Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Kia Optima I Sedan Hybrid

Lata produkcji: 2012 - 2015
Segment: Klasa średnia

Pierwsza europejska generacja modelu i jednocześnie czwarta generacja w globalnej ofercie marki, produkowana w latach 2010-2015. Pierwsze dwa modele Optimy były oferowane w Europie pod nazwą Magentis. Auto zostało zaprojektowane przez głównego stylistę marki, Petera Schreyera oraz Włocha Davide Limongelliego, zgodnie z koncepcją „Tiger Nose” zastosowaną wcześniej m.in. w modelach Sportage i Sorento. Samochód zbudowano na płycie podłogowej Hyundaia i40, był też spokrewniony (ale nie tak blisko jak jego poprzednicy) z Hyundaiem Sonata. W 2014 roku Optima została poddana faceliftingowi.

Powagosław
Optima, choć rodowód ma koreański, a jej główną areną jest Ameryka, bardzo szybko przejęła współczesną niemiecką filozofię budowania samochodów. Gdy już coś się udaje, a ten model bez wątpienia udanym jest, kolejne generacje ewoluują dyskretnie i powoli. ~Powagosław
Luzacjusz
Optymalny, pardon – optimalny sedan klasy średniej. W Ameryce dał szkołę wszystkich Dodge’om i Chryslerom. W Europie konkurencja (jeszcze) nie strzela sobie takich samobójów. Ale Optima to dziś dla niej godny, choć niedoceniany rywal. +1 ~Luzacjusz

Kia Optima I Sedan Hybrid – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Dane techniczne Kia Optima I Sedan Hybrid

Podstawowe parametry Kia Optima I Sedan Hybrid
Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Promień skrętu 5,45 m
Wymiary zewnętrzne Kia Optima I Sedan Hybrid
Długość 4845 mm
Szerokość 1830 mm
Wysokość 1455 mm
Rozstaw osi 2795 mm
Rozstaw kół - przód 1591 mm
Rozstaw kół - tył 1591 mm
Zwis przedni 965 mm
Zwis tylny 1085 mm
Szkic techniczny Kia Optima I Sedan Hybrid

Publikacje o Kia Optima

Newsy o Kia Optima