Szukaj

Informacje o Kia Soul II 1.6 GDI 132KM 97kW 2014-2016

Lata produkcji: 2014 – 2016
Segment: VANy

Druga generacja modelu produkowana w latach 2014-2017. Koncepcyjnym pierwowzorem i zapowiedzią Soul II był prototyp o nazwie Track’ster zaprezentowany w roku 2012. Za projekt wersji produkcyjnej odpowiadał Peter Schreyer, szef designerów Kii i Hyundaia. Stylistycznie model stanowi kontynuację koncepcji swojego poprzednika. Jeśli chodzi o rozmiary, był on nieznacznie większy. Technicznie spokrewniony jest z drugą generacją Kii c’eed. Został zbudowany na płycie podłogowej Hyundai-Kia PB/RB Platform, którą dzielił też z Kią Venga i Hyundaiem i20. Jego następcą jest Kia Stonic.

czytaj więcej
Powagosław

Bardziej lifting niż druga generacja, ale po co naprawiać coś, co nie jest zepsute? Soul zyskał na tej ewolucji przede wszystkim dlatego, że nie zatracił swojego indywidualnego charakteru. To wciąż bardzo rozpoznawalny samochód, w pozytywnym sensie.

~Powagosław
Luzacjusz

Cały „hype” wokół Soul jest równie fajny i sympatyczny, co nieco przesadzony, by nie powiedzieć – przesłodzony. Ale wykreowanie tego pudełka w segmencie, który nie tylko trudno nazwać, ale i jeszcze do niedawna ciężko byłoby znaleźć konkurencję, było świetnym zagraniem. Jeśli samochód może być hipsterski, to ten trochę jest.

~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 132 KM (97 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 161 Nm przy 4850 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Widoczność - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Tomma
Kia Soul II
Crossover 1.6 GDI 132KM 97kW
Na wstępie podkreślam, że oceniam naszą wersje XL, możliwie najlepiej wyposażoną - bez asysty zmiany pasa ruchu i szklanego dachu. Kolor Brąz-wiśnia z białym dachem. Posiadamy jeszcze Kia Sorento w tym samym wieku, więc opinia będzie prawdziwa i rzetelna. Wraz z żoną zostaliśmy fanami firmy Kia przypadkowo, początkowo latając po salonach w poszukiwaniu auta rodzinnego 7 osobowego (Sorento), a później auta miejskiego (Soul). Kryteria co do tego drugiego - zwinny - możliwie miejski - przestrzenny (trójka dzieci) i możliwie komfortowy. Całokształt Soula oceniam bardzo wysoko, uważam że to absolutnie niedocenione auto w Polsce, gdzie w innych krajach robi furorę. Oboje z żoną jesteśmy bardzo wybredni, więc poprzeczka była zawieszona wysoko. Jakość wykonania tego auta jest na najwyższym poziomie, trakcja i komfort prowadzenia bardzo wysoki. Myślę, że w tej klasie nie ma obecnie konkurencji, a przynajmniej mieć nie powinien. Przytulny, komfortowy i ładny samochód. Wygląd to kwesta gustu ale jakość wykonania i odczucia organoleptyczne muszą być wysokie, nie ma innej opcji - nie ma się do czego doczepić. Z dnia na dzień auto daje więcej frajdy. Podchodziliśmy do takich aut jak: Citroen Cactus, Nissan Juke, nowa Micra, Captur, Clio, Megane, C3, C3 aircross, Kia Stonic, Hyundai Kona, Toyota Yaris, Honda Civic, Ford focus .... więcej nie pamiętam. Spędziliśmy na poszukiwaniu 2,5 miesiąca. Golfy, Skody, Seaty i cała reszta stajni VW nie brała udziału w konkursie, nie żeby się wyróżniać ale życzyłbym sobie żeby Polacy wreszcie sięgnęli po coś lepszego.
4,5
~Tomasz
Kia Soul II
Crossover 1.6 GDI 132KM 97kW
Wersja L z pakietem UVO i felgami 17 (CW7). Wstepna ocena po 1000 km. Samochod funkcjonalny, wygodny we wsiadaniu/wysiadaniu i podczas jazdy. Zadne dziury i krawezniki nie sa mu straszne - typ miejski. Zawieszenie zestrojone raczej w kierunku komfortu, zbyt mocne wspomaganie kierownicy. Znakomite wyciszenie i wg. mnie swietny fabryczny system audio. Materialy we wnetrzu duzo ponad standard (por. suzuki s-cross, nissan qashqai). Widocznosc do tylu OK (z kamera przy parkowaniu), do przodu swietna, do boku slaba - bardzo trudno ocenic odleglosc przez wysokie blachy drzwi. Lusterka panoramiczne, nie trzeba praktycznie ogladac sie aby sprawdzic martwa strefe. Silnik malo dynamiczny i sporo pali (ok.9L/100 w jezdzie miejskiej). Duzo miejsca w srodku i na tylnej kanapie (brak tunelu srodkowego), ale przecietny bagaznik. Typ typowo miejski, dobra tansza alternatywa na Nissana Qashquai (-15k) i Suzuki SX4 S-Cross (cena porownywalna). Jesli szukasz wyroznajacego sie designem, niestandardowego, dobrze wyposazonego (aut. klima etc.), komfortowego samochodu do raczej spokojnego poruszania sie po miescie w przytulnej i kojacej atmosferze, a jednoczesnie nie liczysz sie z kazda zlotowka na stacji benzynowej, to warto wziac ten samochod pod uwage.
4,9
~Bass
Kia Soul II
Crossover 1.6 GDI 132KM 97kW
Auta z całą pewnością wyróżniające się na polskich drogach, nie da się przejść koło niego obojętnie. Jedni są w nim zauroczeni, a inni powiedzą, że następca multipli... Dla mnie auto jest piękne, szczególnie na 18' felgach :) Nie wiem tylko dlaczego Soul jest w kategorii Minivany na autocentrum, bardziej pasuję do kategorii suv, no może minisuv :)
Kia Soul II