Szukaj

Informacje o Land Rover Discovery II 2.5 TD 138KM 101kW 1998-2004

Lata produkcji: 1998 – 2004
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy SUV (segment I) o właściwościach terenowych produkowany od 1989 roku. Pozycjonowany pomiędzy surowym Defenderem i komfortowym Range Roverem. Pomysł stworzenia Discovery pojawił się na początku lat 80. Projekt o nazwie „Project Jay” został zrealizowany pod koniec dekady. Mimo niezbyt przychylnego przyjęcia przez motoryzacyjnych krytyków, model szybko stał się ikoną marki (ponad milion sprzedanych egzemplarzy), w czym niebagatelną rolę odegrał udział w rajdzie Camel Trophy. Obecnie, od 2010 roku na rynku dostępna jest czwarta generacja modelu.

czytaj więcej
Powagosław

Terenowym możliwościom Discovery można w pełni zaufać. Co poza tym? Ładna, elegancka sylwetka, a wewnątrz zadowalający komfort. To auto jest przykładem idealnych proporcji pomiędzy możliwościami jazdy na bezdrożach i użytecznością w codziennej eksploatacji.

~Powagosław
Luzacjusz

Na Discovery najbardziej lubię program o tym, jak pana Władka porywają kosmici, wszczepiają mu pod skórą taki czujnik i potem każą okradać monopolowy na osiedlu. Land Rover Discovery? Musi być świetny. Sama nazwa przyprawia mnie o ciarki na plecach.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2496 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 138 KM (101 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1950 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 10
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,9
~Rocco 2gi wpis po 10 latach ciągłego plynnie
Land Rover Discovery II
Terenowy 2.5 TD 138KM 101kW
Uwaga! Tu Rocco i mój 2gi wpis - po 10 latach użytkowania tego samego auta. Ok 100 tys przebiegu przybyło. Trzeba o niego dbać, co 2-3 tys km parę stówek (ale nie tysiecy!! )włożyć w naprawy ale wspaniale się odwdzięcza. Przyczepę pociągnie, kuriera i zakopaną na działce wywwotke wyciągnie, na narty dojadę- serpentynami wjadę i zjadę. Od 11 lat 3 x w tygodniu wracam do domu z pracy, po nocy z 50 km przez pola i lasy (Warmia) i LR ma u mnie dożywocie, bo….ja żyje dzięki jemu, kilkanaście dzików i kilkadziesiąt saren ominiętych, kilka dzików i saren i jeden jeleń Trafionych!!! Lisów, zająców itp nie liczę , miesiąc temu walnąłem wilka/dużego psa!?! Ramka rejestracji i osłona bębna wyciagarki w odfroadowym zderzaku polskiej firmy MP4x4 do wymiany i tyle!!!Rozumiecie?? Jazda nim po aglomeracji jest bez sensu( od tego mamy Mini, francuskiego minivana i LR Freelandera 2 td4). Ale poza miastem: na budziku 80-120/h i dziury, szybkie i wolne łuki drogi, kałuże, zaspy, czy gololedz nawet i do tego dziczyznę na drodze macie w nosie!!! I dobry disco 2 już nigdy nie straci na wartości. Niewiele takich soczystych prawdziwych terenówek zostało na drogach, a będzie ich coraz mniej…
4,6
~Marek
Land Rover Discovery II
Terenowy 2.5 TD 138KM 101kW
Miałem go ponad 13 lat i przy mnie osiagnal pelnoletniość. Wspaniały przyjaciel, który mnie nigdy nie zawiódł. Ale zeby tak było trzeba o autko dbać, pilnować podstawowych czynnosci serwisowych, naprawiac - jezeli coś sie zepsuło a nie odkładać na później i używac dobrej jakość olejów. Disco miało swoje humory, ktore poznałem i nauczyłem się je omijać ale dawalo wielka satysfakcję i przyjemność z prowadzenia, bylo z daleka rozpoznawalne a w lekkim terenie czy przeprawach - efektywne. Wielokrotnie ciągneło przyczepkę gospodarczą i było to z pozycji kierowcy niezauwazalne. Zbedna była klima - otwierane szyber dachy dobrze dawały radę. A widoczność - palce lizać ! Nie znam innego auta z tak rewelacyjną widocznością - mogłem podjeżdzać na centymetry bez konieczności korzystania z podpowiedzi pilota.
3,9
~Cypis.pl
Land Rover Discovery II
Terenowy 2.5 TD 138KM 101kW
Porzekadło że land rovera kochasz albo nienawidzisz jest jak najbardziej prawdziwe. Td5 jest znacznie nowocześniejszy niż stare 300 TDI. Mój samochodzik ma automatyczną skrzynię biegów. Potrafi naprawdę dużo jest to ciężki wół roboczy. Ale niestety zaskakuje również negatywnie swoimi usterkami. W mniej ja należę do tych którzy swoje land rovery kochają, A jak kochasz to wybaczasz. Ja użytkuje swoje disco 2 już ponad 10 lat, wcześniej z powodzeniem użytkowałem disco 1 300 TDI. Pomimo wielu podobieństw są to całkiem odmienne samochody. Ale gdybym dzisiaj miał wybierać wybrałbym chyba disco 2 ponownie. Samochód niezły jest na drodze natomiast naprawdę zachwyca w ciężkim terenie.
Średnie spalanie dla Land Rover Discovery II 2.5 TD 138KM 101kW 1998-2004
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,1
Land Rover Discovery II
Terenowy 2.5 TD 138KM 101kW
Codziennie dojeżdżam do pracy ok. 8 km autostradą i 7 km w mieście i w tym mieszanym trybie spalam średnio między 10 a 11 l. ON/100 km. Poniżej 10 l. można zejść tylko w trasie, a do 15 litrów można zbliżyć się przy 140-150 km/h autostradą bez tempomatu. Ceny napraw?... Najwięcej zabuliłem dotąd za wymianę sprzegła: ok. 2 tys. PLN, ale tu się nie wypowiadam, bo płacę w innej walucie. Zacytuję natomiast opinię przewodnika wycieczek po Saharze, który używa tam tylko terenówek, wiadomo (a terenówki trzeba porównywać z terenówkami, jak autobusy z autobusami, a nie np. VANami): "chciałbym mieć Land Rovera, bo części tańsze i łatwiej dostać, niż do mojej Toyoty".
10,3
Land Rover Discovery II
Terenowy 2.5 TD 138KM 101kW
Raczej wysokie. Sporo różnego rodzaju napraw. Trzeba się nauczyć samochodu, szukania części na aukcjach i zbudować dobrą sieć mechaników. Jeśli już to mamy to można znacznie zejść z ceny, a wtedy koszty utrzymania są porównywalne do podobnych aut tej klasy.
10,3
Land Rover Discovery II
Terenowy 2.5 TD 138KM 101kW
Umiarkowane koszty utrzymania - pali niewiele, części kosztują średnio, podobnie - serwis. Wymaga doświadczonego serwisanta. Pan Henio i jego warsztacik z mrocznym kanałem sobie nie poradzą. Dobry dostęp do większości części zamiennych.
Land Rover Discovery II