Szukaj

Informacje o Land Rover Discovery II

Lata produkcji: 1998 – 2004
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy SUV (segment I) o właściwościach terenowych produkowany od 1989 roku. Pozycjonowany pomiędzy surowym Defenderem i komfortowym Range Roverem. Pomysł stworzenia Discovery pojawił się na początku lat 80. Projekt o nazwie „Project Jay” został zrealizowany pod koniec dekady. Mimo niezbyt przychylnego przyjęcia przez motoryzacyjnych krytyków, model szybko stał się ikoną marki (ponad milion sprzedanych egzemplarzy), w czym niebagatelną rolę odegrał udział w rajdzie Camel Trophy. Obecnie, od 2010 roku na rynku dostępna jest czwarta generacja modelu.

czytaj więcej
Powagosław

Terenowym możliwościom Discovery można w pełni zaufać. Co poza tym? Ładna, elegancka sylwetka, a wewnątrz zadowalający komfort. To auto jest przykładem idealnych proporcji pomiędzy możliwościami jazdy na bezdrożach i użytecznością w codziennej eksploatacji.

~Powagosław
Luzacjusz

Na Discovery najbardziej lubię program o tym, jak pana Władka porywają kosmici, wszczepiają mu pod skórą taki czujnik i potem każą okradać monopolowy na osiedlu. Land Rover Discovery? Musi być świetny. Sama nazwa przyprawia mnie o ciarki na plecach.

~Luzacjusz

Land Rover Discovery II – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Marek
Terenowy 2.5 TD 138KM 101kW
Land Rover Discovery II
Miałem go ponad 13 lat i przy mnie osiagnal pelnoletniość. Wspaniały przyjaciel, który mnie nigdy nie zawiódł. Ale zeby tak było trzeba o autko dbać, pilnować podstawowych czynnosci serwisowych, naprawiac - jezeli coś sie zepsuło a nie odkładać na później i używac dobrej jakość olejów. Disco miało swoje humory, ktore poznałem i nauczyłem się je omijać ale dawalo wielka satysfakcję i przyjemność z prowadzenia, bylo z daleka rozpoznawalne a w lekkim terenie czy przeprawach - efektywne. Wielokrotnie ciągneło przyczepkę gospodarczą i było to z pozycji kierowcy niezauwazalne. Zbedna była klima - otwierane szyber dachy dobrze dawały radę. A widoczność - palce lizać ! Nie znam innego auta z tak rewelacyjną widocznością - mogłem podjeżdzać na centymetry bez konieczności korzystania z podpowiedzi pilota.
3,9
~Cypis.pl
Terenowy 2.5 TD 138KM 101kW
Land Rover Discovery II
Porzekadło że land rovera kochasz albo nienawidzisz jest jak najbardziej prawdziwe. Td5 jest znacznie nowocześniejszy niż stare 300 TDI. Mój samochodzik ma automatyczną skrzynię biegów. Potrafi naprawdę dużo jest to ciężki wół roboczy. Ale niestety zaskakuje również negatywnie swoimi usterkami. W mniej ja należę do tych którzy swoje land rovery kochają, A jak kochasz to wybaczasz. Ja użytkuje swoje disco 2 już ponad 10 lat, wcześniej z powodzeniem użytkowałem disco 1 300 TDI. Pomimo wielu podobieństw są to całkiem odmienne samochody. Ale gdybym dzisiaj miał wybierać wybrałbym chyba disco 2 ponownie. Samochód niezły jest na drodze natomiast naprawdę zachwyca w ciężkim terenie.
4,6
~gwito
Terenowy 2.5 TD 138KM 101kW
Land Rover Discovery II
Wyjątkowe niepowtarzalne auto wielozadaniowe o bardzo dużym potencjale ale wymagające dużej troskliwości... Ogromne możliwości przewozowo-wyprawowe, auto zapewniające komfort i bezpieczeństwo na dalekich wyprawach a jednocześnie ludzkie na tyle że można śmigać nim do pracy i po bułki... Warto szukać nowszej wersji silnika td5 czyli EU3 dostępnej po liftingu ale również w wersjach przed liftingu z lat 2001/2002. Poza tym polift nie trąca myszką pomimo prawie już pełnoletności. Auto wymaga fachowej wiedzy ale niekoniecznie bardzo zaawansowanego serwisu. Przebiegi powyżej 500 000 km nie są niczym dziwnym. Większość aut ma nalatane 2x tyle co na liczniku ale można to sprawdzić odpowiednim komputerem. Majac wczesniejsze doswiadczenie z bardzo wyeksploatowanym D2 z 1999 roku, szukalem zadbanego egzemplarza z pewnym przebiegiem i historia. Znalazlem taki w Danii z nalotem ok. 296 000 km, rocznik 2003. Roznica wzgledem wczesniejszego egzemplarza byla kolosalna... Po kolejnych 3 latach uzytkowania moge powiedziec juz cos niecos nt tego auta. Opinie o Discovery 2 sa skrajne bo zaleza od tego na jakim etapie zycia samochodu go spotkamy. Moj pierwszy egzemplarz byl w stanie agonalnym a ja zamiast pozwolic mu odejsc walczylem az poleglem. Ten egzemplarz o ktorym pisze mial tylko 2 wlascicieli przede mna oraz potwierdzony przebieg 296 000 km. Lista napraw od nowosci nie byla dluga i obejmowala pompe AC, regulator cisnienia paliwa, rozrusznik i alternator oraz regularny serwis. Najwazniejsze ze silnik i skrzynia biegow nie byly jeszcze dlubniete. uwazam ze 300 000 km dla tego auta to polowa zycie ale zeby nawinac drugie tyle trzeba liczyc sie z nieuniknionymi naprawami. Najwiekszy i najdrozszy problem jaki musialem usunac to korozja - ramy i karoserii. Te kilka tysiecy PLN wystarczy zeby powtrzymac korozje na 3-5 lat a pozniej niestety trzeba bedzie znow dosypac... Dlatego szukajac Disco zwroccie uwage na stan blacharski bo korozja dotyczy rowniez takich elementow jak rurki ACE, przewody hamulcowe etc a to moze generowac dodatkowe awarie i koszty...
Średnie spalanie dla Land Rover Discovery II
16,3
l/100 km
10,1 – 10,8
l/100 km
20,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,1
Terenowy 2.5 TD 138KM 101kW
Land Rover Discovery II
Codziennie dojeżdżam do pracy ok. 8 km autostradą i 7 km w mieście i w tym mieszanym trybie spalam średnio między 10 a 11 l. ON/100 km. Poniżej 10 l. można zejść tylko w trasie, a do 15 litrów można zbliżyć się przy 140-150 km/h autostradą bez tempomatu. Ceny napraw?... Najwięcej zabuliłem dotąd za wymianę sprzegła: ok. 2 tys. PLN, ale tu się nie wypowiadam, bo płacę w innej walucie. Zacytuję natomiast opinię przewodnika wycieczek po Saharze, który używa tam tylko terenówek, wiadomo (a terenówki trzeba porównywać z terenówkami, jak autobusy z autobusami, a nie np. VANami): "chciałbym mieć Land Rovera, bo części tańsze i łatwiej dostać, niż do mojej Toyoty".
18,6
Terenowy 4.0 i V8 185KM 136kW
Land Rover Discovery II
Nie ekonomiczny bez sensu montować w europie tak paliwożerny motor w samochodzie do użytku w 1/2terenie 1/4trasie i 1/4mieście. Dla tych, co naiwnie kupili wielkie zaskoczenie, bo ci, co dla szpanu /patrzcie stać mnie na puszczanie rurą wydechową tysięcy zł/ efektu nie mają.- Nikt nawet nie przypuszcza, że ten niepozorny, Discovery puszcza 20l/100km bez pomocy kierowcy. Cena opony zimowej przeciętnie 1100zł/szt. felgi 18. Omijamy autoryzowane serwisy LR łukiem szerokim. Inni też potrafią obsłużyć LR tylko ceną inna.
13,7
Terenowy 4.0 i V8 185KM 136kW
Land Rover Discovery II
Mam discovery II,2004 rok,silnik 4,6.Spalanie duze,nie oszukujmy sie,nie jest to fiat panda 4x4,ale ogromna,ciezka terenowka.Nie jest to tez suv,rav4,czy crv.Discovery to cos,czym mozna jezdzic i w miescie,na narty,ale bez problemu zapakuje do niego 4 osobowa rodzinke,wsadze mnostwo sprzetu kampingowego i pojade na mazury lub w bieszczady na tydzien,na dwa,zaszyje sie w ciszy i spokoju w miejscu,gdzie ani panda ,ani rav4 by nie dojechala.Oczywiscie,ze wzgledow ekonomicznych silnik diesla jest oszczedniejszy,ale cena zakupu tego samego rocznika i wyposarzenia to okolo 15 tysiecy wiecej.Przy zakladaniu,ze samochodem jezdze 15 000 km rocznie,wydaje na paliwo 7 000 zl rocznie.A na diesla wydalbym 5200zl.Roznica nie powala na nogi,a cena zakupu tak.A przyspieszenie,dynamika jazdy taka V8 nie do opisania.Polecam,auto dla nieprzecietnych ludzi,limuzyna i terenowka w jednym.
Land Rover Discovery II