Szukaj

Kia Rio IV Hatchback 5d Facelifting 1.2 DPI 84KM 62kW od 2020

Informacje o Kia Rio IV Hatchback 5d Facelifting 1.2 DPI 84KM 62kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa Kia Rio jest dostępna z silnikami benzynowymi i wysokoprężnym do wyboru, z których każdy charakteryzuje się wysoką wydajnością i zapewnia osiągi na dobrym poziomie.

Wszystkie modele z mechaniczną skrzynią biegów seryjnie są wyposażone w system Idle Stop&Go, który automatycznie wyłącza i ponownie uruchamia silnik podczas postoju, na przykład, przed światłami.

Do napędu Rio na rynku polskim będą oferowane wolnossące, benzynowe jednostki napędowe o pojemności 1,25 l i 1,4 l, wyposażone w klasyczny wtrysk wielopunktowy. Silnik 1.25 MPI osiąga moc 84 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 122 Nm przy 4000 obr/min. Średnie – zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla wynosi 4,8 l/100 km i 109 g/km.

1,4-litrowy silnik MPI generuje moc 100 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 133 Nm przy 4000 obr/min. Średnie zużycie paliwa przez Rio z napędzane tym silnikiem wynosi 5,0 l/100 km, a emisja CO2 – 114 g/km.

Nowa Kia Rio będzie również oferowana z silnikiem Diesla o pojemności 1,4 litra, dostępnym w na rynku polskim w wariancie 90 KM. 90-konna jednostka napędowa emituje średnio 96 g CO2 na kilometr.

Kia Rio ma napęd na przednie koła przenoszony za pośrednictwem pięciobiegowej (w wersji 1,25 l) lub sześciobiegowej przekładni mechanicznej (dla silników 1,4 l).

czytaj więcej
Powagosław

Bestseller koreańskiej marki, w przeciwieństwie np. do oferowanych przez nią crossoeverów, próbuje zdobyć klientów bardziej stonowaną stylistyką. Dość udaną. Zmiany w czwartej generacji Rio na lepsze.

~Powagosław
Luzacjusz

Teoretycznie, ma wszystko, by Polacy kupowali Rio równie chętnie, jak kupują Polo, Fabię czy Fiestę. Ale nie widzę, by miała cokolwiek więcej niż mają Polo, Fabia czy Fiesta. I to jest jej problem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 84 KM (62 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 118 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Ergonomia - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Kia Rio IV Hatchback 5d Facelifting 1.2 DPI 84KM 62kW od 2020
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Kia Rio IV
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DPI 84KM 62kW
Niestety jazda autostradowa nie służy spalaniu w tym aucie, nawet jak miałem toyotę aygo 1.0 (bardzo ekonomiczne auto) to różnice nie były aż tak ogromne. Dodam że wszystkie dane z komputera a policzyłem już że komputer pokazuje około litra mniej na 100 km niż prawdziwe spalanie od tankowania pod korek do tankowania pod korek, ale to pewnie wszyscy producenci przekłamują. Autostrada gaz w podłodze 160-180 km/h zależnie od wiatru i ukształtowania terenu spalanie 12.3 litra komputer ale podejrzewam 13 bo pół baku wystarczyło na 150km i musiałem tankować. Spokojna jazda autostradowa 140 km/h obroty w okolicach 4 tysięcy i nigdy pedał w podłodze to spalanie 8,2 litra na 100km. Różnica pomiędzy tymi prędkościami i spalaniem to +50% spalania za jedynie 20% szybciej. Wybrałem to auto ponieważ silniki są solidne (na elkach przejeżdżają 380 tyś km i to na gazie bez większych napraw) i nadają się na gaz choć ja jeszcze nie założyłem. Jednak spalanie jak na moc tego auta powinno być ze 2 litry mniejsze. Jazda przyjemna, trzyma sie drogi, jedyne co to na krajowych drogach o prędkości 90km/h nie bardzo się rozpędza więc ostra redukcja lub rozpędzanie się długo przed wyprzedzeniem jest uciążliwe. Na autostradzie o dziwo ciągnie i nie czuć braku mocy. (Silnik)
Dodane 8 miesięcy temu
4,2
Liczba komentarzy: 1
Kia Rio IV
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DPI 84KM 62kW
Zużycia z pierwszych 500 km (Lubin-Mielec auto na dotarciu) przy płynnej/spokojnej jeździe w tym ok. 400 km autostrad. Na pokładzie włączone media i klimatyzacja - wynik z wyświetlacza po zakończonej trasie 3,6 l. Zwyczajowo przy eco przejazdach do 20 km w jedną stronę (i z powrotem) pokazuje 4,2 l. Co do dynamicznej jazdy (póki co to Rio na dotarciu - to primo, a po wtóre to ten silnik nie służy dynamicznej jeździe) - mogę tylko potwierdzić, że w poprzednim hyundai i20 z tym silnikiem do osiągnięcia jest wynik 4,9 l. (Silnik)
Dodane 2 lata temu
5,0
Kia Rio IV
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DPI 84KM 62kW
Auto ma przejechane obecnie ponad 14 tys km. Posiadane od nowości. Jest bardzo oszczędne w kwestii apetytu na paliwo. Na drogach krajowych mozna nawet zejsc ponizej 4litrow, oczywiscie trzeba wtedy odpowiednio operowac pedalem gazu. Realnie natomiast jadac zgodnie z przepisami i nie bedac zawali droga srednio na drogach do 90km/h wyjdzie okolo maksymalnie 4.5 litra. Przysłowiowo kręcąc sie koło komina wychodzi około 5-6l w zaleznosci od pory roku. (Silnik)
Dodane 1 miesiąc temu

