Szukaj

Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2021-2024

Informacje o Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2021-2024

Lata produkcji: 2021 – 2024
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1994 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Była też pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w poduszki powietrzne chroniące kolana. Sportage III (lata 2004-2010) i IV (lata 2010-2016) stały się typowymi modelami rekreacyjnymi z mniejszymi możliwościami terenowymi. Podobną charakterystykę ma też nowa generacja modelu dostępna od 2016 roku. Projektantem dwóch ostatnich generacji auta jest Peter Schreyer.

czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz
Produkowany od 2021 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Całokształt - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,5
~maro
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Kupiłem nowy samochód KIA z silnikiem 1,6 benzyna. Podoba mi się lecz elektronika jest do dupy. Co 2-3 tys km wyświetla się filtr spalin .W serwisie za usunięcie usterki śpiewają sobie 500 zł / usunięcie usterki polega na jeżdzie 10-15 km na 3 biegu/.Filtr spalin zgaśnie ale paliwo idzie w powietrze a na silnik nie jest wskazana taka głupota. Zapala się SOS przy większych mrozach , zapala sie kontrolka ciśnienia w oponach, coś piszczy i skrzeczy. Producent i serwisy nich się ogarną bo ludzie będą zwracać to badziewie
Dodane 9 miesięcy temu
4,8
~Sebastian
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Jak za tą cenę ( pakiet M+ Smart) generalnie autko bardzo udane. Wykorzystywane do dojazdów do pracy 15km w jedną stronę i wypadów na wakacje. Brak jakichkolwiek problemów z DPF-em. Dodam, iż zwykle jeżdżę na trybie normal lub sport, nie używam trybu eco. Obroty średnio ponad 2 tys, po prostu go nie zamulam. Średnie spalanie w takim trybie to ok 8 l. W mojej ocenie jest to dobry wynik. Na trasie w pełni załadowany z boxem na dachu przy prędkości ok 120-130 spalanie ok 7.5 l. Powyżej 120-130 trochę głośno z boxem na dachu, za to skrzynia 6 powyżej tej prędkości bez redukcji do 5 spokojnie przyspiesza i da się wyprzedzać. Widoczność do przodu i na boki super, z tyłu troszkę gorzej. Ale duże lusterka i kamera robi robotę.
Dodane 10 miesięcy temu
2,7
~YTY
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Sprzęgła skrzyni wytrzymują maksymalnie 30 tyś km jeśli głównie poruszamy się w mieście ( Samo ASO to potwierdza ) DPF to kolejna niekończąca się historia ciągle kłopot co na to serwis ? kia polska ma na to w du.... tak samo jak Hyundai, a tam problem jest od początków 2021roku co da jazda do serwisu na płatne wypalanie za ok 300 - 350 zł które polega na piłowaniu auta przez godzinę na postoju i tyle i na koniec po kolejnych 300 - MAX 1000 km jest to samo. Ja spędzam 70 % miasto i mam dosyć tego niedopracowanego auta . Na dodatek dopadła mnie kolejna przypadłość ubytek płynu chłodzącego do tego trzeba dodać cztery pomniejsze wizyty reklamacyjne . Co natomiast KIA robi ( mamy rzekome 7 lat gwarancji NIC takie mamy prawo w PL i mogą )
Dodane 11 miesięcy temu
Średnie spalanie dla Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2021-2024
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Jeżeli ktoś pisze, że tej wielkości auto pali w korku 6-8 l na 100 km to albo kłamie, albo ma problem ze wzrokiem, albo okłamuje go komputer. Mój tylko kilka razy pokazał wladcowe spalanie. Spr za każdym razem. Potrafi okłamać o 2l na 100km Przy prędkościach 70 - 90 bez wyprzedzeni potrafi zejść poniżej 6. Na krajówce czy autostradzie 131 na tempomscie czyli 4km/h realnie mniej w 8 się zmieści jak nie ma wiatru. Mój ma 2 wady fabryczne, serwis nic nie potrafi, plastiki fatalnej jakości, audio mocno średnie. Więcej ta marka parkować i mnie nie będzie. Średnie spalanie z 6000km niby 6,9 w co oczywiście nie wierzę. Raczej krótkie odcinki poza miastem. Miasto w weekend bez korków. Drogi lokalne. Czasem eska lub autostrada.
Dodane 3 lata temu
6,5
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
W dużym korku skacze ponad 8 litrów. Jazda po mieście zależnie od warunków i "pośpiechu" 6.0-8.0 litrów. Przejazd przez miasto bez korków 1-2 postoje na światła - najmniej 5.0 litra na odcinku ok 12 km. Częste dojazdy poza miasto około 35 km - zawsze spalanie 5.3-5.8 drogi 70-90km/h zależne od klimy itp. Średnie spalanie z 8500km - 6.4L/100km. Żona wykręciła 4.8 na 17km odcinku w połowie przez miasto. W mojej opinii spalanie powyżej 7.5 litrów bez korków to nie wina silnika lecz nogi kierującego
Dodane 3 lata temu
7,0
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Wersja z manualem, tylko ust. Normal , obroty zawsze pow. 1800, autostop wyłączone, brak kłopotów z GPF. Przy 70-90 pali ok. 5/100, przy 120 pali ok. 6(7)/100, przy 140 pali ok. 8(8.5)/100, jazda miejska w zależności od natężenia ruchu 7-10/100
Dodane ponad rok temu

Usterki Kia Sportage V

Liczba wpisów: 28
usterka elektroniki
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 160KM 118kW od 2024
  • instalacja elektryczna
  • 9 tys. km
przy pierwszym uruchomieniu po nocy, jak jest zimny, nie mam mocy, pokazuje 4-5 błędów, usterkę skrzyni biegów, swiateł, innych systemów, nie zwalnia hamulca elektrycznego, nie działa autohold, kamera cofania, nie można ruszyć z miejsca po wyłączeniu hamulca manualnie oczywiscie...trwa to kilkanascie minut, potem wraca, przynajmniej na razie, do normy..czyli jakby nigdy nic, 4x stało auto w ASO. Brak diagnozy, usterka pojawia sie często, coraz częsciej. A to nowe auto....co powoduje narastanie emocji:)
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Pogryziony przewód chłodniczy
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW 2021-2024
  • układ chłodzenia
  • 500 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 18
Nie 3
W nowym aucie po przejechaniu raptem 500 km pojawiła się kontrolka check engine. Samochód trafił do ASO. Panowie stwierdzili niesprawny moduł oraz uszkodzony a raczej przegryziony przewód chłodniczy przez jakegoś zwierzaka i wyciek płynu. Wymianę przewodu wycenili na 900 zł. Twierdzą, że te pogryzienia przewodów w nowych Kia są częste i wręcz nagminne i mają takich przypadków dużo. Ja parkuję w centrum Warszawy od 20 lat na wybetonowanym placu różnymi samochodami i nigdy mi się to nie zdarzyło, tak samo znajomym a tu w nowej Kii od razu na dzień dobry. Czy ktoś miał jeszcze taki przypadek ?
Dodane ponad rok temu
16 komentarzy
GPF
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI MHEV 150KM 110kW 2021-2024
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 42
Nie 4
Aktualny przebieg 14 000 km. Samochód użytkuję od sierpnia 2023, głównie dojazdy do miasta ok. 11 km w jedną stronę. 18 grudnia 2023 zapaliła się kontrolka GPF. W rozmowie z ASO dowiedziałem się, że samochód ma wgraną aktualizację poprawy logiki kontrolki GPF \lipiec 2023, po raz pierwszy kontrolka GPF pojawiła się przy przebiegu 4000 km/ i wypalanie jest możliwe na mój koszt za 320 zł. Podjąłem próbę wypalania z efektem mizernym, przejechane 120 km na A4 , duży ruch, ślisko i kupa nerwów. Pojechałem do serwisu 100 km w jedną stronę / cały czas świecąca kontrolka GPF i komunikat kontynuuj jazdę/. Na miejscu pracownik serwisu recytował z pamięci regułki i cytaty z instrukcji obsługi samochodu. Tematu nie odpuściłem i po 30 minutach oczekiwania dowiedziałem się, że nie było potrzeby wypalania, kontrolka została "wyzerowana". Po równo miesiącu i przejechaniu ok. 600 km kontrolka zapaliła się ponownie. Znowu telefon do ASO i znowu dowiedziałem się, że pojazd jest eksploatowany w niewłaściwych warunkach. Doradca serwisowy o dziwo zmienił regułkę i doradził, aby nie stosować się do zasad jazdy regeneracyjnej z instrukcji obsługi, natomiast jechać na III biegu lub wyższym i przyspieszać do 4500 obr, następnie odpuszczać gaz i znowu przyspieszać, w serwisie stosują tę metodę i po ok. 10 km kontrolka gaśnie. Do autostrady mam 60 km więc jazda na krajówce ok.30 km i tym sposobem ze statusu 4 wypaliłem do 0 i kontrolka zgasła, niemniej jest to w warunkach normalnego ruchu coś szalonego. Korzystałem z carscanera. Po 5 dniach dojazdów do pracy po 11 km, status zapchania filtra DPF już wynosi 1. Ewidentnie ten samochód posiada jakąś wadę fabryczną nazywaną ładnie przez serwisanta "cechą samochodu". Gdyby przy sprzedaży o tym jasno poinformowali, że to auto nie nadaje się do jazdy po mieście i na krótkich dystansach to nawet bym się na Kia Sportage nie popatrzył. Może moja opinia komuś się przyda, zaoszczędzi nerwów i pieniędzy. Osobiście wsadziłbym do tego samochodu prezesa Kia Polska razem z kierownikiem serwisu KIA i w mojej okolicy i warunkach drogowych niech przeprowadzą skuteczną jazdę regeneracyjną zgodnie z instrukcją. Pewnie jeździliby do usranej śmierci, ewentualnie przejażdżkę skończyliby w rowie, albo wpadli na policyjny radar. Szkoda gadać...
Dodane ponad rok temu
14 komentarzy
Kia Sportage V SUV

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów