Szukaj

Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI MHEV 180KM 132kW 2021-2024

Informacje o Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI MHEV 180KM 132kW 2021-2024

Lata produkcji: 2021 – 2024
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1994 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Była też pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w poduszki powietrzne chroniące kolana. Sportage III (lata 2004-2010) i IV (lata 2010-2016) stały się typowymi modelami rekreacyjnymi z mniejszymi możliwościami terenowymi. Podobną charakterystykę ma też nowa generacja modelu dostępna od 2016 roku. Projektantem dwóch ostatnich generacji auta jest Peter Schreyer.

czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz
Produkowany od 2021 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,9
~Mariusz
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI MHEV 180KM 132kW
Samochód kupiony w salonie. Prawdopodobnie górę wzięła tzw. magia "nowego auta" za w miarę przystępne pieniądze . Auto ma jakieś zalety. Może się podobać, niektóre detale wyglądają dobrze i uważam że cała bryła samochodu jest ok. Na plus jest również przestronne wnętrze, poza bagażnikiem. Cała reszta niestety jest średnia. średnie fotele, średnie materiały średni silnik, średnia skrzynia biegów. w pierwszym tygodniu po odebraniu samochodu zgłosiłem od razu do sprzedawcy, że auto ma źle ustawioną zbieżność kół. Zostało to naprawione w ramach gwarancji ale musiałem wychodzić i wydzwonić swoje. Skrzynia automatyczna ma dziwną specyfikę, działa mało płynnie i na drodze ekspresowej, przy stałej prędkości wykonuje jakieś dziwne manewry pomiędzy 6 stym a 7 dmym biegiem. Ale najgorsze dopiero się pojawiło słynne kłopoty z DPF nie potrafią lub nie chcą tego naprawić jazda tym autem po mieście przez to staje się koszmarem ( polecam fora temat dokładnie opisany ) Asystenci natomiast nadgorliwi szarpią kierownicą tam gdzie tego nie powinny robić mylą się co gorsza a radar widzi na zakrętach auta na innym pasie i gwałtownie zwalnia ( niedopracowany soft )
Dodane 7 miesięcy temu
3,1
~Adam
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI MHEV 180KM 132kW
Ogólnie to mam wrażenie, że te auta jakieś takie bardziej liche niż kiedyś sporo niedoróbek mnóstwo usterek i niechęć ASO by coś z tym zrobić gwarancja tak fikcyjna bo o wszystko trzeba się wykłócać a nie oto chodzi kupując nowe auto szkoda na to czasu i nerwów Usterki elektroniki notorycznie , kilka mechanicznych , sporo tego jak na nowe auto ale najgorsze jest to że nie ja jeden mam te kłopoty zatem to nie wina " pechowego "modelu . wyciszenie przy 100km b. słabe 140 TRAGEDIA . Lakier kiepski rysuje się nawet szyby są kiepskie i podatne na zarysowania . Auto niby fajne ładne pojemne ale co z tego jak wady obrzydzają je .
Dodane ponad rok temu
4,9
~Dany_2010
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI MHEV 180KM 132kW
Duży, przestronny samochód, sporo miejsca z przodu i z tyłu, bogato wyposażony zarówno pod kątem bezpieczeństwa, jak i komfortu. Duży ekran wielofunkcyjny i mnóstwo dodatków. Pojazd bardzo dobrze wyposażony w tej półce cenowej i jeden z nielicznych z normalnym silnikiem czterocylindrowym i normalnym spalaniem
Dodane 11 miesięcy temu
Średnie spalanie dla Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI MHEV 180KM 132kW 2021-2024
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI MHEV 180KM 132kW
Najmniejsze spalanie na trasie Sosnowiec-Zabrze równe 35km 4,8l/100km, ale w tym przypadku sie postarałem. Ta sama trasa na tempomacie ustawionym na 110km/h 5,5-6l/100km. Na mieście zależy jak przycisnę, zrobic 12-14 żaden problem, szczególnie w trybie sport, który dodaje autku życia i aż sie prosi. Średnia z 35tys.km mam 6,4l/100km.
Dodane 5 miesięcy temu
7,0
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI MHEV 180KM 132kW
Najmniejsze spalanie na trasie Sosnowiec-Zabrze równe 35km 4,8l/100km, ale w tym przypadku sie postarałem. Ta sama trasa na tempomacie ustawionym na 110km/h 5,5-6l/100km. Na mieście zależy jak przycisnę, zrobic 12-14 żaden problem, szczególnie w trybie sport, który dodaje autku życia i aż sie prosi. Średnia z 35tys.km mam 6,4l/100km.
Dodane 5 miesięcy temu
7,4
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI MHEV 180KM 132kW
Najmniejsze spalanie na trasie Sosnowiec-Zabrze równe 35km 4,8l/100km, ale w tym przypadku sie postarałem. Ta sama trasa na tempomacie ustawionym na 110km/h 5,5-6l/100km. Na mieście zależy jak przycisnę, zrobic 12-14 żaden problem, szczególnie w trybie sport, który dodaje autku życia i aż sie prosi. Średnia z 35tys.km mam 6,4l/100km.
Dodane 5 miesięcy temu

Usterki Kia Sportage V

Liczba wpisów: 28
usterka elektroniki
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 160KM 118kW od 2024
  • instalacja elektryczna
  • 9 tys. km
przy pierwszym uruchomieniu po nocy, jak jest zimny, nie mam mocy, pokazuje 4-5 błędów, usterkę skrzyni biegów, swiateł, innych systemów, nie zwalnia hamulca elektrycznego, nie działa autohold, kamera cofania, nie można ruszyć z miejsca po wyłączeniu hamulca manualnie oczywiscie...trwa to kilkanascie minut, potem wraca, przynajmniej na razie, do normy..czyli jakby nigdy nic, 4x stało auto w ASO. Brak diagnozy, usterka pojawia sie często, coraz częsciej. A to nowe auto....co powoduje narastanie emocji:)
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Pogryziony przewód chłodniczy
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW 2021-2024
  • układ chłodzenia
  • 500 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 18
Nie 3
W nowym aucie po przejechaniu raptem 500 km pojawiła się kontrolka check engine. Samochód trafił do ASO. Panowie stwierdzili niesprawny moduł oraz uszkodzony a raczej przegryziony przewód chłodniczy przez jakegoś zwierzaka i wyciek płynu. Wymianę przewodu wycenili na 900 zł. Twierdzą, że te pogryzienia przewodów w nowych Kia są częste i wręcz nagminne i mają takich przypadków dużo. Ja parkuję w centrum Warszawy od 20 lat na wybetonowanym placu różnymi samochodami i nigdy mi się to nie zdarzyło, tak samo znajomym a tu w nowej Kii od razu na dzień dobry. Czy ktoś miał jeszcze taki przypadek ?
Dodane ponad rok temu
16 komentarzy
GPF
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI MHEV 150KM 110kW 2021-2024
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 42
Nie 4
Aktualny przebieg 14 000 km. Samochód użytkuję od sierpnia 2023, głównie dojazdy do miasta ok. 11 km w jedną stronę. 18 grudnia 2023 zapaliła się kontrolka GPF. W rozmowie z ASO dowiedziałem się, że samochód ma wgraną aktualizację poprawy logiki kontrolki GPF \lipiec 2023, po raz pierwszy kontrolka GPF pojawiła się przy przebiegu 4000 km/ i wypalanie jest możliwe na mój koszt za 320 zł. Podjąłem próbę wypalania z efektem mizernym, przejechane 120 km na A4 , duży ruch, ślisko i kupa nerwów. Pojechałem do serwisu 100 km w jedną stronę / cały czas świecąca kontrolka GPF i komunikat kontynuuj jazdę/. Na miejscu pracownik serwisu recytował z pamięci regułki i cytaty z instrukcji obsługi samochodu. Tematu nie odpuściłem i po 30 minutach oczekiwania dowiedziałem się, że nie było potrzeby wypalania, kontrolka została "wyzerowana". Po równo miesiącu i przejechaniu ok. 600 km kontrolka zapaliła się ponownie. Znowu telefon do ASO i znowu dowiedziałem się, że pojazd jest eksploatowany w niewłaściwych warunkach. Doradca serwisowy o dziwo zmienił regułkę i doradził, aby nie stosować się do zasad jazdy regeneracyjnej z instrukcji obsługi, natomiast jechać na III biegu lub wyższym i przyspieszać do 4500 obr, następnie odpuszczać gaz i znowu przyspieszać, w serwisie stosują tę metodę i po ok. 10 km kontrolka gaśnie. Do autostrady mam 60 km więc jazda na krajówce ok.30 km i tym sposobem ze statusu 4 wypaliłem do 0 i kontrolka zgasła, niemniej jest to w warunkach normalnego ruchu coś szalonego. Korzystałem z carscanera. Po 5 dniach dojazdów do pracy po 11 km, status zapchania filtra DPF już wynosi 1. Ewidentnie ten samochód posiada jakąś wadę fabryczną nazywaną ładnie przez serwisanta "cechą samochodu". Gdyby przy sprzedaży o tym jasno poinformowali, że to auto nie nadaje się do jazdy po mieście i na krótkich dystansach to nawet bym się na Kia Sportage nie popatrzył. Może moja opinia komuś się przyda, zaoszczędzi nerwów i pieniędzy. Osobiście wsadziłbym do tego samochodu prezesa Kia Polska razem z kierownikiem serwisu KIA i w mojej okolicy i warunkach drogowych niech przeprowadzą skuteczną jazdę regeneracyjną zgodnie z instrukcją. Pewnie jeździliby do usranej śmierci, ewentualnie przejażdżkę skończyliby w rowie, albo wpadli na policyjny radar. Szkoda gadać...
Dodane ponad rok temu
14 komentarzy
Kia Sportage V SUV

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów