Szukaj

Informacje o Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa Kia Rio jest dostępna z silnikami benzynowymi i wysokoprężnym do wyboru, z których każdy charakteryzuje się wysoką wydajnością i zapewnia osiągi na dobrym poziomie.

Wszystkie modele z mechaniczną skrzynią biegów seryjnie są wyposażone w system Idle Stop&Go, który automatycznie wyłącza i ponownie uruchamia silnik podczas postoju, na przykład, przed światłami.

Do napędu Rio na rynku polskim będą oferowane wolnossące, benzynowe jednostki napędowe o pojemności 1,25 l i 1,4 l, wyposażone w klasyczny wtrysk wielopunktowy. Silnik 1.25 MPI osiąga moc 84 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 122 Nm przy 4000 obr/min. Średnie – zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla wynosi 4,8 l/100 km i 109 g/km.

1,4-litrowy silnik MPI generuje moc 100 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 133 Nm przy 4000 obr/min. Średnie zużycie paliwa przez Rio z napędzane tym silnikiem wynosi 5,0 l/100 km, a emisja CO2 – 114 g/km.

Nowa Kia Rio będzie również oferowana z silnikiem Diesla o pojemności 1,4 litra, dostępnym w na rynku polskim w wariancie 90 KM. 90-konna jednostka napędowa emituje średnio 96 g CO2 na kilometr.

Kia Rio ma napęd na przednie koła przenoszony za pośrednictwem pięciobiegowej (w wersji 1,25 l) lub sześciobiegowej przekładni mechanicznej (dla silników 1,4 l).

czytaj więcej
Powagosław

Bestseller koreańskiej marki, w przeciwieństwie np. do oferowanych przez nią crossoeverów, próbuje zdobyć klientów bardziej stonowaną stylistyką. Dość udaną. Zmiany w czwartej generacji Rio na lepsze.

~Powagosław
Luzacjusz

Teoretycznie, ma wszystko, by Polacy kupowali Rio równie chętnie, jak kupują Polo, Fabię czy Fiestę. Ale nie widzę, by miała cokolwiek więcej niż mają Polo, Fabia czy Fiesta. I to jest jej problem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1248 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 84 KM (62 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 122 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71 x 78,8 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Silnik - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~yatokia
Kia Rio IV
Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Świetny samochód do nabijania kilometrów!! Zakupiłem Rio z silnikiem 1,25 + fabryczna instalacja lpg, auto jest bardzo ekonomiczne, poszukiwałem wersji 1,4 ale do nich nie zakładano fabrycznego lpg. Koszt przejechania 100 km to 13-15 zł w zależności czy trasa czy miasto średnio mi wyszło w okolicy 7 litrów lpg co uważam za świetny wynik. Auto jest obszerniejsze od Yarisa, którym również miałem przyjemność jeździć dłużej niż tylko po placu w komisie. Można by je gabarytami i wielkością wnętrza spokojnie porównać do megane czy astry w hatchbacku. Polecam.
4,9
~Grzesiek
Kia Rio IV
Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Samochód użyczony na weekend przez Kia Szic Opole. Przesiadka z Mazda 6 GG, wcześniej Nissan Qashqai (1 gen), VW Golf (4/5). Stoję przed zmianą samochodu, przesiadka z dużego, na mniejsze, ale nie mini auto. Rodzina 2+1, 190/175 cm + walizki. Szukamy auta oszczędnego w mieście (90% czasu to dojazdy do pracy) i komfortowego aby wyjechać na weekend. Na oku była Toyota Yaris, Clio i VW Polo, Fabia ale i Leon czy Ibiza i budżet do 60 tysięcy. Może to zabrzmi śmiesznie, ale utrzymywanie wielkiego samochodu w mieście mija się u nas z celem, chociaż oboje z racji wygody i wzrostu chcielibyśmy pozostać przy czymś większym. Początkowo poszliśmy oglądać Ceeda (licząc na używany z gwarancją), a tu stoi RIO. Bierzemy na weekend. Szczerze? Zachwytom nie było końca. Ogólnie: bardzo wygodne, pojemne i o dziwo ciche auto. Bardzo cicha jednostka napędowa. Lubimy rozłożyć fotele nisko i wygodnie, w Yarisie czułem się jak w Seicento, ale w Rio czułem się jak w sedanie klasy C. A do tego wszystko pod ręką. Brak zbędnych gadżetów, kokpit jak z samochodu wyższej klasy. Jeździliśmy w różnej konfiguracji z pasażerem z tyłu, obok, z dzieckiem i za każdym razem każdy miał miejsce aby wyciągnąć się. Kierowca z pasażerem nie bili się także o podłokietnik. Auto wygląda niepozornie. Niby małe, ale wcale małe nie jest. Mały to jest Yaris. Ale o komforcie jazdy możemy zawsze dyskutować bez końca. Konfiguracja którą mieliśmy to 1.2 , wersja L w pakiecie Style. 61 tysiący. Klimatyzacja automatyczna, przyciemniane szyby, asysten utrzymania pasa ruchu i hamowania (kolizyjny), tempomat, radio z wyświetlaczem, opcja konfiguracji z Car Android. podłokietnik. Full ledy + przeciwmgłowe i doświetlanie zakrętów. Czego chcieć więcej? Przez weekend zrobiliśmy prawie 300 kilometrów, w tym Wrocław/Opole + autostrada. Auto ma bardzo szeroki rozstaw kół jak na swoją klasę, nie jest niskie, wygodnie się wsiada a przy tym nie ma się wrażenia siedzenia w Seicento. Usiadłem w Ceed i szczerze, przednia szyba + outlina z kokpitu była mało komfortowa. Czułem się stłoczony tym samochodem. W Yarisie, Clio czułem pustkę, jakieś niewykorzystanie miejsce. Bardzo zwrotne, do miasta po prostu idealne. Dla mnie wysokiej osoby ważne było aby nie wyglądać jak niedzielny drajwer, który leci po pieluchy do biedry. Czułem że samochód przyciąga wzrok i pozotywne zaskoczenie, może też dlatego, że sam za każdym razem podchodząc do niego czułem coś pozytywnego i wcale nie było to poczucia: hej patrzcie, mam pożyczony samochód, a wy nie.
4,4
~Posiadacz
Kia Rio IV
Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Auto jest przepiękne, wygląda dynamicznie a z pakietem LED cudo. Mam wersję L czyli tą z wyświetlaczem i paroma systemami. Auto mam w leasingu na szkołę jazdy. Kursanci jakoś sobie radzą nie marudzą więc będę wspierał swoją opinię ich opinią. Z tego co widziałem w 2019 znacznie zmienił się konfigurator i pojawiło się więcej opcji. Multimedia W standardzie mamy połączenie Bluetooth i to się bardzo przydaje nie dostane przynajmniej mandatu za gadanie podczas jazdy i umożliwia słuchanie muzyki z Spotify.

Usterki Kia Rio IV

Liczba wpisów: 8
Brak mocy, brak prądu na jednej cewce
  • Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020
  • silnik
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam. Usterka dotyczy Kia Rio 1.2 CVVT 84 KM, z 2017 roku, z LPG. Podczas jazdy na lpg zapalił się check engine. Z każdymi kiletrami auto traciło moc aż do tego stopnia że każdorazowe przyciśnięcie pedału gazu powodowało duszenie się silnika i głośny warkot. Wstępna diagnoza wskazała przerwanie napięcia na cewce. Faktycznie do pierwszej nie dochodził prąd. Elektromechanik wskazał że to sterownik. Dobrze kupiłem o tych samych numerach, skopiował dane i ... niestety to samo. Ponoć prąd i iskra już jest ale może się zalewać więc trzeba wymienić świece zapłonowe. Na dodatek dostrzeżono ubytek płynu chłodniczego. Proszę o podpowiedź
Brak mocy, brak prądu na jednej cewce
  • Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020
  • silnik
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam. Usterka dotyczy Kia Rio 1.2 CVVT 84 KM, z 2017 roku, z LPG. Podczas jazdy na lpg zapalił się check engine. Z każdymi kiletrami auto traciło moc aż do tego stopnia że każdorazowe przyciśnięcie pedału gazu powodowało duszenie się silnika i głośny warkot. Wstępna diagnoza wskazała przerwanie napięcia na cewce. Faktycznie do pierwszej nie dochodził prąd. Elektromechanik wskazał że to sterownik. Dobrze kupiłem o tych samych numerach, skopiował dane i ... niestety to samo. Ponoć prąd i iskra już jest ale może się zalewać więc trzeba wymienić świece zapłonowe. Na dodatek dostrzeżono ubytek płynu chłodniczego. Proszę o podpowiedź
Brak mocy, brak prądu na jednej cewce
  • Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020
  • silnik
  • 130 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Witam. Usterka dotyczy Kia Rio 1.2 CVVT 84 KM, z 2017 roku, z LPG. Podczas jazdy na lpg zapalił się check engine. Z każdymi kiletrami auto traciło moc aż do tego stopnia że każdorazowe przyciśnięcie pedału gazu powodowało duszenie się silnika i głośny warkot. Wstępna diagnoza wskazała przerwanie napięcia na cewce. Faktycznie do pierwszej nie dochodził prąd. Elektromechanik wskazał że to sterownik. Dobrze kupiłem o tych samych numerach, skopiował dane i ... niestety to samo. Ponoć prąd i iskra już jest ale może się zalewać więc trzeba wymienić świece zapłonowe. Na dodatek dostrzeżono ubytek płynu chłodniczego. Proszę o podpowiedź
Kia Rio IV Hatchback 5d