - 5,5 l - niesamowite, bo przez większość trasy działała klima i radio, 2 pasażerów, bagaż W mieście niestety pali dużo więcej, 8 - 9 l jak się ma ciężką nogę. Przy oszczędnej jeździe można zejść do 7,5 - 8,5l choć to trudne. Nietrudno za to spalić więcej, 9 - 11 l jak się ciśnie mocno gaz. na jednym baku (42 - 45 l) zatem realne jest 700 - 800 km choć do tej pory w mieście bak paliwa starczał na 500 - 600 km

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 37
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • ukÅ‚ad hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 6
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Problem z olejem silnikowym
  • Kia Ceed I SW Facelifting 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW 2010-2012
  • silnik
  • 138 tys. km
Jestem miesiąc po zakupie auta, w tym czasie wiadomo zostały wymienione podstawy filtry, olej, zbieżność. Po przejechaniu niespełna 1500 km sprawdzając olej bagnet był niemalże suchy.. dolałem litr i po 5 dniach znowu powtórka dodam że żadna kontrolka nie wyskoczyła że jest mało oleju tylko raz na zakręcie się zaświeciła. Pod autem nie ma żadnej plamy, może ktoś miał podobną sytuację ? Czy te samochody tyle podbierają oleju ?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Kia Ceed I SW Facelifting