Usterki Kia Rio IV

Liczba wpisów: 8
Brak mocy, brak prądu na jednej cewce
  • Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020
  • silnik
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam. Usterka dotyczy Kia Rio 1.2 CVVT 84 KM, z 2017 roku, z LPG. Podczas jazdy na lpg zapalił się check engine. Z każdymi kiletrami auto traciło moc aż do tego stopnia że każdorazowe przyciśnięcie pedału gazu powodowało duszenie się silnika i głośny warkot. Wstępna diagnoza wskazała przerwanie napięcia na cewce. Faktycznie do pierwszej nie dochodził prąd. Elektromechanik wskazał że to sterownik. Dobrze kupiłem o tych samych numerach, skopiował dane i ... niestety to samo. Ponoć prąd i iskra już jest ale może się zalewać więc trzeba wymienić świece zapłonowe. Na dodatek dostrzeżono ubytek płynu chłodniczego. Proszę o podpowiedź
Dodane 4 lata temu
Brak mocy, brak prądu na jednej cewce
  • Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020
  • silnik
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam. Usterka dotyczy Kia Rio 1.2 CVVT 84 KM, z 2017 roku, z LPG. Podczas jazdy na lpg zapalił się check engine. Z każdymi kiletrami auto traciło moc aż do tego stopnia że każdorazowe przyciśnięcie pedału gazu powodowało duszenie się silnika i głośny warkot. Wstępna diagnoza wskazała przerwanie napięcia na cewce. Faktycznie do pierwszej nie dochodził prąd. Elektromechanik wskazał że to sterownik. Dobrze kupiłem o tych samych numerach, skopiował dane i ... niestety to samo. Ponoć prąd i iskra już jest ale może się zalewać więc trzeba wymienić świece zapłonowe. Na dodatek dostrzeżono ubytek płynu chłodniczego. Proszę o podpowiedź
Dodane 4 lata temu
Brak mocy, brak prądu na jednej cewce
  • Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020
  • silnik
  • 130 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Witam. Usterka dotyczy Kia Rio 1.2 CVVT 84 KM, z 2017 roku, z LPG. Podczas jazdy na lpg zapalił się check engine. Z każdymi kiletrami auto traciło moc aż do tego stopnia że każdorazowe przyciśnięcie pedału gazu powodowało duszenie się silnika i głośny warkot. Wstępna diagnoza wskazała przerwanie napięcia na cewce. Faktycznie do pierwszej nie dochodził prąd. Elektromechanik wskazał że to sterownik. Dobrze kupiłem o tych samych numerach, skopiował dane i ... niestety to samo. Ponoć prąd i iskra już jest ale może się zalewać więc trzeba wymienić świece zapłonowe. Na dodatek dostrzeżono ubytek płynu chłodniczego. Proszę o podpowiedź
Dodane 4 lata temu
Kia Rio IV Hatchback 5d Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów