Szukaj

Informacje o Kia Rio IV Hatchback 5d Facelifting

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Czwarta i najnowsza generacja modelu (oznaczona symbolem YB), wprowadzona na rynek w 2017 roku. Pod względem stylistycznym, Rio IV upodobnił się do mniejszego modelu Picanto. Jego projektantem ponownie jest główny designer marki Kia, Peter Schreyer. W przeciwieństwie do poprzednich modeli z serii, ten oferowany jest jedynie w wersji 5-drzwiowego hatchbacka (nieco większego niż jego poprzednik). Rio IV nie jest już spokrewniony z Hyundaiem Accentem, lecz z mniejszym modelem marki Hyundai – i20; dzieli z nim m.in. płytę podłogową.

 

Nowa Kia Rio, której światowy debiut miał miejsce podczas zeszłorocznego salonu samochodowego w Paryżu, już jest oferowana w Europie. Rio – zaliczane do samochodów segmentu B – to drugi najlepiej sprzedający się na świecie model marki Kia. Tylko w 2016 roku do klientów trafiło blisko 450 000 egzemplarzy tego auta, co stanowiło 15% całkowitej sprzedaży.

W Polsce Kia Rio również cieszy się ogromnym powodzeniem. W 2012 roku, pierwszym pełnym roku sprzedaży modelu poprzedniej generacji, nabywców znalazło blisko 1600 samochodów. Dwa lata później wynik było już o 1000 egzemplarzy lepszy. Rekordowe pod względem sprzedaży okazały się lata 2015-2016. Dwa lata temu z salonów wyjechało 3398 egzemplarzy Rio. Ubiegły rok zakończył się wynikiem o 4 sztuki lepszym. Plan na 2017 rok zakłada, że z salonów wyjedzie 3700 egzemplarzy nowego Rio. Bardzo duża popularność tego modelu sprawia, że ma on aż 16-procentowy udział w ogólnej sprzedaży Kia w Polsce i zaraz za Sportage i cee’dem zajmuje trzecie miejsce w rankingu najchętniej kupowanych samochodów koreańskiej marki.

 

 

Wśród licznych wersji Rio poprzedniej generacji największą popularnością w Polsce cieszyła się odmiana 5-drzwiowa, napędzana 1,2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 84 KM, w specyfikacji wyposażenia „M”. Właśnie od Rio w takiej wersji silnikowej i wyposażenia zaczyna się cennik modelu nowej generacji. Kia Rio 1.2 z 84-konną jednostką napędową, 5-biegową przekładnią i w wersji wyposażenia M kosztuje 47 990 zł. Seryjne wyposażenie Rio czwartej generacji jest zdecydowanie bogatsze niż poprzedniej i obejmuje między innymi:

  • 6 poduszek powietrznych,
  • pakiet systemów bezpieczeństwa z ESC, systemem kontroli hamowania w zakrętach oraz systemem stabilizacji toru jazdy podczas hamowania,
  • manualną klimatyzację,
  • radio CD/MP3 z 4 głośnikami i zestawem głośnomówiącym Bluetooth do telefonu oraz złączami USB i AUX,
  • elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich,
  • elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka,
  • centralny zamek z alarmem.

Oprócz bogatego wyposażenia w standardzie Kia Rio czwartej generacji oferuje klientom nową jakość w klasie samochodów miejskich – począwszy od atrakcyjnej stylizacji na zewnątrz i bardzo funkcjonalnego wnętrza, przez najwyższy poziom bezpieczeństwa dzięki nadwoziu nowej konstrukcji i nowoczesnym systemom asystującym, aż po najnowocześniejsze urządzenia multimedialne oraz bardzo dobre właściwości jezdne i wysoki komfort resorowania.

czytaj więcej
Powagosław

Bestseller koreańskiej marki, w przeciwieństwie np. do oferowanych przez nią crossoeverów, próbuje zdobyć klientów bardziej stonowaną stylistyką. Dość udaną. Zmiany w czwartej generacji Rio na lepsze.

~Powagosław
Luzacjusz

Teoretycznie, ma wszystko, by Polacy kupowali Rio równie chętnie, jak kupują Polo, Fabię czy Fiestę. Ale nie widzę, by miała cokolwiek więcej niż mają Polo, Fabia czy Fiesta. I to jest jej problem.

~Luzacjusz

Kia Rio IV Hatchback 5d Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Nowy Kia Rio

Cena od: 51 990 PLN
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,2 m
Promień skrętu 5,1 m
Długość 4065 mm
Szerokość 1725 mm
Wysokość 1450 mm
Rozstaw osi 2580 mm
Rozstaw kół - przód 1518 mm
Rozstaw kół - tył 1524 mm
Zwis przedni 830 mm
Zwis tylny 655 mm
Prześwit 135 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 325 l

Usterki Kia Rio IV

Liczba wpisów: 3
Szarpanie przy ruszaniu
  • Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020
  • układ napędowy
  • 2 tys. km
Problem występuje od momentu wyjechania z salonu na początku 2020 r. Najczęściej pojawia się podczas ruszania na zimnym silniku i występuje przez kilka kolejnych kilometrów. Rzadko, ale zdarza się, że problem nie występuje i auto normalnie rusza. Szarpanie polega na niemożliwości ruszenia, bądź ruszenia w podskokach, tzw. kangurki. Nie są to zwykłe szarpnięcia, lecz angażuje się w to cały układ napędowy z silnikiem włącznie. Pod maską wszystko się rusza, a poduszki pod silnikiem pracują na maksimum swoich możliwości. W serwisie problem znają, ale nie potrafią pomóc. Czekają na informację z centrali Kia w Korei. Nie ma też pewności, że problem zostanie rozwiązany. Na forach i fb są podobne doniesienia od kierowców. Szkoda, bo samochód, przynajmniej teraz, wydaje się ciekawą propozycją cenową na tle konkurencji i możliwości... A tu takie heca..
Problem rozwiązany
17 komentarzy
Szarpanie przy ruszaniu.
  • Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 0
Auto zaczęło poszarpywać już przy przebiegu 500km. Później stało się to normą, problem występuje częściej w chłodniejsze dni i ustaje po przejechaniu kilku km. Problem jak się okazało nierozwiazywalny.
3 komentarze
Czerwona kontrolka ze wspomagania kierownicy
  • Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
MIgająca czerwona kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem podczas jazdy. Serwis naprawił i stwierdził, że fabryka nie dokręciła śrubki całej skrzynki bezpieczników odpowiedzialnych za dwumasowe koło zamachowe. Kontrolka migała, bo były spadki napięcia
1 komentarz
Kia Rio IV Hatchback 5d Facelifting