Szukaj

Informacje o Kia Ceed III Kombi 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021

Lata produkcji: 2021 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia

Wśród benzynowych jednostek napędowych do wyboru znajdziemy najnowsza odmianę popularnego turbodoładowanego silnika T-GDi o pojemności 999ccm z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 120 KM oraz nowy 1,4-litrowy silnik T-GDi, który w ofercie silników zastąpił wysłużoną jednostkę napędową 1,6 GDI. Nowy silnik T-GDi z rodziny „Kappa” oferuje maksymalną moc 140 KM. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki jednostka napędowa 1.4 T-GDi generuje maksymalny moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości obrotowej. Jednostka napędowa 1,4 MPi o mocy 100KM z wielopunktowym wtryskiem paliwa również znajdzie się w ofercie producenta.

czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
NA ŻYWO
Produkowany od 2021 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1482 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 253 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(53%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,4
~Przemo
Kia Ceed III
Kombi 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Samochodem przejechałem 1 tys. Kilometrów w czasie dwóch tygodni użytkowania. Jeśli chodzi o plusy, to jest to samochód przestronny i ergonomiczny - wszystko jest na swoim miejscu. Dobre wyciszenie. Mało pali mimo dobrej dynamiki. Jego sylwetka też może się podobać. Co mi się nie podobało? Przede wszystkim jakość wykończenia. Wydaje mi się, że gorzej niż w Dacii, a cena użytkowanego przeze mnie egzemplarza była wysoka. Plastiki szybko się zużywają, aż strach pomyśleć, co będzie po większym przebiegu. Lakier bardzo delikatny. Ogólne poczucie budżetowości. Niestety gwarancja na automatyczną skrzynię biegów nie obowiązuje przez 7 lat, ale - jeśli się nie mylę - przez 20 tys. km. A więc pewnie są z nią kłopoty. Z tego powodu nie zdecydowałbym się na zakup tego samochodu.
3,5
~Przemo
Kia Ceed III
Kombi 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Otrzymałem ten samochód z wypożyczalni i przejechałem nim prawie tysiąc kilometrów. Na plus zaskoczyło mnie bardzo niskie spalanie. Przy spokojnej jeździe schodziłem czasami poniżej 5 litrów. Niestety inne rzeczy nie były aż tak pozytywne. Automatyczna skrzynia biegów szarpie podczas przyspieszania, a biegi są z zmieniane niezgodnie z moją intuicją i przyzwyczajeniami. Podgrzewana kierownica wręcz parzyła mnie w ręce, a nie miała regulacji stopnia podgrzewania. Oglądając starsze egzemplarze (ale już nimi nie jeżdżąc) stwierdzam też nadmierne zużycie wnętrza, co może rodzić trudności przy sprzedaży samochodu. Cena dobrze wyposażonych Kii zbliża się za to do segmentu premium, co stawia pod znakiem zapytania sens zakupu tego samochodu. Jednym zdaniem: przeciętny, w miarę poprawny samochodów, posiadający nieznaczne lecz irytujące wady, tandetnie wykończony, za zbyt wygórowaną cenę w stosunku do tego, co oferuje konkurencja.
4,9
~Damian
Kia Ceed III
Kombi 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Sida posiadam od października bieżącego roku. Jak za tą cenę auto dobrze wykończone i dużo oferuje. Po niespełna 4k przebiegu nie mam się do czego doczepić. Pierwsza wymiana oleju już za mną - serwis w Krakowie bardzo na +, cena też nie wygórowana. Wyposażenie w wersji M jest wystarczające jak dla mnie. Dobrze się prowadzi, silnik jest dynamiczny i oszczędny przy rozsądnej jeździe. Wygłuszenie ok - wiadomo to nie klasa premium. Mam porównanie z innymi autami segmentu C jak Tipo (byłem totalnie zawiedziony po jazdach), Leon, Corolla i Kia wg mnie wypada naprawdę bardzo dobrze. Mam nadzieję, że dalsza eksploatacja będzie przebiegać bez większych ekscesów. Jednym słowem - polecam.

Usterki Kia Ceed III

Liczba wpisów: 31
"chrupanie" pedału sprzęgła
  • Kia Ceed III Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW 2018-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 3
Wadliwa plastikowa tulejka pedału sprzegła. 2 auta po przejechaniu ok. 5k km w obu zaczeło sie to samo - czyli przy wciskaniu sprzegla spręzyna przeskakuje przez tulejke wydajac dzwiek "chrupania" i powoduje to wyczuwalny opor na sprzegle, poza tym irytuje bo pierwszy serwis (W-wa Połczyńska: Kierownik serwisu "musi się wytrzeć" - wiecej tam nie wróciłem), drugi serwis olał usterkę. Nie wplywa to na prace ukladu a le strasznie wk... kiedy przy każdym wciśnięciu sprzęgła słychać strzelanie sprężyny, czasami jest obecne przez 500 km, a przez następne 500 znika... Irytacja pozostaje :(
2 komentarze
Drgania silnika
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • układ napędowy
  • 39 tys. km
W trakcie trasy (ok. 60 km) w połowie drogi przy rozgrzanym już silniku, wystąpiły drgania przy dodawaniu gazu i brakowało mocy. W mniejszym stopniu objawy były odczuwalne przy przełączeniu skrzyni biegów w tryb Sport. Jak już dojechałem na miejsce, to zostawiłem auto na parkingu i po ok. 1 godzinie wróciłem do auta. Od odpalenia, przez całą drogę powrotną problem już nie wystąpił, silnik pracował normalnie, równo (powrót w trybie Normal). Jestem umówiony na wizytę w ASO w celu diagnostyki. Ale poza tą jedną sytuacją kilka dni temu problem się już nie powtórzył.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Problem z oświetleniem zewnętrznym
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • nadwozie
  • 15 tys. km
Mam problem z oświetleniem zewnętrznym a dokładnie co jakiś czas nie działa jeden reflektor z przodu i jedna lampa pozycyjna z tyłu. Dodatkowo kierunkowskaz miga bardzo szybko. Na desce rozdzielczej informacja: "Sprawdź kierunkowskazy" lub "Sprawdź reflektory (światła mijania)" Na serwisie raz zrobili aktualizację oprogramowania (pomogło na miesiąc), ostatnio był lutowany jakiś kabel przy haku holowniczym (po tygodniu problem się ponowił, na razie na kilkanaście sekund ale już kilka razy). Jak jadę na serwis oczywiście usterka nie występuje a na komputerze nic nie widzą.. Czy ktoś miał może podobne problemy? Dziękuję.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kia Ceed III Kombi