Szukaj

Kia Sportage V – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Informacje o Kia Sportage V

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1994 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Była też pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w poduszki powietrzne chroniące kolana. Sportage III (lata 2004-2010) i IV (lata 2010-2016) stały się typowymi modelami rekreacyjnymi z mniejszymi możliwościami terenowymi. Podobną charakterystykę ma też nowa generacja modelu dostępna od 2016 roku. Projektantem dwóch ostatnich generacji auta jest Peter Schreyer.

czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz

Nowy Kia Sportage

Cena od: 132 900 PLN

Oceny Kia Sportage V

Liczba ocen: 77
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(66%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Całokształt - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~królkier
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI 160KM 118kW
Na razie początki, bo tylko ok. 7 tys. przebiegu, ale jestem bardzo zadowolony. Pozytywny stosunek jakości do ceny. Silnik z 160 KM zwłaszcza w trybie sport pozwala dynamicznie poruszać się po mieście. Zawieszenie całkiem przyjemnie zestrojone, ani za twarde ani za miękkie jak dla mnie Przestrzeń w środku adekwatna do wielkości auta. Jak na potrzeby mojej 4-osobowej rodziny daje radę, ale też jakiegoś szału nie ma. W środku w miarę cicho tak do 110-120 km, powyżej tego zaczyna się robić trochę głośniej. Spalanie to w dużej mierze kwestia indywidualna, ale spokojnie można zmieścić się do 6-6,5l/100 km w trybie mieszanym, a przy spokojnej jeździe do 90 km 5,5l jest osiągalne. Na razie nie notuję awarii więc nie narzekam. Poprzednio miałem niemieckiego konkurenta w tej klasie i póki co Kia wypada trochę lepiej.
Dodane 2 miesiące temu
4,9
~BOR
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI 160KM 118kW
Ogólnie jak na swoja klasę i gabaryt to naprawdę dobry i przemyślany samochód. Ogólna ocena to 4,5. Kupił bym ponownie bez zastanowienia. Oczywiście są tez jakieś negatywne oceny trudno mi się do nich odnieść bo mam wrażenie ze piszą o innym aucie. Decyduje się ktoś na zakup KIA a myśli ze dostaje Rolsa a potem pisze dziwne rzeczy. Pewnie jeździł do tej pory BMW ale zniszczył go finansowo wiec kupił KIA i myśli ze dostał auto Premium, nie to nie jest auto premium i wcale tego nie udaje ale naprawdę uważam ze to dobre auto dla rodziny i nie tylko. Wielka zaleta to koszt zakupu, eksploatacji, 7 lat gwarancji, te auta nie korodują jak cala reszta współczesnego rynku za większe pieniądze. Dużo plastiku w środku ale nic nie trzeszczy jak do tej pory. Silnik wystarczajaco dynamiczny i ekonomiczny w odniesieniu do gabarytu. Wahałem się pomiędzy Honda HRV, corolla kombi GR, suzuki vitara a hyundai tuscon. Po jeździe testowej zdecydowanie padło na KIA. W reszcie aut komfort poza oczekiwaniami. KIA zdecydowanie była najwygodniejsza i najcichsza.
Dodane 2 miesiące temu
3,9
~Mariusz
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI MHEV 180KM 132kW
Samochód kupiony w salonie. Prawdopodobnie górę wzięła tzw. magia "nowego auta" za w miarę przystępne pieniądze . Auto ma jakieś zalety. Może się podobać, niektóre detale wyglądają dobrze i uważam że cała bryła samochodu jest ok. Na plus jest również przestronne wnętrze, poza bagażnikiem. Cała reszta niestety jest średnia. średnie fotele, średnie materiały średni silnik, średnia skrzynia biegów. w pierwszym tygodniu po odebraniu samochodu zgłosiłem od razu do sprzedawcy, że auto ma źle ustawioną zbieżność kół. Zostało to naprawione w ramach gwarancji ale musiałem wychodzić i wydzwonić swoje. Skrzynia automatyczna ma dziwną specyfikę, działa mało płynnie i na drodze ekspresowej, przy stałej prędkości wykonuje jakieś dziwne manewry pomiędzy 6 stym a 7 dmym biegiem. Ale najgorsze dopiero się pojawiło słynne kłopoty z DPF nie potrafią lub nie chcą tego naprawić jazda tym autem po mieście przez to staje się koszmarem ( polecam fora temat dokładnie opisany ) Asystenci natomiast nadgorliwi szarpią kierownicą tam gdzie tego nie powinny robić mylą się co gorsza a radar widzi na zakrętach auta na innym pasie i gwałtownie zwalnia ( niedopracowany soft )
Dodane 7 miesięcy temu

Raporty spalania Kia Sportage V

Liczba raportów: 135
Średnie spalanie dla Kia Sportage V
6,7 – 7,8
l/100 km
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
To jest miejskie auto, które dzięki hybrydzie w dojazdach po mieście i wokół miasta spala ok 6.0 do 6.5 l/100; przy spokojnej jeździe na drogach krajowych skończy się w ok 7.5 ale wyjazd w długą trasę jest kosztowny. 4 os. Rodzina, 4 rowery na dachu i jazda 130 to ok 12.5 a nawet 13.5, bez rowerów ale z boksem przy 120 do Włoch to ok 9.5-10.0 na sto. Kierowca na autostradzie i 160 170 to nawet 14 l/100. Jeśli ktoś dużo jeździ w trasach to niestety odradzam, jeśli głównie miasto to polecam. Mój aktualny wynik przy 25000km przejechanych to 7.5 l/100 (nie kasowałem komputera od odbioru auta)
Dodane 7 miesięcy temu
6,5
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Mam egzemplarz z 2024 roku jeszcze z silnikiem 230 km z napędem AWD. Jeżeli chodzi o hybrydę w Kia a porównując do Toyota to gorzej ją wprowadzić w napęd elektryczny niż w Toyocie. W Toyocie łatwiej wymusić tryb elektryczny i szybciej się można nauczyć jeździć hybrydą. Ale jeżeli ktoś wyczuje Sportage i będzie jeździł samochodem jak hybrydą a nie tylko jak zwykłym benzyniakiem to wartości 5.3-5.8 w mieście realne. Drogi powiatowe do 100 km/h i przewidywanie kiedy można odpuścić nogę z gazu to wyniki nawet poniżej 5 litrów. Drogi ekspresowe i krajowe do 120 km/h to wynik 6.5 do 7. Autostrada 140 km/h na tempomacie to juz blisko 9. Silnik elektryczny załącza się do około 120 km/h ale jest on prawie bezwartościowy jadąc autostradą czy krajówką, zwykle załącza się jadąc z lekko z góry. W Toyocie można łatwiej wymusić jazdę na elektryku po przez minimalne ujęcie gazu nawet z prędkościami 120 km/h a w KIA to już nie zawsze tak skutecznie działa zwłaszcza powyżej 100 km/h, jeszcze jadąc w mieście 50-70 to jako tako możemy wymusić. Różnice między Toyota RAV4 2.5 AWD a Sportage to różnica około 0.5 w mieście na korzyść Toyoty a jadąc na drogach powiatowych to już prawie litr bez mocnego oszczędzania. Toyota RAV4 jadąc z Gdyni do Władysławowa uzyskałem 4.3 litra a Sportage 5.2.
Dodane ponad rok temu
7,1
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI MHEV 180KM 132kW
Najmniejsze spalanie na trasie Sosnowiec-Zabrze równe 35km 4,8l/100km, ale w tym przypadku sie postarałem. Ta sama trasa na tempomacie ustawionym na 110km/h 5,5-6l/100km. Na mieście zależy jak przycisnę, zrobic 12-14 żaden problem, szczególnie w trybie sport, który dodaje autku życia i aż sie prosi. Średnia z 35tys.km mam 6,4l/100km.
Dodane 5 miesięcy temu

Usterki Kia Sportage V

Liczba wpisów: 28
usterka elektroniki
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 160KM 118kW od 2024
  • instalacja elektryczna
  • 9 tys. km
przy pierwszym uruchomieniu po nocy, jak jest zimny, nie mam mocy, pokazuje 4-5 błędów, usterkę skrzyni biegów, swiateł, innych systemów, nie zwalnia hamulca elektrycznego, nie działa autohold, kamera cofania, nie można ruszyć z miejsca po wyłączeniu hamulca manualnie oczywiscie...trwa to kilkanascie minut, potem wraca, przynajmniej na razie, do normy..czyli jakby nigdy nic, 4x stało auto w ASO. Brak diagnozy, usterka pojawia sie często, coraz częsciej. A to nowe auto....co powoduje narastanie emocji:)
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Pogryziony przewód chłodniczy
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW 2021-2024
  • układ chłodzenia
  • 500 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 18
Nie 3
W nowym aucie po przejechaniu raptem 500 km pojawiła się kontrolka check engine. Samochód trafił do ASO. Panowie stwierdzili niesprawny moduł oraz uszkodzony a raczej przegryziony przewód chłodniczy przez jakegoś zwierzaka i wyciek płynu. Wymianę przewodu wycenili na 900 zł. Twierdzą, że te pogryzienia przewodów w nowych Kia są częste i wręcz nagminne i mają takich przypadków dużo. Ja parkuję w centrum Warszawy od 20 lat na wybetonowanym placu różnymi samochodami i nigdy mi się to nie zdarzyło, tak samo znajomym a tu w nowej Kii od razu na dzień dobry. Czy ktoś miał jeszcze taki przypadek ?
Dodane ponad rok temu
16 komentarzy
GPF
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI MHEV 150KM 110kW 2021-2024
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 42
Nie 4
Aktualny przebieg 14 000 km. Samochód użytkuję od sierpnia 2023, głównie dojazdy do miasta ok. 11 km w jedną stronę. 18 grudnia 2023 zapaliła się kontrolka GPF. W rozmowie z ASO dowiedziałem się, że samochód ma wgraną aktualizację poprawy logiki kontrolki GPF \lipiec 2023, po raz pierwszy kontrolka GPF pojawiła się przy przebiegu 4000 km/ i wypalanie jest możliwe na mój koszt za 320 zł. Podjąłem próbę wypalania z efektem mizernym, przejechane 120 km na A4 , duży ruch, ślisko i kupa nerwów. Pojechałem do serwisu 100 km w jedną stronę / cały czas świecąca kontrolka GPF i komunikat kontynuuj jazdę/. Na miejscu pracownik serwisu recytował z pamięci regułki i cytaty z instrukcji obsługi samochodu. Tematu nie odpuściłem i po 30 minutach oczekiwania dowiedziałem się, że nie było potrzeby wypalania, kontrolka została "wyzerowana". Po równo miesiącu i przejechaniu ok. 600 km kontrolka zapaliła się ponownie. Znowu telefon do ASO i znowu dowiedziałem się, że pojazd jest eksploatowany w niewłaściwych warunkach. Doradca serwisowy o dziwo zmienił regułkę i doradził, aby nie stosować się do zasad jazdy regeneracyjnej z instrukcji obsługi, natomiast jechać na III biegu lub wyższym i przyspieszać do 4500 obr, następnie odpuszczać gaz i znowu przyspieszać, w serwisie stosują tę metodę i po ok. 10 km kontrolka gaśnie. Do autostrady mam 60 km więc jazda na krajówce ok.30 km i tym sposobem ze statusu 4 wypaliłem do 0 i kontrolka zgasła, niemniej jest to w warunkach normalnego ruchu coś szalonego. Korzystałem z carscanera. Po 5 dniach dojazdów do pracy po 11 km, status zapchania filtra DPF już wynosi 1. Ewidentnie ten samochód posiada jakąś wadę fabryczną nazywaną ładnie przez serwisanta "cechą samochodu". Gdyby przy sprzedaży o tym jasno poinformowali, że to auto nie nadaje się do jazdy po mieście i na krótkich dystansach to nawet bym się na Kia Sportage nie popatrzył. Może moja opinia komuś się przyda, zaoszczędzi nerwów i pieniędzy. Osobiście wsadziłbym do tego samochodu prezesa Kia Polska razem z kierownikiem serwisu KIA i w mojej okolicy i warunkach drogowych niech przeprowadzą skuteczną jazdę regeneracyjną zgodnie z instrukcją. Pewnie jeździliby do usranej śmierci, ewentualnie przejażdżkę skończyliby w rowie, albo wpadli na policyjny radar. Szkoda gadać...
Dodane ponad rok temu
14 komentarzy
Kia Sportage V

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów