Szukaj

Land Rover Freelander I Soft Top 1.8 i 16V 117KM 86kW 1998-2006

Informacje o Land Rover Freelander I Soft Top 1.8 i 16V 117KM 86kW 1998-2006

Lata produkcji: 1998 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 1996-2014. Pomysł na stworzenie tego modelu narodził się w Land Roverze pod koniec lat 80., po przeprowadzonych badaniach, które dowodziły, że rynek lekkich aut terenowych typu SUV czeka intensywny rozwój. Freelander miał być kompromisem pomiędzy właściwościami off-roadowymi i rodzinnym samochodem miejskim. W 2006 roku powstała druga generacja modelu zbudowana na platformie podłogowej Ford EUCD. W USA auto oferowano pod nazwą LR2. W 2014 roku Freelander został zastąpiony przez model Discovery Sport.
czytaj więcej
Powagosław
Niektórzy mówią o nim „Baby-Range”. Faktycznie, podobieństwa do Range Rovera widać na pierwszy rzut oka. Sylwetka została wygładzona i upodobniła auto do całej linii marki. Czy to źle? Wręcz przeciwnie, pierwszy Freelander był wyjątkowo nudny. ~Powagosław
Luzacjusz
Gapiłem się na ten samochód przez pół godziny zastanawiając się, co do niego czuję. No i nic! Freelander jest trochę jak dziewczyny ze sztucznym biustem. Fajna i dobra z niego sztuka, ale jakość mnie nie podnieca. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 117 KM (86 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena
Średnie spalanie dla Land Rover Freelander I Soft Top 1.8 i 16V 117KM 86kW 1998-2006
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Land Rover Freelander I
Soft Top 1.8 i 16V 117KM 86kW
Przed kupnem zasięgałem paru opinii na temat głównie spalania tego modelu. Mówili ,że silniki BM-ki 1,8 mają apetyt na paliwo. Jeżdżę ekonomicznie - nie mam sponsora do tankowania ani tatusia szejka, jeżdżę z rodzinką w miarę zgodnie z przepisami i podane raporty spalania są prawdziwe na zasadzie notatnika. Plusy:Duża dynamika, komfort jazdy, widoczność i bezpieczeństwo i duża dostępność części dobrej jakości, wdzięczny lakier. na minus: brak kontrolki informującej o niskim stanie paliwa,otwieranie szyb przy dźwigni - porażka, słaby promień skrętu, brak dzielonej kanapy w mojej wersji. Ogólnie polecam pasjonatom wygodnej, dynamicznej jazdy. Pamiętajcie - LANDEK ODWDZIĘCZY SIĘ JEŚLI SIĘ O NIEGO DBA!!! Jako auto w teren: 3+
Dodane 13 lat temu
11,3
Land Rover Freelander I
Soft Top 1.8 i 16V 117KM 86kW
masakra rozpiłem napędy idalej masakra mam opony 245 zmienie na 195 i zobacze ile pali ,zawsze go można podpalić ,ale podoba mi się frelek i co mam zrobić
Dodane 16 lat temu
9,1
Land Rover Freelander I
Soft Top 1.8 i 16V 117KM 86kW
jak na takie auto to naprawde nie jest tak żle .tylko teraz pytanie? jak na taką poj czy to nie jest najlepiej?
Dodane 20 lat temu
przygasanie kontrolek na desce rozdzielczej
  • Land Rover Freelander I Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW 1998-2001
  • instalacja elektryczna
co jakiś czas po przekręceniu kluczyka w pozycję ZAPŁON na desce lekko żarzą się kontrolki AKU i OLEJ reszty nie widwć. Silnik kręci ale nie odpala.Po kilku próbach kluczykiem jest ok. Czasami w czasie jazdy po włączeniu któregokolwiek kierunkowskazu przygasają kontrolki auto jedzie normalnie dalej nie działają kierunkowskazy i przerzuca się samo z gazu na benzynę.Po zgaszeniu silnika i po ponownym przekręceniu kluczyka w poz. ZAPŁON są wszystkie kontrolki odpala silnik i wszystko jest ok (do kolejnej losowej próby włączenia kierunkowskazów).Niedawno wymieniałem przekażnik od kierunkowskazów i dalej jest to samo proszę o poradę
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Traci moc.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.0 Di 98KM 72kW 1998-2001
  • układ napędowy
Po odpaleniu silnika wszystko jest ok, problem pojawia się gdy auto rozpędzi się do około 140 km/h i nagle traci moc, zwalnia do około 90km/h, mimo naciskania na gaz (wtedy tylko wskazówka obrotomierza szaleje) cały czas utrzymuje prędkość 90km/h. Czasem, jak się zwolni na chwile do 40km/h, to ponownie odzyskuje moc, po czym sytuacja się powtarza. Pojawił się również problem z hamowaniem, pierwsze naciśnięcie na hamulec działa poprawnie, auto się zatrzymuje, ale po ponownym naciśnięciu hamulce jakby nie działają, dopiero po puszczeniu pedału hamulca i dodaniu gazu znowu pierwsze naciśnięcie działa poprawnie.
Dodane 16 lat temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik traci moc, szarpie przy zmianie biegów, gaśnie.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.5 V6 24V 177KM 130kW 2001-2006
  • silnik
Silnik stracił moc, szarpie przy zmianie biegów, traci przyspieszenie, gaśnie, problemy z odpaleniem na ciepłym i zimnym silniku. Pompa paliwowa i filtry paliwa. Prawdopodobnie są zapchane bądź uszkodzone Pompę paliwa należy rozkręcić (znajduje się ona pod tylnymi siedzeniami), a następnie przeczyścić szmatką i suchą benzyną. Następnie skręcić z powrotem pompę i włożyć ją w taki sam sposób jak wyciągaliśmy :). Jeśli to nie pomoże powinniśmy wymienić tą pompę na nową :( (koszt około 200zł).
Dodane 16 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Land Rover Freelander I Soft Top

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów