Szukaj

Informacje o Kia Rio II Hatchback 5d 1.4 i 16V 97KM 71kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia

W tym modelu jest kilka silników do wyboru. Nie są ani nadzwyczaj dynamiczne, ani irytująco powolne – ot takie jednostki dla zwykłych ludzi. Oszczędni zainteresują się pewnie niedużym dieslem 1.5 CRDi o mocy 110KM. Spala trochę więcej niż podaje producent, ale i tak nie jest źle. Do tego pracuje dość cicho i ma fajny gadżet – zmienną geometrię łopatek w sprężarce. Fakt, przy większych przebiegach mogą okazać się problematyczne, zresztą jak każda turbosprężarka, ale za to poprawnie działające minimalizują efekt turbodziury na początku obrotomierza. Jeśli chodzi o jednostki benzynowe – jedna jest mocniejsza, a druga słabsza. 1.4l ma niecałe 100KM i zdecydowanie lepiej czuje się na wysokich obrotach, a wtedy pracuje trochę za głośno. 1.6l liczy z kolei 112KM, jest bardziej paliwożerna i naprawdę całkiem żwawo reaguje na pedał „gazu”. Na trasę w sam raz.

czytaj więcej
Powagosław

Zwraca na siebie uwagę nie tylko wyglądem, ale i ceną. Jedno i drugie godne starannej uwagi. Poza tym, cieszmy się, że Rio idzie wbrew modzie na miejskie auta o kształtach minivanów. Duży plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedniemu Rio najchętniej wsadziłbym dynamit w tyłek. Na tle nudziarskiego ostatnio segmentu B, nowy Rio to niemal dynamit sam w sobie. Rio brawo!

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1399 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 97 KM (71 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75,5 x 78,1 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Kia Rio II Hatchback 5d 1.4 i 16V 97KM 71kW 2005-2010
7,9
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Kia Rio II
Hatchback 5d 1.4 i 16V 97KM 71kW
Jestem zaskoczony wartościami spalania podanych przez innych użytkowników, strasznie niektórym pali dużo. Jeżdżę w 95% w cyklu mieszanym, w 200tys. mieście i w terenach podmiejskich z ograniczeniem 50-80 km/godz, nie lubię powolnej jazdy, hamuję silnikiem, jeżdżę płynnie. Dziś tankowałem i na 41 litrach przejechałem 611 km. Zwykle pali w okolicach 7 l/100km. Jednej ekstremalnej zimy gdzie śniegu było do 30 cm na drogach i jeździe 20-30 km/godz. zanotowałem spalanie 8 l/100km. Ale zwykle nie więcej niż maksymalnie 7,5l. Żeby zejść ze spalaniem, trzeba spokojnie by jechać 80 km/godz. Da się wtedy wyciągnąć 6l. Ale jak się jedzie 130km/godz. to spalanie rośnie do górnych wartości.
7,4
Kia Rio II
Hatchback 5d 1.4 i 16V 97KM 71kW
Auto całkiem fajne sprytne i pozytywnie jestem zaskoczony ale spalanie jak na tak małe auto jest zdecydowanie za wysokie.w zimę 10 l/100km jest nie wyjęte w lato no już trochę lepiej bo7-8 l/100km a na trasie trzeba się starać zęby zejść poniżej 6 l/100km. Yaris na tych samych trasach w zimę do 7,5 l/100km a w lato 6,6,7 l/100km na trasie bez starania spala poniżej 6 l/100km a jak się chce trochę oszczędniej pojechać to 5 l/100km bez problemu. no cóż poczekamy na następną generacje Rio i zobaczymy co się zmieni i na co padnie wybór na nowe Rio czy nową toyotę Yaris
8,2
Kia Rio II
Hatchback 5d 1.4 i 16V 97KM 71kW
Ekonomiczny samochód w rozsądnych pieniądzach. Niskie spalanie, bardzo tanie części, silnik 1.4 97km bez problemu daje rade, jest dynamiczny. Użytkuje ją już 2 lata i do tej pory nie miałem z nią problemów, oprócz ciężko wchodzącej dwójki przy redukcji.

Usterki Kia Rio II

Liczba wpisów: 6
Brak nawiewu kabiny i jednoczesna awaria elektryki szyb
  • Kia Rio II Hatchback 5d 1.4 i 16V 97KM 71kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
W mojej KIA RIO padł nagle wczoraj nawiew kabiny. Włączyłam ciepły nawiew na przednią szybę na najwyższe obroty podczas sporej mżawki, żeby odparować szybę. Po około minucie nawiew nagle przestał działać, a z nim uległa awarii elektryka szyb (mam uchylone okna, których nie mogę zamknąć). Podejrzewam, że nastąpiło gdzieś zwarcie... Niby poczułam jakiś zapach przegrzanej elektryki, ale jadąc w korkach ciężko powiedzieć czy to pochodziło z mojego samochodu. Nie działa też przełącznik obiegu wewnętrznego. O dziwo kokpit jest podświetlony, mogę ładować telefon, działa radio, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne auta, podgrzewanie szyby i lusterek również działa, dochodzi prąd do bezpieczników, bezpieczniki są ok... Nie wiem gdzie szukać usterki. Muszę poradzić sobie sama, bo z kasą krucho. Jak mogę zamknąć awaryjnie okna? Nie posiadałam opcji domykania okien.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Silnik nie odpala
  • Kia Rio II Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW 2005-2010
  • silnik
Proszę o pomoc .Czasem podczas jazdy silnik tracił moc , nie wchodził na obroty , po zatrzymaniu samochodu , kiedy auto pochodziło na wolnych obrotach wszystko wracało do normy. Wymieniłem filtr paliwa . Po wymianie trzeba dużej kręcić rozrusznikiem by auto odpaliło .Raz nie odpaliło , Nie widać wycieków paliwa. Czy montaż zaworków zwrotnych może coś pomóc? Proszę o pomoc. Dziękuję. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Podczas wymiany czynnika nie maszyna nie odzyskała oleju i rozłączała się przy próbie dobicia nowego
  • Kia Rio II Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW 2005-2010
  • inne
Podczas odzyskiwania czynnika, którego odzyskano 350g maszyna nie odzyskała oleju z układu. Maszyna tez wskazała błąd podczas próby doładowania oleju po wymianie czynnika. Wyrzuciło coś w stylu zbyt długi czas ładowania oleju. Zaproponowano mi dobicie 10 ml strzykawką i nie wiem czy to dobry pomysł. Zastanawiam się też nad przyczyną takiego stanu rzeczy. Dodam iż co rok uzupełniam czynnik i wykonuje ozonowanie. Test szczelności wypadł pomyślnie.
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Rio II Hatchback 5d