Szukaj

Kia Rio II Hatchback 5d – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Kia Rio II Hatchback 5d

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia

Druga generacja modelu (oznaczona symbolem JB) produkowana w latach 2005-2011. W przeciwieństwie do pierwszego modelu, Rio II nie był już miejskim kombi, a oferowano go w wersjach 5-drzwiowego hatchbacka i 4-drzwiowego sedana. Kolejna zmiana to zbliżenie auta do analogicznego w ofercie Hyundaia modelu Accent – Rio II został zbudowany na jego płycie podłogowej. W 2010 roku Rio II został poddany face-liftingowi, po którym otrzymał charakterystyczny element designu nowych aut Kia, czyli tzw. grill „Tiger nose”. W Azji model znany pod nazwą New Pride, w Ameryce Południowej – jako Sephia Sport lub Rio Xcite.

czytaj więcej
Powagosław

Zwraca na siebie uwagę nie tylko wyglądem, ale i ceną. Jedno i drugie godne starannej uwagi. Poza tym, cieszmy się, że Rio idzie wbrew modzie na miejskie auta o kształtach minivanów. Duży plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedniemu Rio najchętniej wsadziłbym dynamit w tyłek. Na tle nudziarskiego ostatnio segmentu B, nowy Rio to niemal dynamit sam w sobie. Rio brawo!

~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 3990 mm
Szerokość 1695 mm
Wysokość 1470 mm
Rozstaw osi 2500 mm
Rozstaw kół - przód 1470 mm
Rozstaw kół - tył 1460 mm
Prześwit 155 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1145 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 269 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Silnik + Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~MichaU
Kia Rio II
Hatchback 5d 1.5 CRDi 110KM 81kW
Auto "pogonione" ostatnio po 14 latach użytkowania. Zakup przypadkowy, jako auto na kilka lat dojazdów do pracy i sprzedaży po kilku latach, a skończyło się na tym, że jeździlo dzielnie przez 14 lat i sprawowało się dobrze. Szkoda tylko dość znacznej utraty wartości, w końcu to Kia z tamtych lat gdzie się nie pojechało to mechanicy zgodnie "Panieee - sprzedać po 2 latach bo to zacznie się spać i kola odpadną" ;) Największym minusem tego auta to korozja pojawiająca się w wielu miejscach - doły maski, klapy, drzwi oraz różnych dziwnych miejscach - np progi wewnętrzne pod plastikami w środku (??) - od razu uprzedzam, że nic tam nie obcierało. Najwiekszy plus to natomiast motor tego auta. O nim niżej
Dodane 3 lata temu
4,5
~Mateo
Kia Rio II
Hatchback 5d 1.5 CRDi 110KM 81kW
Samochód skończył dzisiaj 10 lat, jeżdżę nim od nowości, więc myślę, że czas na rzetelną opinię. Szukalem damochodu na 2-3 lata do dojazdu do rpacy, warunki nie były wygórowane - diesel i klimatyzacja jako minimalne wyposażenie. Tak wyszło, że samochód jest ze mną do dzisiaj. Za namową znajomego prpowowadzacego salon wybór padł na Kia Rio...szczegóły niżej.
Dodane 8 lat temu
3,9
~Hurtt
Kia Rio II
Hatchback 5d 1.5 CRDi 110KM 81kW
Samochód ogólnie ok. Całokształt samochodu psują jednak drobne niedociągnięcia. W środku za dużo plastiku który w niektórych miejscach wydaje denerwujące dźwięki przy niskich obrotach (tylna klapa). Po 1000km posypało się łożysko, co prawda wymienione na gwarancji, ale po tej sytuacji łożyska były wymieniane jeszcze czterokrotnie. Felgi samochodu po 120tyś km wyglądają gorzej niż w niejednym 20letnim samochodzie. Teraz przy 125tyś km posypały się amortyzatory tylne.
Dodane 12 lat temu
Średnie spalanie dla Kia Rio II Hatchback 5d
7,4 – 7,9
l/100 km
5,7
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Kia Rio II
Hatchback 5d 1.4 i 16V 97KM 71kW
Jestem zaskoczony wartościami spalania podanych przez innych użytkowników, strasznie niektórym pali dużo. Jeżdżę w 95% w cyklu mieszanym, w 200tys. mieście i w terenach podmiejskich z ograniczeniem 50-80 km/godz, nie lubię powolnej jazdy, hamuję silnikiem, jeżdżę płynnie. Dziś tankowałem i na 41 litrach przejechałem 611 km. Zwykle pali w okolicach 7 l/100km. Jednej ekstremalnej zimy gdzie śniegu było do 30 cm na drogach i jeździe 20-30 km/godz. zanotowałem spalanie 8 l/100km. Ale zwykle nie więcej niż maksymalnie 7,5l. Żeby zejść ze spalaniem, trzeba spokojnie by jechać 80 km/godz. Da się wtedy wyciągnąć 6l. Ale jak się jedzie 130km/godz. to spalanie rośnie do górnych wartości.
Dodane 10 lat temu
7,4
Kia Rio II
Hatchback 5d 1.4 i 16V 97KM 71kW
Auto całkiem fajne sprytne i pozytywnie jestem zaskoczony ale spalanie jak na tak małe auto jest zdecydowanie za wysokie.w zimę 10 l/100km jest nie wyjęte w lato no już trochę lepiej bo7-8 l/100km a na trasie trzeba się starać zęby zejść poniżej 6 l/100km. Yaris na tych samych trasach w zimę do 7,5 l/100km a w lato 6,6,7 l/100km na trasie bez starania spala poniżej 6 l/100km a jak się chce trochę oszczędniej pojechać to 5 l/100km bez problemu. no cóż poczekamy na następną generacje Rio i zobaczymy co się zmieni i na co padnie wybór na nowe Rio czy nową toyotę Yaris
Dodane 14 lat temu
8,2
Kia Rio II
Hatchback 5d 1.4 i 16V 97KM 71kW
Ekonomiczny samochód w rozsądnych pieniądzach. Niskie spalanie, bardzo tanie części, silnik 1.4 97km bez problemu daje rade, jest dynamiczny. Użytkuje ją już 2 lata i do tej pory nie miałem z nią problemów, oprócz ciężko wchodzącej dwójki przy redukcji.
Dodane 7 lat temu

Usterki Kia Rio II

Liczba wpisów: 6
Brak nawiewu kabiny i jednoczesna awaria elektryki szyb
  • Kia Rio II Hatchback 5d 1.4 i 16V 97KM 71kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
W mojej KIA RIO padł nagle wczoraj nawiew kabiny. Włączyłam ciepły nawiew na przednią szybę na najwyższe obroty podczas sporej mżawki, żeby odparować szybę. Po około minucie nawiew nagle przestał działać, a z nim uległa awarii elektryka szyb (mam uchylone okna, których nie mogę zamknąć). Podejrzewam, że nastąpiło gdzieś zwarcie... Niby poczułam jakiś zapach przegrzanej elektryki, ale jadąc w korkach ciężko powiedzieć czy to pochodziło z mojego samochodu. Nie działa też przełącznik obiegu wewnętrznego. O dziwo kokpit jest podświetlony, mogę ładować telefon, działa radio, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne auta, podgrzewanie szyby i lusterek również działa, dochodzi prąd do bezpieczników, bezpieczniki są ok... Nie wiem gdzie szukać usterki. Muszę poradzić sobie sama, bo z kasą krucho. Jak mogę zamknąć awaryjnie okna? Nie posiadałam opcji domykania okien.
Dodane 9 lat temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Silnik nie odpala
  • Kia Rio II Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW 2005-2010
  • silnik
Proszę o pomoc .Czasem podczas jazdy silnik tracił moc , nie wchodził na obroty , po zatrzymaniu samochodu , kiedy auto pochodziło na wolnych obrotach wszystko wracało do normy. Wymieniłem filtr paliwa . Po wymianie trzeba dużej kręcić rozrusznikiem by auto odpaliło .Raz nie odpaliło , Nie widać wycieków paliwa. Czy montaż zaworków zwrotnych może coś pomóc? Proszę o pomoc. Dziękuję. Pozdrawiam
Dodane 10 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Podczas wymiany czynnika nie maszyna nie odzyskała oleju i rozłączała się przy próbie dobicia nowego
  • Kia Rio II Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW 2005-2010
  • inne
Podczas odzyskiwania czynnika, którego odzyskano 350g maszyna nie odzyskała oleju z układu. Maszyna tez wskazała błąd podczas próby doładowania oleju po wymianie czynnika. Wyrzuciło coś w stylu zbyt długi czas ładowania oleju. Zaproponowano mi dobicie 10 ml strzykawką i nie wiem czy to dobry pomysł. Zastanawiam się też nad przyczyną takiego stanu rzeczy. Dodam iż co rok uzupełniam czynnik i wykonuje ozonowanie. Test szczelności wypadł pomyślnie.
Dodane 12 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
2,0
Kia Rio II
Hatchback 5d 1.6 i 16V 112KM 82kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Montowałem instalację w firmie Auto-gleńsk w Pszczynie. Z instalacji korzystam od trzech lat. Jest to bardzo rzadki silnik więc prawdopodobnie stąd problemy z ustawieniem map. Co nie usprawiedliwia serwisu, który skasował ponad 3 tyś.zł. Najgorsze jest to, że praca instalacji gazowej zaburza parametry pracy silnika na benzynie. I tu pojawia się problem z punktem odniesienia...
Dodane 15 lat temu
4,5
Kia Rio II
Hatchback 5d 1.6 i 16V 112KM 82kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 159 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Zamontowałem sprawdzoną instalację BRC Kit Alba u sprawdzonego gazownika. Wszystko starannie zamontowane i dobrze zestrojone. Auto ładnie pracuje na wolnych obrotach, nie przełącza się na pb przy dynamicznej jeździe. Jestem bardzo zadowolony.
Dodane 7 lat temu
5,0
Kia Rio II
Hatchback 5d 1.4 i 16V 97KM 71kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Auto odkupione z firmy, założona instalacja Zavoli Winner. Koszt zmieścił się w 2 tys. zł. Silnik sprawuje się bardzo dobrze. Auto znam od podszewki i nie widzę żadnego spadku mocy, ani różnicy w pracy silnika. Spalanie w normie, brak problemów przy wkręcaniu na wysoki obroty.
Dodane 8 lat temu
Kia Rio II Hatchback 5d

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów