Szukaj

Informacje o Lancia Delta III Hatchback 1.4 Turbo-Jet 120KM 88kW od 2008

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Współczesny trend to: „duża moc, maÅ‚a pojemność”. I Lancia o tym wie. Podstawowy silnik benzynowy ma 1.4l i dwie odmiany - 120KM oraz 140KM. Obie sÄ… doÅ‚adowane, ciche, osiÄ…gajÄ… „setkÄ™” poniżej 10 sekund i najlepiej czujÄ… siÄ™ na wysokich prÄ™dkoÅ›ciach obrotowych – zadowolÄ… zdecydowanÄ… wiÄ™kszość osób. Zużycie paliwa jak na takÄ… moc wypada caÅ‚kiem nieźle, bo nawet w tym mocniejszym motorze Å‚atwo zmieÅ›cić siÄ™ w 9-10l/100km. JeÅ›li chcecie jeździć naprawdÄ™ szybko, to jednym z dwóch wyjść jest wybór doÅ‚adowanej jednostki 1.8l, która osiÄ…ga aż 200KM. Jeździ niesamowicie, ale za to cenÄ™ ma strasznÄ…. Do tego za podobne pieniÄ…dze można mieć diesla 1.9l, podwójnie doÅ‚adowanego i tylko 10KM sÅ‚abszego – to jest te drugie wyjÅ›cie. JeÅ›li zależy wam na motorze wysokoprężnym i na zachowaniu choć części oszczÄ™dnoÅ›ci w banku, to możecie siÄ™ skusić na podstawowy silnik 1.6l Multijet o mocy 105KM. Nie jest może cenowÄ… okazjÄ…, ale w tym modelu to najtaÅ„sze rozwiÄ…zanie, które jeździ dość dobrze. Warto jednak nieco dopÅ‚acić do wersji 120-konnej. Jeździ lepiej.
czytaj więcej
Powagosław
Koniec z rajdowym nimbem. Delta wróciła jako luksusowy kompakt dla bogatych indywidualistów. Mało prawdopodobne, żeby podbiła rynek, choć z pewnością będzie jego ciekawym uzupełnieniem. ~Powagosław
Luzacjusz
Fiat Bravo pojechaÅ‚ do „Pimp My Ride” i wyjechaÅ‚a Lancia Delta, droższa dwukrotnie prawie. I to jest raz. Dwa - stylistyka nowych Lancii, choć niewÄ…tpliwie oryginalna, jakoÅ› do mnie nie przemawia. Zbyt barokowe to auto jak na kompakt. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 206 Nm przy 1750 obr/min
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 72 x 84 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Karoseria

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Układ jezdny

Wybrane oceny

4,8
~krisowy
Lancia Delta III
Hatchback 1.4 Turbo-Jet 120KM 88kW
Lancia to trochę zapomniana w Polsce firma, zwłaszcza wśród ludzi poniżej 40-stki. Przed kupnem, o samej marce wiedziałem tylko tyle, że istnieje... Delta oceny miała pozytywne wiec zaryzykowałem i nie żałuję! Kupiłem trochę w ciemno, nie znałem nikogo kto jeździ tym modelem czy nawet marką ale lubię przecierać nowe szlaki. Po 6 miesiącach użytkowania jestem bardzo zadowolony. Ogólnie model ten wygląda chyba na więcej niż wart jest w rzeczywistości. Auto prowadzi się bardzo dobrze, silnik genialnie pracuje - równo i cicho. Pomimo dość długich gabarytów, nie mam problemów z parkowaniem. Jeżeli chodzi o estetykę - jak to u Włochów, klasa światowa. Wnętrze zaprojektowane bardzo dobrze, deska rozdzielcza, mega wygodne otulające fotele. no i przesuwna kanapa z tyłu, jako coś czego próżno szukać u konkurencji. Bagażnik spokojnie pomieści 5cio osobową rodzinę na wakacje, dodatkowo można go powiększyć na długość (tu ponownie wracamy do przesuwnej kanapy) i głębokość. Jedyny mankament jak dla mnie do wyciszenie podczas jazdy, które stoi na kiepskim poziomie, stąd tylko 3 gwiazdki. Nie psuje to jednak mojej opinii o tym aucie. Na jednym z filmów prezenter mowi, że ludzie oglądają sie za tym autem, szczerze nie doświadczyłem tego, choć jedno jest pewne. Na parkingu wyróżnia się z daleka i nie pomylisz go z żadnym innym. Podsumowując, jeżeli masz w sobie choć namiastkę indywidualizmu, lubisz rzucać się w nieznane i nie chcesz mieć w Polsce VAGa nr 10 mln to jest to auto dla Ciebie. Odrobina luksusu za relatywnie niewielkie pieniądze.
4,4
~Daniel
Lancia Delta III
Hatchback 1.4 Turbo-Jet 120KM 88kW
Autko godne polecenia, wyróżnia się na drodze przez niepowtarzalny wygląd. Ma wady jak każde auto gdzie najczęściej sprawdza się powiedzenie jak dbasz tak masz. Części eksploatacyjne nie są drogie większość pasuje od fiata bravo na bazie którego zostało zbudowane. Problem jest z niektórymi nowymi oryginalnymi częściami blacharskimi przez to że auto nie jest produkowane od maja 2014 roku.
4,2
~Janusz
Lancia Delta III
Hatchback 1.4 Turbo-Jet 120KM 88kW
trochę długie przełożenia, ale patent z 6 biegiem jest niezły (Skrzynia biegów)
Lancia Delta III Hatchback