Szukaj

Kia Ceed III Kombi Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Kia Ceed III Kombi Facelifting

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Kię Ceed trzeciej generacji zbudowano na nowej platformie podłogowej „K2”, co sprawiło, że w porównaniu do poprzedniej generacji modelu samochód jest o 20 mm szerszy oraz 23 mm niższy. Rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi 2.650 mm. Zwis przedni został skrócony o 20 mm (do 880 mm), tylny natomiast wydłużono o tyle samo (do 780 mm). Nowa platforma podłogowa sprawiła też, że przestronniejsze jest nie tylko wnętrze nowego modelu, ale także bagażnik, którego gabaryty zwiększyły się teraz do 395 litrów. Nowa Kia Ceed zapewnia podróżującym więcej miejsca nad głową oraz większą szerokość na poziomie ramion, a kierowcy – niższą pozycję za kierownicą. Wraz z debiutem Ceeda III zmieniona została jego nazwa, z której zniknął apostrof występujący w dwóch poprzednich wcieleniach kompaktowej Kii (Cee'd).
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz

Nowy Kia Ceed

Cena od: 105 400 PLN
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4760 mm
Szerokość 1800 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2055 mm
Wysokość 1465 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Rozstaw kół - przód 1565 mm
Rozstaw kół - tył 1573 mm
Zwis przedni 880 mm
Zwis tylny 1070 mm
Prześwit 138 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1694 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 625 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 80 kg
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Silnik - Całokształt - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Łukasz
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Samochód kupiłem w wersji wyposażenia Business Line, używam już 3 lata. Przejechałem nim 53000 tys. km, praktycznie w każdych warunkach i na różnych trasach, zatem zdążyłem już wyrobić sobie o nim opinię. Auto jest całkiem wygodne i wmiarę komfortowe (niestety wygłuszenie jest co najwyżej przeciętne, zdecydowanie ciszej jest w moim starym Accordie VII) dobrze sprawdza się jako auto rodzinne. Silnik jest dynamiczny i zarazem oszczędny. Średnie spalania wynosi ok 6,5l. W dłuższych trasach przy niższej prędkości (ok 100KM/h) potrafi być oszczędne, można osiągnąć spalanie poniżej 5l. Średnie spalanie na autostradach przy prędkości ok 140 km/h to już ok 7l. W mieście spalanie ok 7l. Komfort jazdy nawet na bardzo długich dystansach jest dobry i nawet po kilkunastogodzinnej podróży nie wysiada się zmęczonym. Przestrzeń zarówno z przodu jak i z tyłu jest wystarczająca. Bagażnik jest ok, ale powiedziałbym, że na pewno nie ma 625l, jest mniejszy niż w Accordzie VII, który to według specyfikacji ma 572l. Na plus liczne głębokie schowki pod podłogą, ja jednak wolałbym aby po prostu był głębszy. Dzieloną tylna kanapa. Największym minusem tego auta jest jego manualna skrzynia biegów. Jest fatalnie zestrojona na 1 i 2. Auto potrafi szarpać mimo 160KM. Jazda w korku to męczarnia. Auto prowadzi się poprawnie, pewnie pokonuje zakręty, dosyć sztywne (dla mnie to plus), dobrze przyspiesza (ale lubi wtedy wyższe obroty). Bardzo dobre ledowe światła, jestem zaskoczony jak dobrze działają automatyczne długie światła, naprawdę wyłączają się gdy ktoś się tylko pojawi z naprzeciwka. Z minusów to jeszcze mnie wkurza asystent pasa ruchu - działa bardzo topornie, nerwowo nie intuicyjnie - zawsze go wyłączam. Kolejnym minusem są plastiki we wnętrzu - chodzi mi o te lakierowane na wysoki połysk - rysują się od samego patrzenia, a srebrna wstawka na kierownicy to pomysł jakiegoś idioty ponieważ w słoneczny dzień ten element odbija promienie słoneczne jak lusterko kierując je dokładnie na twarz kierowcy! Za to na plus kierownica obszyta skórą, to samo lewarek biegów i deska rozdzielcza, naprawdę przyjemne materiały w dotyku. Puki co nic nie trzeszczy i nie skrzypi. A dodam jeszcze, że podgrzewana kierownica naprawdę robi robotę - na zimę polecam każdemu zmarźlakowi. Na koniec czy bym kupił ponownie - zdecydowanie tak ale tylko w automacie.
Dodane 1 miesiąc temu
3,8
~Fryderyk102
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Ogólnie auto wygodne z kilkoma mankamentami....największy minus to olej w silniku 0W-20 z normami API itp....wszedzie oprócz północy Afryki i niektórych serwisów w Europie gdzie leja 5W-30 API itp....gdzie motywuje to tym producent że ze względu na warunki pogodowe itp...kurcze byłem przez rok we Włoszech i wlali mi w serwisie Kia 5W - 30 i bez problemów twierdzą że na 0W-20 to będą się silniki przycieraly i będą problemy gdy już będą przebiegi 150 tys plus...nadmieniam że wlany olej ma normy zalecane przez kia bo to olej kia ich firmowy więc kur..... Co jest ...może chcą życ z naprawy aut później bo wątpię czy różnica w temperaturach otoczenia pomiędzy np.wlochami a polska są aż tak różne....druga sprawa ....jak się widzi ceeda na drodze to każdy myśli że ktoś wiezie cegły w bagażniku bo się tył ciągnie nawet gdy zakupy się załaduje siedzi i tyle i to w kombi standard...a serwis zna problem tak jak z olejem ale milczy ba.....na moje pismo do Kia Polska odnośnie oleju głupia odpowiedź...wlewać taki jak w instrukcji ...a co do sprężyn to trzeba dobierać twardsze od np innych aut z natury zmierzyć i założyć....ja tak zrobiłem tył do góry troszkę ale twardsze sprężyny i korekta lamp z przodu by dobrze świeciły to na stacji diagnostycznej i oki... A i jeszcze sprawa znana czyli szarpanie na 1 biegu przy ruszaniu....naprawdę kurcze ....polecają w książce obsługi dodatki do benzyny tunap i płukanki przed wymianą oleju ....słabe...
Dodane 6 miesięcy temu
4,6
~Radek
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Jestem bardzo zadowolony z zakupu, przez 2 lata zero problemów. Auto pewnie się prowadzi, a przy tym jest odpowiednio komfortowe (u mnie koła 16"). Świetna pojemność bagażnika, obejchaliśmy trip na 4tys.km po Toskani w 4 osoby + pies i nie było problemów z zapakowaniem, a spalanie średnie wyszło 6,1l/100km (spalanie sprawdzone z tankowań, komputer zwykle zaniża o 0,3l). Za całokształ daje 4* ze względu na kiepskie wyciszenie nadkoli i ogólnie odgłosów generowanych przez koła. Jadąc bo idealnej nawierzchni jest na prawdę cicho, ale są pewne rodzaje asfaltu które generują spore dudnienie. Używam opon Michelin CrossClimate 2 w rozmiarze 205/55/16R, być może to opony tak reagują z pewnymi nawierzchniami.
Dodane ponad rok temu
Średnie spalanie dla Kia Ceed III Kombi Facelifting
6,3 – 6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI MHEV 160KM 118kW
Moim zdaniem najlepsze auto w swojej klasie jeśli chodzi o stosunek wielkości do osiągów i spalania, oraz ceny zakupu i eksploatacji. Silnik jest dynamiczny i zachęca do dynamicznej jazdy a przy tym nie pali dużo. Jadąc płynnie w trasie można spokojnie zrobić 700-800 km na jednym baku. Minusem jest źle odpowietrzający się zbiornik paliwa i od odbicia pistoletu wchodzi jeszcze 10l paliwa. Podobno jest to kwestia kształtu przewodu łączącego wlew paliwa ze zbiornikiem. Mogliby by to poprawić zważywszy że poprzednia generacja miała ten sam problem.
Dodane 2 lata temu
5,7
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Średnia z 14000km to u mnie 5,8l/100km, ale jeżdżę na ogół dość spokojnie. Rekordem było 4,3l/100km w jeździe ze Szczyrku trasą S1, min. przez zwężkę w Bielsku i mnóstwo świateł w Pszczynie i Czechowicach-Dziedzicach. Przejechane 94km ze średnią prędkością 75km/h (od wyjazdu z posesji do zaparkowania pod blokiem). Część jazdy po mieście, sporo stania na czerwonych światłach, więc wynik uważam za całkiem przyzwoity. Chociaż absolutnym rekordem było 3,9l/100km na 35 kilometrowej trasie do Tychów (w tym prawie 10km po mieście), ale tego nie wpisuję w statystykę, bo to była koszmarnie nudna jazda na oszczędność z prędkością 80-90 na trasie.
Dodane 3 lata temu
6,1
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Przejechane 4500km. Spalanie na autostradzie, przy prędkości około 140km/h, w granicach 6,8 - 7 litrów. Spokojna jazda drogami krajowymi to około 5,8 litra, a w jeździe na drogach lokalnych pozamiejskich 5,4 litra. W jeździe miejskiej nie mam doświadczenia, bo jeżdżę tak mało, że zawsze jest to na zimnym silniku i bardzo krótki dystans, więc średnia była by tu bardzo nieadekwatna do rzeczywistej. Ogólna średnia z dystansu 4500 km to 6,2 litra. Jazda raczej spokojna, ale od czasu do czasu lubię pociągnąć po obrotach do 5000 rpm z gazem w podłodze, albo pojechać trochę szybciej niż kodeks drogowy pozwala.
Dodane 3 lata temu

Usterki Kia Ceed III

Liczba wpisów: 31
"chrupanie" pedału sprzęgła
  • Kia Ceed III Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW 2018-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 3
Wadliwa plastikowa tulejka pedału sprzegła. 2 auta po przejechaniu ok. 5k km w obu zaczeło sie to samo - czyli przy wciskaniu sprzegla spręzyna przeskakuje przez tulejke wydajac dzwiek "chrupania" i powoduje to wyczuwalny opor na sprzegle, poza tym irytuje bo pierwszy serwis (W-wa Połczyńska: Kierownik serwisu "musi się wytrzeć" - wiecej tam nie wróciłem), drugi serwis olał usterkę. Nie wplywa to na prace ukladu a le strasznie wk... kiedy przy każdym wciśnięciu sprzęgła słychać strzelanie sprężyny, czasami jest obecne przez 500 km, a przez następne 500 znika... Irytacja pozostaje :(
Dodane 2 lata temu
2 komentarze
Drgania silnika
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • układ napędowy
  • 39 tys. km
W trakcie trasy (ok. 60 km) w połowie drogi przy rozgrzanym już silniku, wystąpiły drgania przy dodawaniu gazu i brakowało mocy. W mniejszym stopniu objawy były odczuwalne przy przełączeniu skrzyni biegów w tryb Sport. Jak już dojechałem na miejsce, to zostawiłem auto na parkingu i po ok. 1 godzinie wróciłem do auta. Od odpalenia, przez całą drogę powrotną problem już nie wystąpił, silnik pracował normalnie, równo (powrót w trybie Normal). Jestem umówiony na wizytę w ASO w celu diagnostyki. Ale poza tą jedną sytuacją kilka dni temu problem się już nie powtórzył.
Dodane 2 lata temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Problem z oświetleniem zewnętrznym
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • nadwozie
  • 15 tys. km
Mam problem z oświetleniem zewnętrznym a dokładnie co jakiś czas nie działa jeden reflektor z przodu i jedna lampa pozycyjna z tyłu. Dodatkowo kierunkowskaz miga bardzo szybko. Na desce rozdzielczej informacja: "Sprawdź kierunkowskazy" lub "Sprawdź reflektory (światła mijania)" Na serwisie raz zrobili aktualizację oprogramowania (pomogło na miesiąc), ostatnio był lutowany jakiś kabel przy haku holowniczym (po tygodniu problem się ponowił, na razie na kilkanaście sekund ale już kilka razy). Jak jadę na serwis oczywiście usterka nie występuje a na komputerze nic nie widzą.. Czy ktoś miał może podobne problemy? Dziękuję.
Dodane 3 lata temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kia Ceed III Kombi Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów